دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 12:04

باقری: ایران و عراق دو رُکن ثبات منطقه هستند

باقری: ایران و عراق دو رُکن ثبات منطقه هستند
سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران و عراق دو رُکن ثبات منطقه هستند، اظهار کرد: ما دو ملت با ریشه و تمدن مشترک و با سرنوشت مشترک هستیم؛ بنابراین همراهی و همسویی و هم بستگی دو ملت ابدی و این همسویی به نفع امنیت منطقه و توسعه روابط اقتصادی است.
کد خبر : 916877

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی به بغداد سفر کرده است با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس به میان خبرنگاران آمده و نشست خبری خود را برگزار کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در این دیدار اظهار کرد: ما شاهد حضور مقامات امنیتی و سیاسی و فرهنگی و مردمی عراقی در آیین ادای احترام به شهدای خدمت بودیم و ما قدردان این همدردی هستیم.

وی افزود: قدردان این حضور همدردی و همدلی از سوی دولت و ملت عراق با دولت و ملت ایران هستیم. تأکید کردم که این نقطه درخشان که همراهی و همدردی دولت و ملت عراق در شرایط سخت از دست دادن رئیس جمهور عزیز و وزیر خارجه پرتلاش بود را قدردان هستیم. این سرشت مناسبات برادرانه ایران و عراق است که در غم و شادی کنار هم هستند و باقی خواهند ماند.

باقری ادامه داد: دو ملت با ریشه، تاریخ و فرهنگ مشترک و دو ملت با سرنوشت مشترک هستیم و همراهی ما و همسویی و همبستگی ما ابدی است و این پیوند بین دولت و ملت عراق هم به نفع امنیت و ثبات در منطقه است و هم به نفع توسعه و پیشرفت در دو کشور ایران و عراق است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ممکن است صهیونیست‌ها خطای دیگری مرتکب شوند ایران در مقابل نابخردی رژیم صهیونیستی قاطعانه پاسخ  داد و از حق دفاع مشروع خود استفاده و متجاوز را تنبیه کرد و سر جای خود نشاند. 

وی ادامه داد: ایران در عملیات وعده صادق ثابت کرد از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای ثبات، صلح و امنیت منطقه استفاده خواهد کرد و اجازه نخواهد داد حتی صهیونیست های متجاوز ذرهای در ثبات و امنیت منطقه خلل وارد کنند. 

باقری تأکید کرد: تأکید می‌کنیم همه کشورهای منطقه در تعامل و همبستگی برای ساختن منطقه‌ای امن و با ثبات در کنار هم هستند و این صهیونیست‌ها هستند که نشان دادند اصلی ترین عامل تنش و بی ثباتی در منطقه هستند. این همبستگی بین کشورهای منطقه باید بیش از گذشته تحکیم شود.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: اگر آمریکایی‌ها در ابتکارات سیاسی و ابتکار برای توقف جنگ و خونریزی در غزه مصمم است دست از کمک به ویژه کمک‌های تسلیحاتی و نظامی به صهیونیست های اشغالگر و متجاوز بکشند. آمریکاییها نمی‌توانند از یک طرف به صهیونیست‌ها پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را بدهند و از یک طرف دیگر با چهره‌ای صلح دوستانه بخواهند ابتکار سیاسی را در دست خود بگیرند.

وی افزود: ایران مثل عراق بر این نکته تأکید دارد باید هرچه زودتر نسل کشی و جنایت جنگی صهیونیست ها در غزه پایان یابد و کمک رسانی به مردم غزه بدون قید و شرط ساری و جاری شود و در این مسیر همبستگی و همکاری کشورهای منطقه و مسلمان می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته