دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 09:00
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

آلومینیوم اراک؛ رشد پله‌ای با وجود کاهش ۵ امتیازی/ افت عجیب در هفته‌های پایانی

آلومینیوم اراک؛ رشد پله‌ای با وجود کاهش ۵ امتیازی  افت عجیب در هفته‌های پایانی
آلومینیوم اراک در حالی به رده هفتم جدول رسید که در نیم فصل دوم امتیازات کمتری گرفت.
کد خبر : 916571

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آلومینیوم اراک در شرایطی توانست عنوان هفتم را در بیست و سومین دوره لیگ برتر به خود اختصاص دهد که در برهه‌ای از فصل این تصور ایجاد شد این تیم رتبه‌ای دورقمی خواهد داشت، اما اعتماد مدیریت باشگاه به سید مجتبی حسینی باعث شد تا نماینده اراک در نیمه بالای جدول رده‌بندی جا خوش کند.

آلومینیوم پس از آنکه در اولین بازی برابر پرسپولیس مغلوب شد، سه پیروزی متوالی گرفت تا توجهات را به خود جلب کند، اما از هفته پنجم به بعد تا پایان نیم فصل اول نتایجی با نوسان گرفت. شکست خانگی ۴ بر صفر مقابل تراکتور و برتری یک بر صفر در خانه سپاهان گویای فراز و نشیب این تیم در دور رفت مسابقات لیگ برتر بود. در مجموع از ۱۱ بازی ۱۳ امتیاز کسب شد تا با ۹ امتیاز ۴ هفته ابتدایی، نماینده اراک با ۲۲ امتیاز در رده نهم جدول جای گیرد.

برتری مقابل پرسپولیس در هفته اول از دور برگشت مسابقات، سطح انتظارات را از تیم مجتبی حسینی بالا برد، اما این پیروزی که با گلی تماشایی به دست آمد روی بازیکنان هم اثر منفی گذاشت و در ۴ بازی بعدی تنها یک امتیاز کسب شد تا بازیکنان و دیگر اعضای تیم بیش از این در باد برتری بر پرافتخارترین تیم لیگ برتر نمانند. در هفته ششم نیم فصل دوم برتری بر نساجی کمی تیم را بحران خارج کرد، اما تا پایان فصل، نتایج پر فراز و نشیب تیم ادامه داشت و در ۹ بازی تنها ۱۰ امتیاز کسب شد تا مجموع امتیازات نیم فصل دوم ۱۷ باشد.

با وجود اینکه آلومینیوم در نیم فصل دوم ۵ امتیاز از نیم فصل اول کسب کرد، اما با ۳۹ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت تا صعود دو پله‌ای را در دور برگشت مسابقات داشته باشد. سید مجتبی حسینی که دو فصل دیگر با نماینده اراک قرارداد دارد، جایگاه خوبی را برای تیمش کسب کرد و با توجه به اینکه آلومینیوم یکی از باشگاه‌هایی است که امکانات خوبی دارد، شاید در دوره بعدی لیگ برتر بتواند رتبه‌ای بهتر از هفتم را به خود اختصاص دهد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته