دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 17:25

لاوروف: روسیه به انعقاد توافق همکاری با ایران متعهد است

لاوروف: روسیه به انعقاد توافق همکاری با ایران متعهد است
وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه بریکس بر تعهد مسکو به انعقاد توافقنامه همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
کد خبر : 916550

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در رابطه با نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه اظهار کرد: متن توافقنامه جدید همکاری جامع با ایران به طور کامل مورد توافق قرار گرفته است.

وی افزود: به محض حل یکسری مسائل از سوی تهران، روسیه متعهد و آماده به انعقاد توافقنامه همکاری با ایران است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیش از این در نشست خبری امروز گفت: کار بر روی توافقنامه جامع روسیه و ایران ادامه دارد، اما به دلیل برگزاری انتخابات در تهران، برنامه زمانی تغییر کرده است.

پیش‌تر به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه ادعا شده بود که توافق مسکو و تهران در زمینه همکاری همه‌جانبه به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

سفیر ایران در روسیه کاظم جلالی هم امروز معطل ماندن توافقنامه همکاری‌های ایران و روسیه از سوی تهران را کذب خواند و اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان بسیار پیگیر این موضوع بودند و آخرین صحبت‌های ما با ایشان این بود که هرچه سریع‌تر بتوانیم این موضوع را به مرحله امضا برسانیم.

وی تأکید کرد: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است و تلاشمان بر این بوده و هست که در سال ۲۰۲۴ این توافقنامه را به امضای مقامات دو کشور برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته