دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 16:40
طی حکمی از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور؛

مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درخارج از کشور منصوب شد

مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درخارج از کشور منصوب شد
رئیس ستاد انتخابات کشور طی حکمی «علیرضا محمودی» را به عنوان مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور منصوب کرد.
کد خبر : 916545

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در حکمی علیرضا محمودی را به عنوان مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور منصوب کرد.

در حکم رئیس ستاد انتخابات کشور خطاب به علیرضا محمودی آمده است:

امید است با استعانت از خداوند منان و با تدبیر و برنامه ریزی دقیق، مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تحت نظر ستاد انتخابات کشور فراهم و گزارش اقدامات را به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد ارسال کنید.

علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.

رأی‌گیری در ۲۵۰ نقطه جهان

در همین حال سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز پیشتر گفته بود، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاباتی است که همزمان با داخل کشور، در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود و ۲۵۰ نقطه در سراسر دنیا برای اخذ رای از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت که نحوه و مکان و ساعت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم از طریق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به آگاهی هموطنان مقیم رسانده می‌شود.

براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور هموطنان مقیم خارج کشور جهت اخذ رای می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مجاز در روز انتخابات و در ساعات اعلامی از سوی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به شعب اعلامی که (سفارتخانه‌ها یا سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند.

بر اساس تبصره ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی‌دهندگان در خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی، رأی دهند؛ بنابراین به موجب این ماده ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در صورت عدم دسترسی به شناسنامه یا کارت ملی از گذرنامه معتبر ایرانی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته