دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایران فناور در دولت آینده؛ (12)

لزوم ایجاد فضای بین‌المللی در حوزه‌ علم و انتقال فناوری‌های نوین

لزوم ایجاد فضای بین‌المللی در حوزه‌ علم و انتقال فناوری‌های نوین
عضو هیئت علمی دانشگاه تأکید کرد: ایجاد فضای مناسب بین‌المللی و زمینه‌سازی برای انتقال فناوری‌های نوین در حوزه‌ علم و فناوری به منظور بومی‌سازی و افزایش تولید باید مد نظر رئیس جمهور جدید قرار گیرد.
کد خبر : 916526

فرشید خیری عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس جمهور جدید را برشمرد و بیان کرد: باور، اعتماد، نگاه ویژه و اشتغال از مطالبات برحق فعالان حوزه علم و پژوهش از دولت آینده است.

وی عنوان کرد که نامزد‌های ریاست جمهوری باید در حوزه علم و فناوری، ایجاد فضای مناسب بین‌المللی و زمینه‌سازی برای انتقال فناوری‌های به‌روز در حوزه‌های مختلف به منظور بومی‌سازی و حرکت در زمینه افزایش تولید را مد نظر قرار دهند.

خیری گفت: چند دهه رشد پرشتاب و فزاینده علمی در کشور با اتکا به توان نیروی داخلی برای نیل به قله‌های سترگ توانمندسازی صورت گرفته و مهم‌ترین مولفه در این بخش، ایجاد امید در نسل جوان و بهره‌گیری از این نیروی پیشرو در تمام سطوح توسط دولتمردان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که گستره علمی در استان‌های کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ پاسخ داد: سیاست‌گذاری توسعه منطقه‌ای براساس ظرفیت‌های موجود دانش و نوآوری مناطق از موضوعات بسیار مهم است که در توسعه ایران نقش مهمی دارد، این در حالی است استان‌های کشور هم به لحاظ برخورداری از سطح دانش و نوآوری و هم ظرفیت‌های جذب آن با هم متفاوت‌اند که این امر در گستره علمی کشور تأثیرگذار است؛ بنابراین با در نظرگرفتن این ظرفیت‌ها توسط دولت چهاردهم می‌توان در توسعه و اشاعه علمی کشور مؤثر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته