دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت عیدغدیر صورت گرفت؛

مدیحه‌سرایی «سلحشور» در مدینه + فیلم

مدیحه‌سرایی «سلحشور» در مدینه + فیلم
همزمان با شب عید غدیرخم در مدینه منوره مداحان کشورمان به مدیحه سرایی برای حجاج پرداختند.
کد خبر : 918665

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب عید غدیرخم در مدینه منوره مداحان کشورمان به مدیحه سرایی برای حجاج پرداختند.

در بخشی از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزا محمدی نیز در سخنرانی خود به تبیین عظمت واقعه غدیر از دیدگاه قرآن و سنت پرداخت و گفت: حج نبی مکرم اسلام در سال دهم هجری قمری که ۲۵ ذی‌القعده آغاز و تا ۲۵ ذی‌الحجه طول کشید، نخستین و آخرین حج تمتع رسول الله(ص) بود. در طول این یک ماه ۳۰۰ آیه بر پیامبر(ص) نازل شد که تنها یک دهم آن مربوط به مناسک حج است و بقیه آیات ناظر بر مهم‌ترین رسالت پیامبر(ص) بود.

وی افزود: این آیات سرنوشت امت اسلام را رقم زد که از جمله این آیات، آیه ۶۷ سوره مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ _ اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏‌اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‌دارد آرى خدا گروه كافران را هدايت نمى‌كند (۶۷)» بود که معروف به آیه تبلیغ است.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با اشاره به این که این آیه طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ذی‌الحجه بر پیامبر(ص) نازل شد، گفت: روز غدیر ۸۰ نام دارد که ۴۰ نام آن از سوی امام رضا(ع) اطلاق شده که از جمله آن یوم اکثار الصلاة علی محمد(ص) ـ روز زیاد درود فردستادن بر محمد(ص) است.

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در پایان گفت: عید غدیر ۵۴ مناسک دارد که اطعام، روزه، هدیه دادن، صله رحم و...از جمله مناسک این عید بزرگ است.

پایان‌بخش این مراسم، مداحی حاج مهدی سلحشور در بیان مناقب و فضایل امام علی(ع) و واقعه غدیر خم بود که در ادامه می‌بینید؛

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته