دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حرکت زائران کوی دوست به سوی مکه؛

اندک اندک جمع مستان می‌رسند+فیلم

اندک اندک جمع مستان می‌رسند+فیلم
زائران از دور و نزدیک آمده‌اند و قلب‌ها برای دیدن معشوق کعبه در سینه‌ها می‌تپد.
کد خبر : 916372

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ  و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حالا فصل عاشقی فرارسیده؛ اندک اندک جمع مستان می‌رسند. زائران کاروان‌ها از دور و نزدیک آمده اند و قلب‌ها برای دیدن معشوق کعبه در سینه‌ها می‌تپد.

آنها پا به سرزمینی گذاشته اند که به عنوان اولین نقطه کره خاکی از زیر آب بیرون آمده و هر که رفت آمرزیده بازگشت. به بیت الله الحرام می‌روند تا به ندای حضرت ابراهیم (ع) که به فرمان خدا پس از اتمام ساختمان کعبه با صدای بلند مردم را به زیارت آن دعوت کرد، پاسخ دهند.

پای در مسجدی می‌گذارند که مهندسش خدا، معمارش ابراهیم و کارگرش اسماعیل و بت شکنش علی و امام جماعتش محمد و اقتدا کننده اش خدیجه و موذنش بلال حبشی و آبش زمزم است...

حج از خود گسستن و به خدا پیوستن است تا انسان از منییت‌های تیرگی درون، برون آید. خدایا، صاحب خانه تویی و دعوت‌شان کردی که به سوی تو بیایند. خانه تو جای پای انبیا و صُلحا است.

چه زیبا است، آنهایی که قبل از طواف کعبه، از خانه، محل، شهر، کشور و همه آن چیز‌هایی که به دلشان بسته بود؛ گذشتند و با کوله باری سنگین آمدند تا نشانه‌های غفار بودنت را در وجودشان حس کنند. آمدند که بگویند تو گفتی، صد بار اگر توبه شکستی باز آی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته