دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 23:02

قلعه نویی: وقتی مردم ناراضی بودند یعنی باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم/ قول می دهم مرحله بعدی بهتر باشیم

قلعه نویی: وقتی مردم ناراضی بودند یعنی باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم  قول می دهم مرحله بعدی بهتر باشیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد بازی امشب تیم ملی توضیحاتی داد.
کد خبر : 916581

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه نویی در نشست خبری بعد از بازی ایران و ازبکستان اظهار کرد:خوشحالیم که صعود کردیم و سرگروه هم شدیم و این خودش مطلب مهمی است . از مردم تشکر می کنم که آمدند و تا ثانیه آخر تیم را تشویق کردند از بازیکنان تشکر  ویژه می کنم دلیلش این است که این بازی در آخر فصل بود و تیم با آن شرایط به هنگ کنگ رفته و بدون تمرین و با 20 ساعت و خرده ای از آن کشور برگشتیم و بدن بازیکنان در نیمه اول آن شادابی را نداشت.

وی افزود: در هنگ کنگ در رطوبت 92 درصد بازی کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. دیدید که بدن بازیکنان شادابی لازم را نداشت مثلا امین حزباوی به من می گوید که شرایط بازی را ندارم. جوانی 20 ساله است. می گویم چرا؟ می گوید احساس می کنم بدنم تخلیه شده تازه این جوان است. به این خاطر باید از بازیکنان تقدیر ویژه کرد. مخصوصا بزرگ ترهای تیم که شرایط بهتری داشتنند و در دو بازی پشت سر هم یک بازیکن از ایران بهترین بازیکن شده است.

سرمربی تیم ملی در مورد بازی گفت: نیمه اول خوب نبودیم که علتش خستگی بود. انتهای فصل است و بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند ولی نیمه دوم بازی روان و موقعیت های گل زیاد داشتیم و آماری که به من دادند از نظر شوت به دروازه و امید به گل و همه چیز بهتر بودیم اما توپ هایمان گل نشد.
 
وی افزود: تیم ازبکستان هم از تیم های قدرتمند آسیاست این تیم با استرالیا مساوی کرده است و در جام ملت ها مقابل قطر با پنالتی باخت و حذف شده است. این تیم هم قدرتی و هم فیزیکی است. 2 بازیکن ازبک که در ایران بازی می‌کنند در سرنوشت قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تاثیرگذار بودند. با این شرایطی که گفتم از بازیکنان راضی بودم. مشکلی دیگر که داشتیم این بود که لژیونرها خیلی هایشان اول ماه مسابقات شان تمام شده بود. سه چهار روز به آنها استراحت دادیم و به آنها تمرین فردی دادیم. لیگ 12 خرداد تمام شده و 13 خرداد به هنگ کنگ رفتیم و یک مقدار روی روند تیمی ما تاثیرگذاشت. اما نیمه دوم به نظر من نسبت به این بازی خوب بود اما نسبت به توانایی ها ما خوب نبودیم با این حال می توانستیم برنده شویم.
 
قلعه نویی در پاسخ با سوال آنا در مورد اینکه چقدر طول می کشد بین بازیکنان با تجربه و جوان هماهنگی ایجاد شود با توجه به اینکه برخی از مردم در پایان بازی ناراضی بودند و شعار دادند گفت: یکسری اهداف داریم و بر اساس آن اهداف برنامه ریزی می کنیم و جلو می رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به ورزشگاه بکشانیم و همین که با تیم خوب ازبکستان مساوی کردیم و مردم ناراضی هستند نشان می دهد که با سرعت بیشتری حرکت می کنیم و باید به نظر همه مردم احترام بگذاریم. ولی وظیفه ما این است که باید خیلی خوب بازی کنیم و قول می‌دهم در مرحله بعدی بهتر بازی می‌کنیم اما شرایط و بستر را درست کنیم. هیچ تیمی در دنیا مثل ما پرواز نمی‌کند بخصوص با امکاناتی که الان وجود دارد. هیچ تیمی این مدلی پرواز نمی کند آنقدر شرایط سخت بوده که یک جوان می گوید نمی تواند بازی کنم و جوان دیگر رفته از نظر بدنی شادابی لازم را نداشت.
 
وی افزود: با همه توضیحاتی که دادم که آخر فصل بود و بدن ها خسته بودند و لژیونرها زودتر فصل شان تمام شده و لیگ ما 12 خرداد و بدون تمرین بازی کردیم و با 4 پرواز سختی که داشتیم اما نیمه دوم با غیرت بازی کردیم. آماری که به من دادند موقعیت گل حریف 43 صدم بود و ما بالای یک بودیم و آمار مالکیت 53 به 47 بود. امید گل ما دو برابر هم بیشتر بود. همه را گفتیم اما شرایط مان خوب نبود اما در نیمه دوم گردش توپ و ایجاد روزنه و...خوب بودیم. امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی لیگ پایین تر بیاید. لیگ گذشته میانگین سنی 27 بوده و مثل گذشته جوانان زیادی تحویل نداده با همه این ها دنبال کار خودمان هستیم.
 
قلعه نویی ادامه داد: آقای طارمی توضیح داد که در دوره گذشته با یک مساوی حذف می‌شدیم اما در این دوره دو بازی تشریفاتی داشتیم که باید رنکینگ و سیدمان را حفظ می کردیم و در مرحله سوم برخی بازیکنان مثل قائدی، محبی ، عزت الهی و علی قلی زاده به ما اضافه می شوند. امروز بازیکنانی بودند که حتی همراه تیم نبودند. ترابی همراه تیم نبود اما خیلی خوب بازی کرد.

او با اشاره به  قدرت ازبکستان تاکید کرد: وقتی ارونوف و ماشاریپوف وارد فوتبال شدند تأثیر خودشان را در تیم های قهرمان و نایب قهرمان گذاشتند. این نشان می دهد چقدر تیم خوبی هستند ازبکستان حدود ۱۲ سال است که سرمایه‌گذاری می کند و پیشرفت بسیار محسوسی داشته است.

قلعه نویی درباره زمان آغاز رقابت های فصل آینده لیگ برتر و ابهامات در برگزاری آن با توجه به نبودن VAR گفت: یکسری مشکلات درون سازمانی وجود دارد اما لزومی ندارد بیرون از تیم بگویم. باید خودمان را تطبیق دهیم.یکسری بازیکن داریم که لژیونر هستند و باید آن ها را تطبیق دهیم. ما برنامه های زیادی داریم که باید ابتدا ببینیم چه اتفاقی در برنامه ریزی ها رخ می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته