دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 09:38
محمدی مطرح کرد؛

رویکرد دانشگاه آزاد برای حل فناورانه مشکلات پیاده‌روی اربعین

رویکرد دانشگاه آزاد برای حل فناورانه مشکلات پیاده‌روی اربعین
مدیرکل آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد برپایی رویداد اربعین با رویکرد حل فناورانه مشکلات پیاده‌روی به یکی از آثار ماندگار این دانشگاه و خاطره‌ای جاوید برای دست‌اندرکاران آن تبدیل می‌شود.
کد خبر : 916390

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هماهنگی برگزاری «رویداد عصر امید اربعین» با حضور مدیران کل پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز برگزار شد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: برای دانشگاه آزاد اسلامی یک رسالت تاریخی تعریف شده و باید درراستای این رسالت تاریخی اثری ماندگار از خویش به یادگار بگذاریم.

عبدالله محمدی افزود: تجربه نشان می‌دهد که برپایی چنین رویدادی با رویکرد حل فناورانه مشکلات پیاده‌روی اربعین به یکی از آثار ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی و خاطره‌ای جاوید برای دست‌اندرکاران آن تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نیت متعالی که در برگزاری این رویداد نهفته است به شکل‌دهی ششمین دوره از رویداد‌های عصر امید به‌عنوان یکی از رسالت‌های تاریخی این دانشگاه منجر خواهد شد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: هدف از برگزاری رویداد‌های عصر امید مرتبط کردن سرمایه‌گذاران فناوری با نیازمندان فناوری است؛ به گونه‌ای که به رفع نیاز و چالشی از نیاز‌های کشور کمک کند.

محمدی بر ضرورت تعامل با کشور‌های دخیل در برگزاری رویداد اربعین تأکید و مطرح کرد: در این رویداد فناورانه حتماً لازم است نقش کشور‌های دیگر به‌عنوان همکاران در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در قالب یکی از بازیگران فناوری این رویداد علمی پژوهشی دیده شود.

وی متذکر شد: در برپایی رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین باید برای همه فعالیت‌های فرهنگی قابل اجرا در مراسم‌های اربعین حسینی یک پیوست فناورانه دیده شده و چارچوب اصلی رویداد عصر امید حفظ شود.

مدیرکل آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، دیده شدن و فراگیری خبر‌ها و رسانه‌ای شدن ماجرای پیاده‌روی اربعین را یکی دیگر از رویکرد‌های فناورانه این رویداد برشمرد و ادامه داد: باید از فناوری‌های روز و توانایی شرکت‌های مرتبط برای جهانی‌تر شدن و دیده شدن این حرکت عظیم فرهنگی و مذهبی نیز استفاده بهینه کرد.

رویداد پیاده‌روی اربعین اتفاقی مهم برای جهان تشیع

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین را اتفاقی مهم برای جهان تشیع برشمرد و بیان کرد: حجم مخاطبان حاضر در دوره برپایی راهپیمایی اربعین که در برخی از سال‌ها بالغ بر ۱۰ برابر زوّار خانه خدا است فرصت مغتنمی را ایجاد کرده تا بتوان از طریق به‌کارگیری فناوری و توانایی شرکت‌های فناور به تسهیل این حرکت عظیم کمک کرد.

محمدرضا قائدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز مصمم به برپایی رویداد فناورانه عصر امید اربعین است و در مراحل مقدماتی این رویداد تعامل‌های بسیار مناسبی با دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین استاندار فارس صورت پذیرفته و درصدد برقراری ارتباط با مقامات کشوری برای تسهیل و بهینه برگزار شدن برگزاری این رویداد هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته