دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 18:29
در برنامه صف اول؛

قالیباف: شعار من «خدمت و پیشرفت» است/ مردم گذشته و کارنامه نامزدها را نگاه کنند

قالیباف: شعار من «خدمت و پیشرفت» است  مردم گذشته و کارنامه نامزدها را نگاه کنند
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعاری که برای این دوره انتخاب کردم، خدمت و پیشرفت است و فقط یک شعار نیست و سابقه من نشان می‌دهد که هر وعده‌ای را که دادم، پیگیری می‌کنم.
کد خبر : 916330

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد ماه) در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر، اظهار کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که در آن ۸ سال در جبهه بودم. بعد از جنگ در بسیج و برای سازندگی کشور فعالیت کردم و بعد از آن فرمانده هوافضای سپاه بودم. سپس توفیق خدمت در نیروی انتظامی را با حکم رهبری یافتم. سپس شهردار تهران و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم. در ادامه به مجلس راه یافتم.

وی بیان کرد: دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس دارم و الان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم. هیچ گاه مشغله کاری بنده باعث نشده است که ارتباطات بنده با درس و دانشگاه قطع شود. چندین کتاب تألیف کردم. همین ترم ۱۵ جلسه ترم زمستانی را داشتم و با وجود مشغله کاری، از دانشگاه فاصله نگرفتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در جبهه این بود که رزمندگان دلبستگی خاصی به هم داشتند و افراد بر اساس شایسته سالاری در جبهه انتخاب می‌شدند و خودشان از بین خود یکی را انتخاب می‌کردند. در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم.

وی ادامه داد: مردم شناخت نسبی نسبت به بنده دارند. در شهرداری تهران ۱۲ سال توفیق خدمت داشتم و تنها کسی که ۱۲ سال مسئولیت شهرداری تهران را داشت، بنده بودم. همواره جزو مدیرانی محسوب می‌شوم که به دنبال تحول بودم.

قالیباف گفت: در نیروی انتظامی هم به دنبال آن بودم که با نیروهای جوان و خلاق و با روحیه تحول گرایی کارها را دنبال کنیم. در کمتر از ۱۴ ماه، سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور آغاز شد و عدالت امنیت در کشور برقرار شد و همه افراد به راحتی در سراسر کشور به پلیس دسترسی داشتند.

وی تاکید کرد: امروز یک مدیریت سایبرنتیکی می‌تواند باعث تحول در کشور در حوزه‌های مختلف شود. در مسائل اقتصادی هم باید اینگونه باشد. باید یک مدیریت دقیق و عمیق پیگیری شود و باید منطبق با مردمی سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی باشد.

قالیباف ادامه داد: در نیروی انتظامی امنیت را مردمی کردیم. از فناوری استفاده کردیم و همه مردم این فرصت را پیدا کردند تا هر جرم و ناامنی را که می‌دیدند، اطلاع رسانی می‌کردند و ما در کمتر از سه دقیقه حضور می‌یافتیم. همچنین مردم بر کار پلیس نظارت داشتند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: خود مردم هر اشکالی بود در زمان شهرداری هم اطلاع رسانی می‌کردند. اتوبان امام علی و صدر با پیمان کاران بخش خصوصی انجام شد. مردمی سازی یک حقیقت است. در مجلس هم تاکیدمان آن بود که اقتصاد برای آنکه پویا شود، مردمی باشد.

وی اظهار کرد: شعاری که برای این دوره انتخاب کردم، خدمت و پیشرفت است و فقط یک شعار نیست و سابقه من نشان می‌دهد که هر وعده‌ای را که دادم، پیگیری می‌کنم. مردم در معیشت در زحمت و مشکل هستند و باید این مشکل مرتفع شود.

قالیباف بیان کرد: باید قدرت خرید مردم افزایش یابد. این موضوعات را باید تحت عنوان خدمت و در برنامه‌های فشرده دنبال کنیم تا مردم به آسایش برسند.

وی گفت: پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه گذاری و تولید ثروت رخ دهد. باید ما کیک اقتصاد را بزرگ کنیم تا بتوانیم مشکلات را به طور جدی مرتفع کنیم. نوع برنامه ریزی ما هم باید منطبق بر عدالت باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: محور کارمان برنامه هفتم پیشرفت است که از همکاری‌های بین مجلس یازدهم و دولت شهید رئیسی است.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی، تفکیک قوا داریم اما ضرورت وجود دارد که در سطح سران قوا هماهنگی و نشست‌ها وجود داشته باشد و در این سال‌ها هم این نشست‌ها افزایش یافته است. قانون را باید مجلس بنویسد، دولت اجرا کند و سازمان بازرسی و قوه قضائیه هم نظارت کنند. درک متقابل باید بین قوا وجود داشته باشد. باید قوا با هم همدلی و هم افزایی داشته باشند.

قالیباف اظهار کرد: هر مجموعه و سازمان و نهاد و دولتی را نمی‌توان با شعار اداره کرد. کارنامه همه ما مشخص است. وقتی می گویم شعارم پیشرفت و خدمت است، کارنامه خود را هم باید ارائه دهم. نباید فقط شعار دهیم اما درباره کارنامه و عملکرد خود سخن نگوییم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما سه قوه نداریم، بلکه ۴ قوه داریم و قوه چهارم که دیوان سالاری است بر سایر قوا اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که کارها و قوانین به خوبی اجرایی نشود.

قالیباف گفت: در مجلس کار مهمی در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام شد که گام مهمی برای تحول و شایسته پروری است. باید هنر داشته باشیم و از هنر، علم و تخصص استفاده کنیم. ۸۵ درصد اقتصاد ما دولتی است که اقتصاد دولتی طبیعتاً منافع خودش را دنبال می‌کند که نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: قانون حمایت از گزارشگران فساد از جمله قوانین مهم مجلس یازدهم بود که به تصویب رسید و برای اجرا، ابلاغ شده است. هوشمندسازی مهم‌ترین بخشی است که از دیوان سالاری ناکارآمد جلوگیری می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هیچ گاه به افرادی که در ستاد انتخاباتی ام کار می‌کنند، وعده نمی‌دهم که فلان پست را به شما می‌دهم، بلکه به آنان قول می‌دهم که اگر رأی بیاورم و موفق شوم، تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم.

وی درباره کابینه احتمالی خود در صورت موفقیت در انتخابات، گفت: حتماً بدون مشورت و خرد جمعی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرم. متاسفانه این اتفاق ناگوار برای رئیس جمهور و همراهانش رخ داد و اولویت‌مان است که در اداره دولت البته دولت به معنای کلان برای مثال بخشدار و دیگر سمت‌ها، حتماً تلاشم این است که شوک به این مجموعه وارد نشود و اگر افرادی شایسته و کارآمد هستند، کار را با آنان پیش می بریم.

وی درباره کابینه احتمالی خود در صورت موفقیت در انتخابات، گفت: حتماً بدون مشورت و خرد جمعی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرم. متاسفانه این اتفاق ناگوار برای رئیس جمهور و همراهانش رخ داد و اولویت مان است که در اداره دولت البته دولت به معنای کلان برای مثال بخشدار و دیگر سمت‌ها، حتماً تلاشم این است که شوک به این مجموعه وارد نشود و اگر افرادی شایسته و کارآمد هستند، کار را با آنان پیش می بریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: بنده با شهید رئیسی رفیق بودیم. شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود و اخلاص داشت. شهید رئیسی در قامت رئیس جمهور به گونه‌ای عمل کرد که هیچ گاه ارتباطش با مردم قطع نشد. در کارگزار نظام باید به روی مردم باز باشد که این ویژگی را شهید رئیسی در دوران خدمتش در کسوت رئیس جمهور در این سه سال به خوبی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته