دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 15:51

پوتین پیشنهاد حذف طالبان از فهرست سیاه روسیه را بررسی می‌کند

پوتین پیشنهاد حذف طالبان از فهرست سیاه روسیه را بررسی می‌کند
وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از امکان حذف طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی خبر داده‌اند و می‌گویند که منتظر اتخاذ تصمیم نهایی از سوی سکان‌دار کرملین هستند.
کد خبر : 913780
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به خبرگزاری «ریانووستی» گفته است که وزراتخانه‌های امور خارجه و دادگستری به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  گزارش داده‌اند که طالبان می‌تواند از فهرست سازمان‌های ممنوعه این کشور خارج شود.
 
کابلوف گفت که این موضع مورد حمایت تعدادی از نهادهای دولتی قرار گرفته و افزود «این اقدام باید انجام شود و بدون آن صحبت درباره به رسمیت شناختن حکومت طالبان زودهنگام خواهد بود. بنابراین، کار روی این موضوع ادامه دارد. همه ملاحظات به رهبری روسیه گزارش شده و منتظر تصمیم هستیم».
 
به گفته وی، دولت طالبان از زمان روی کار آمدن در افغانستان در سال ۲۰۲۱ راه درازی را برای به رسمیت شناختن طی کرده، اما هنوز چند مانع وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد و بعد از آن مسکو تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
امروز همچنین وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف گفت که «طالبان قدرت واقعی در افغانستان است و ابتکارعمل برای حذف آن از فهرست سازمان‌های ممنوعه نشان‌دهنده آگاهی از واقعیت است».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته