دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 13:35
در مشارکت با بلاروس؛

روسیه دومین مرحله از رزمایش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را آغاز کرد

روسیه دومین مرحله از رزمایش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را آغاز کرد
مسکو در واکنش به تهدید کشور‌های غربی، دومین مرحله از رزمایش استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی را آغاز کرد.
کد خبر : 916493

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، روسیه امروز سه‌شنبه از آغاز دومین رزمایش استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خبر داد که در مشارکت با بلاروس انجام می‌شود.

مسکو می‌گوید که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش جهان را به پرتگاه جنگ اتمی سوق داده‌اند و با تسلیح اوکراین، به خطر تقابل قدرت‌های هسته‌ای دامن می‌زنند.

البته، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست اقتصادی سنت پترزبورگ که هفته گذشته برگزار شد، تأکید کرد که مسکو برای تضمین پیروزی در صحنه جنگ اوکراین، نیازی به استفاده از تسلیحات هسته‌ای ندارد.

بااین‌حال، او از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین بار تهدید کرده که در صورت لزوم برای دفاع از تمامیت ارضی روسیه، به سلاح اتمی متوسل خواهد شد.

در مرحله اول رزمایش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی، نیروی زمینی روسیه نحوه تسلیح و استقرار موشک‌های اسکندر را آموزش دید حال‌آنکه نیروی هوایی هم نحوه تسلیح موشک‌های مافوق صوت کیژال را آموزش دید.

بناتر اعلام وزارت دفاع روسیه، مرحله دوم شامل آموزش یگان‌های روسیه و بلاروس «برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیرراهبردی» به‌منظور تضمین بی‌قیدوشرط تمامیت ارضی و حق حاکمیت این دو کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته