دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 11:01
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

باقری: عضویت ایران در بریکس میراث گرانقدر آیت‌الله رئیسی است

باقری: عضویت ایران در بریکس میراث گرانقدر آیت‌الله رئیسی است
سرپرست وزارت خارجه گفت: حضور ایران در بریکس و شانگهای اهمیت راهبردی دارد و تاکید می‌کنم عضویت ایران در بریکس و شانگهای میراث گرانقدر و مهم آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان است.
کد خبر : 916651

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر مسکو و شرکت وزرای خارجه عضو بریکس، گفت: ایران به عنوان یک قدرت برای اینکه رویکرد خود را جلو ببرد نیاز دارد آن سیاست را در قالب سازوکار‌های چندگانه منطقه‌ای و بین المللی ارائه دهد تا این سیاست با همسویی سایر کشور‌ها بتواند در جایگاه خود قرار گیرد و با همراهی دیگران به هدف نزدیک شود.

وی افزود: حضور ایران در بریکس یا شانگهای از این منظر اهمیت راهبردی دارد و تاکید می‌کنم عضویت ایران در بریکس و شانگهای میراث گرانقدر و مهم آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان است.

سرپرست وزارت خارجه اظهار کرد: شخص آیت الله رئیسی تاکید داشتند که عضویت ایران در بریکس در موعد مقرر انجام شود که این کار انجام شد.

باقری افزود: در روز دوم این نشست، جلسه وزرای خارجه بریکس و کشور‌های دوست بریکس برگزار شد که نشان داد بریکس مورد اقبال جهانی قرار گرفته است. همچنین در حاشیه این نشست، مذاکرات بسیار مهمی با وزرای خارجه سایر کشور‌ها از جمله وزیر خارجه چین، روسیه برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی و روابط دو جانبه داشتیم.

سرپرست وزارت خارجه در خصوص اخبار تعلیق توافق همکاری‌های ایران و روسیه، اذعان کرد: این خبر واقعیت ندارد. در روز گذشته ملاقات داشتیم با وزیر خارجه روسیه، تاکید کردیم که سند همکاری را نهایی کنیم. مدتی است که این سند بین دو طرف ایران و روسیه در حال بررسی کارشناسی است و این اطمینان را به یکدیگر داده ایم و باید جلسه‌ای برای نهایی شدن آن برگزار شود. هیچ وقفه‌ای در روند نهایی شدن این سند انجام نشده و روال عادی خود را طی می‌کند. وقفه‌ای در دوره گذار دولت در ایران ایجاد نشده است. وزیر خارجه روسیه هم گفت که وقفه‌ای در نهایی شدن سند ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته