توجه دانشگاه آزاد اسلامی به نشان و برندسازی
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از شیراز، عبدالله محمدی در نشست رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: سالهای اخیر اتفاقات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و با وجود شرایط حاکم و مشکلات دانشگاه در همهگیری کرونا، حوزه فناوری دانشگاه فعالیت خود را متوقف نکرده و در آموزش مجازی پیشرو و پیشتاز بوده است.
بیشتر بخوانید:
حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم با رویداد گام دوم
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به پختگی لازم رسیده است تا بتواند با یک جهش به تغییر مأموریت خود بپردازد، توضیح داد: برای اتفاق افتادن این جهش دانشگاه آزاد اسلامی رویداد گام دوم را طراحی کرد تا بتواند همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه توان و اقتدار دانشگاه را اولاً به خود مجموعه دانشگاه نشان دهد تا ببینیم که پس از ۴۰ سال در این دانشگاه چه داریم و ثانیاً این توانمندی را به جامعه نیز نشان دهیم و قطعاً این نمایش توان برای به فعلیت درآوردن و بهرهبرداری از این تواناییهاست.
مدیرکل مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بحث برندسازی یا نشانسازی در آموزش عالی نکته مهمی است که رویداد گام دوم آن را مد نظر قرار داده و تلاش میکنیم که برای اذهان مردم و جامعه برند و نشان دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک نشان کاملاً علمی جا بیندازیم.
محمدی اظهار کرد: برای رسیدن به دانشگاه حل مسئله و دانشگاه کارآفرین باید به سمت پیدا کردن مسائل مختلف صنایع برویم و سرمایه گذاران و صندوقهای پژوهش و فناوری استانها را پای کار بیاوریم و این پیام را به آنان برسانیم که دانشگاه واقعاً به دنبال حل مسئله آنهاست.
وی توضیح داد: رویداد گام دوم به دنبال دو اصل است، یکی زایش و ایجاد دورهها و دیگری آموزش که این نکته دوم دارای اهمیت بیشتری نسبت به اصل اول است، در فرایند رویداد گام دوم به دنبال این هستیم که استادان توان چانهزنی و ارتباط با بازار کار را در خویش افزایش دهند و از هستههای فناور توقع میرود که مطالب حقوقی، اقتصادی و مطالب علمی خاص آن هسته فناور را مورد توجه قرار دهند.
مدیرکل مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه ما تأمین خواستههای صندوقهای فناوری و پژوهشی است که در قالب آن میتوان تا هزار میلیارد تومان هم امکان درآمدزایی ایجاد کرد و از این به بعد یکی از معیارهای ارزیابی استانها تعداد قراردادها و مبالغ آن در این بخش است.
محمدی اظهار کرد: بخش اجرایی و نهایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه و در فضایی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع با استقرار غرفهها و نمایشگاههای مختلف استانها و با طراحی و ارائه اجراهای گوناگون رویداد با استفاده از متخصصان فناوری اطلاعات واحدها و استانها است.
در ادامه این نشست مدیرکل آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه و هیئت همراه از آزمایشگاهها و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بازدید کردند.
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
انتهای پیام/