دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 18:00
دومین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

قاضی‌زاده هاشمی: مسائل کشور با انقلاب در سازوکارهای اداری حل می‌شود/ اقتصاد فوریت و خانواده اولویت است+ فیلم

قاضی‌زاده هاشمی: مسائل کشور با انقلاب در سازوکارهای اداری حل می‌شود  اقتصاد فوریت و خانواده اولویت است+ فیلم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فوریت را در مسائل اقتصادی و اولویت را امور خانواده دانست و گفت: مسائل مزمن شده کشور جز با انقلاب در سازوکارهای اداری و به صورت پایدار و ریشه‌ای حل نخواهد شد.
کد خبر : 916555

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» شبکه خبر بود.

وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: من به عنوان معاون رئیس جمهور مجری قانون بودم. من یک پدرم یک متخصص جراح هستم و یک استاد دانشگاه هستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسائل کشور با وعده‌های کوتاه مدت و اقدامات فرمالیستی و موقت حل نمی‌شود، تأکید کرد: فوریت کار را «اقتصاد» می‌دانم؛ اما اولویت من «خانواده» است.



قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بزرگترین کار ما احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور است. بعضی از کار‌ها و اتفاقات اخلاق را در جامعه مخدوش می‌کند. دولتی که از پاسخگویی فرار می‌کند یا وعده‌های فضایی باعث بی اخلاقی می‌شود.

وی گفت: در همه حوزه‌های کلان مدیریتی کشور حاضر بودم و یک احاطه کامل از موضوعات کشور در اختیارم است. فوریت را اقتصاد میدانم، اما اولویت خانواده است. مشکلات کشور با وعده‌های کوتاه مدت حل نخواهد شد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: یکی از مسایل پیچیده کشور خروج دولت از بنگاه داری است.

 



قاضی‌زاده هاشمی اظهارداشت: در بنیاد شهید از بیست سال قبل ابلاغ شده بود که از بنگاه داری خارج شود و ما موفق شدیم که  تا حدود زیادی این امر را محقق کنیم. به اعتقاد من بزرگترین کار ما احیای اخلاق سیاسی و اخلاق هست، اتفاقاتی در کشور دارد میفتد که اخلاق جامعه را درحال مخدوش کردن است.

وی افزود: دولتی که تشکیل می‌شود خود را معتقد به پیشرفت مردم ایران بداند و در این پیشرفت و رشد همه احاد مردم همراه باشند. الان رشد اقتصادی ما مثبت شده، اما هنوز مردم آن را حس نکردند ما باید کاری کنیم که کل جامعه باهم پیشرفت کنند.

او با تأکید بر اینکه من آمده ام تا سرمایه اجتماعی کشور را احیا کنم، اضافه کرد: دولت مردم و دولت خانواده شعار من است. باید سهامدار شرکت‌های دولتی مردم شوند تا دولت بی‌طرف شود و برای احیای حقوق مردم تلاش کند؛ جایی دولت باید وارد شود که مردم نیستند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: معتقدم هرم دولت باید وارونه شود و کسانی که بیشترین تماس با مردم را دارند باید بیشترین سطح ارتباط و اختیار را داشته باشند. انتقاد سرمایه دولت است، دولت‌ها باید خود را از زبان منتقدین محک بزنند.

وی افزود: ما باید سامانه شفافیت را درست کنیم تا همه چیز از پشت یک اتاق شیشه‌ای دیده شود. نام دولت من دولت مردم است پس همه مردم عزیز ستاد من هستند. من آدم سیاسی هستم، اما اصلا تعلق حزبی به جناح خاصی ندارم و این را برای کشور سم می‌دانم.

 

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهارکرد: کسی می‌تواند دولت مرد باشد که هم بضاعت و استاندارد‌هایی لازم را داشته باشد و هم با ذینفعان مشورت کند. اصل بر این است که ثبات مدیریت وجود داشته باشد و لازم نیست ما در هر دوره‌ای مدیران را عوض کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: هرکسی انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد و ولایت را پذیرد و حاضر شود برای مردم فداکاری کند در دولت مردم جای دارد. خانم‌ها مدیران خوب و منضبطی هستند و فسادپذیری در مدیریت آن‌ها واقعا پایین‌تر است که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: تعهد ما پاسخگویی است و دولت ما که دولت مردم است خود را موظف به پاسخگویی به همه مردم می‌داند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با خصوصیات اخلاقی شهید رئیسی بیان کرد: شخصیت شهید رئیسی عزیز متنوع بود و ابعاد مختلفی داشت. میراث شهید رئیسی گره زدن اخلاق در کارزار‌های سیاسی بود ایشان با اینکه بهشان توهین شد پاسخی نداد و از دانش خود برای افشاگری برای کسب قدرت استفاده نکرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تحجر سیاسی و اداری انشاالله شکسته شود تا همه جامعه احساس تعلق خاطر به این کشور داشته باشند. ما در دولت مردم به تک تک مردم نیازمندیم، هدف دولت مردم افزایش سرمایه اجتماعی است و ما آمدیم برای برگرداندن اعتماد مردم به دولت.

وی در پایان گفت: جامعه سالم در بطن خانواده سالم شکل می‌گیرد و نگاه ما در دولت خانواده به این شکل تمدنی است.

به گزارش آنا، روز گذشته نخستین برنامه قاضی زاده هاشمی در شبکه یک در برنامه تلویزیونی با مردم کلید خورد.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته