دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نزدیک‌ترین جایگاه اقامه نماز در روضه شریفه نبوی

نزدیک‌ترین جایگاه اقامه نماز در روضه شریفه نبوی
رَوْضَةُ النَّبی و روضه مطهّره که در اصطلاح روضه شریفه خوانده می‌شود، به جایی از مسجدالنَّبی در مکان مسجد قدیمی گفته می‌شود که میان منبر و مرقد پیامبر (ص) است.
کد خبر : 916336

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این مکان در حدیث نبوی، بهشتی بوده و با وجود سه مکان مقدس از جمله منبر، محراب و مرقد حضرت رسول (ص) بسیار مقدس خوانده می‌شود.

زیارت این مکان مقدس بصورت کاروانی و با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی از سوی مدیران کاروان انجام می‌شود. ضمنا هر فرد می‌تواند در طول سال یک مرتبه با ثبت درخواست در سامانه نسک و اخذ بارکد به زیارت روضه منوره حرم نبوی مشرف شود.

نکته قابل تامل اینکه در صورت عدم تایید بارکد توسط دستگاه، از ورود زائران به این مکان جلوگیری می‌شود.

زائران حاضر در کاروان حج تمتع اساتید در مدینه النَّبی پس از چهار روز حضور باسعادت توفیق تشریف به روضه مبارک نبی مکرم اسلام را پیدا کردند.

ضمنا این زوار دانشگاهی پس از شش روز اقامت در مدینه منوره با احرام بستن از محل مسجد شجره عازم سرزمین وحی و مکه مکرمه می‌شوند تا اعمال حج تمتع را در موسم اساسی حج بجای آورند؛ لذا با توجه به اینکه عید سعید قربان در عربستان یک روز جلوتر از تقویم تاریخ کشورمان است، پیش بینی می‌شود عمره تمتع این حاجیان در روز چهارشنبه و عزیمت آنان به عرفات و مشاعر مقدسه در روز شنبه بیست و ششم خردادماه باشد.

نزدیک ترین جایگاه اقامه نماز در روضه شریفه نبوی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته