دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 18:38

جهانبخش:برخی انتقادات از تیم ملی زننده است/ برای همبازیانم عجیب بود ۲۳ ساعت در پرواز بودیم

جهانبخش:برخی انتقادات از تیم ملی زننده است  برای همبازیانم عجیب بود ۲۳ ساعت در پرواز بودیم
بازیکن تیم ملی گفت: اعضای تیم تقریباً 23 ساعت در مسیر و پرواز بودند و این مساله به خاطر عدم برنامه‌ریزی و مدیریت خوب بود.
کد خبر : 916325

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،علیرضا جهانبخش در نشست خبری پیش از دیدار ایران و ازبکستان اظهار کرد: من بعد از جام ملت‌های آسیا به خاطر وضعیتی که داشتم و اردوی قبلی تیم ملی را از دست دادم و فرصت نشد که از رسانه‌ها تشکر کنم.

وی افزود: قبل از جام ملت‌ها گفتم که خانواده فوتبال می‌تواند به هم کمک کنند و اصحاب رسانه تأثیرگذار باشند. وقتی که بحث ملی و تیم ملی می‌شود، باید اولویت وجود داشته باشد. متاسفانه  برای اولین بار است که در این سال‌ها بدون تمرین به مسابقه رفتیم به خصوص برای دیدار مهمی که  در مقدماتی جام جهانی بود و این هم به دلیل شرایط پروازی بود. اعضای تیم نا تقریباً 23 ساعت در مسیر بودند و این به خاطر عدم برنامه‌ریزی و مدیریت خوب بود.

جهانبخش در کورد بازی با هنگ کنگ گفت: در این سطح از فوتبال بازی راحت وجود ندارد، هنگ کنگ تیم خوبی بود. از شرایط فدارسیون و وزارت ورزش این مسئله بزرگ‌تر است زیرا که وقتی ما می‌گوییم تیم اول آسیا هستیم باید آن امکانات و شرایط هم در یک سطح باشد.
 
وی تاکید کرد: خنده‌دار است و وقتی من با هم‌تیمی‌هایم در خصوص پرواز ۲۲-۲۳ ساعته به هنگ‌کنگ صحبت کردم واقعا برایشان عجیب بود. همه تیم‌های ملی پرواز شخصی خودشان را دارند، از ژاپن و کره جنوبی زیرا که می‌دانند چقدر فوتبال اهمیت دارد.
 
هافبک تیم ملی یادآور شد: دیدیم که در جام ملت‌ها چقدر می‌تواند فوتبال روی بحث‌های معیشتی، شادی و اتفاقات مختلف جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد. همه مسئولان ما در جریان هستند و امیدوارم در همان حد از تیم ملی حمایت کنند تا بچه‌ها بتوانند این مسیر را ادامه دهند.
 
جهانبخش تاکید کرد: من به آقای  قلعه نویی هم گفتم که مرحله بعد به مراتب بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. ما نمی‌توانیم بدون تمرین و با پرواز ۲۲-۲۳ ساعته بازی کنیم. امیدوارم این شرایط در مرحله بعد بهتر شود.
 
کاپیتان تیم ملی درباره بازی فردا گفت: بازی با ازبکستان بسیار سخت است، این تیم جزء تیم‌هایی است که پیشرفت خوبی داشتند. در جام ملت‌ها نیز نمایش خوبی داشتند. بازی رفت ما می‌توانست بهتر باشد ولی متاسفانه بازی ۲ بر ۲ شد. بازی فردا سخت است ولی همه آماده هستند.از مردم می‌خواهم فردا ما را تنها نگذارند زیرا که نسلی جدید دارد به تیم ملی فوتبال اضافه می شود و این بچه‌ها به حمایت نیاز دارند و امیدوارم تنها گذاشته نشوند. وقتی دیدیم که در عید هواداران حمایت کردند، خیلی حس خوبی بود. امیدوارم فردا هم این اتفاق بیفتد و ما نیز با یک نتیجه خوب صدرجدول را حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: فکر می‌کنم همه تیم‌ها در آسیا دارند پیشرفت می‌کنند. در جام ملت‌ها نیز دیدیم، تیم‌هایی مثل اردن، فلسطین. آنها دارند سال‌ها در تیم‌های پایه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نسل خوبی در بزرگسالان داشته باشند. این اتفاق در فوتبال مدرن دنیا مخصوصا در آمریکای جنوبی انجام شده است. این کار را ما در کشور انجام نمی‌دهیم.
 
جهانبخش گفت: از سال ۲۰۱۱ همه این بچه‌ها استعدادیابی شدند، مربیانی بودند که واقعا دلسوز بودند که این بازیکنان در رده‌های مختلف بازی کنند. ۵-۶ سال است دیگر این اتفاق نمی‌افتد زیرا که به قدری مسائل مالی، فساد، منافع شخصی وارد فوتبال شده که آن استعداد یابی دیگر به شکل گسترده انجام نمی‌شود. همین الان هم می‌بینیم اتفاقاتی که در فوتبال امید رخ می‌دهد، خنده‌دار است. دیگر هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد.در بحث فوتبال پایه چیزهایی من می‌شنوم که واقعا ناراحت کننده است. تیم ملی نمی‌تواند جوان‌گرایی کند، جوان از رده‌های پایین باشگاهی می‌آید و این روند از سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دیگر در کشور ما انجام نمی‌شود. من خودم برای آینده فوتبال کشورمان نگران هستم زیرا که در رده‌های پایه همه چیز مهم است جز استعداد خوب.
 
وی با انتقاد از شرایط موجود افزود: یکسری انتقادات از تیم ملی می‌شود که به نظرم زننده‌ است زیرا که دنبال بهتر شدن تیم ملی نیست و می‌خواهند این روند خوب چندین ساله تیم ملی را خدشه دار کنند. آن هم در شرایطی که کادر فنی دارد تیم ملی را به سمت مدرن شدن پیش می‌برد و بازیکنان زیادی نیز در اروپا بازی می‌کنند. امیدوارم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و بتوانیم این استراتژی را به فوتبال پایه بیاوریم. انتقاد می تواند موثر باشد در شرایطی که کمک کننده باشد. تیم ملی برای شخص نیست، من امروز هستم و فردا نیستم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و مهم این است تا زمانی که هستید اتفاق مثبت رقم بزنید و اگر بیرون این گود هستید،‌انتقاد موثر بکنید که بتواند به تیم ملی کمک کند.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته