دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب خبر داد؛

۲۱۰ دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزد‌ها در رادیو/ پخش مستند‌های انتخاباتی برای نخستین بار

۲۱۰ دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزد‌ها در رادیو  پخش مستند‌های انتخاباتی برای نخستین بار
رضا کوچک‌زاده تهمتن گفت: در رادیو انتخاب، با تاکید بر ۴ گزاره اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسئولان، مسئولان با مردم و مسئولان با مسئولان به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخابات اقدام کرده‌ایم.
کد خبر : 916305

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری معرفی برنامه‌های انتخاباتی معاونت صدای رسانه ملی، امروز دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو انتخاب و دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

رضا کوچک‌زاده تهمتن، دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در ابتدای نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت: بعد از شهادت رئیس جمهور کشورمان و باتوجه به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخابات در سازمان صداوسیما و شکل گرفت و تقریبا دور روز بعد این اقدام ستادی، رادیو انتخاب به منظور ورود جدی به حوزه انتخابات در معاونت صدا راه اندازی شد.

کوچک زاده در ادامه با تاکید بر اینکه اولین تجربه ما در راه اندازی رادیو انتخاب به سال ۹۴ بر می‌گردد، تصریح کرد: رادیو انتخاب از پنجم خرداد شروع به فعالیت کرده و تا ۹ تیر ماه هم روی آنتن است. با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و نظر به اهمیت رسانه و البته جایگاه مردم در انتخابات، رویکرد و ماموریت‌های این شبکه رادیویی بازنگری و در دستور کار اجرا قرار گرفت. هدف اصلی این شبکه متناسب با اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ازفرآیند انتخابات است.

وی با بیان این که با جمع آوری طرح‌های انتخاباتی شبکه ها، برنامه ریزی مناسب برای تولید برنامه‌های متنوع و خلاقانه رادیویی و بهره بردن از همه ظرفیت‌های رادیو صورت گرفته، افزود: تمام طرح‌ها و برنامه‌های انتخاباتی با هدف افزایش آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و زمینه سازی شکل گیری حضور حداکثری مردم در انتخابات شکل گرفته است.

کوچک‌زاده عنوان کرد: رسانه‌های معاند به دنبال یاس و ناامیدی هستند، اما تلاش ما این است که با تاکید بر امید آفرینی و نشاط اجتماعی شاهد مشارکت پرشور انتخاباتی مردم پای صندوق‌های رای باشیم، به همین منظور و برای خنثی سازی تلاش رسانه‌های بیگانه اقدامات مختلف آفندی و پدافندی را در فضای رسانه‌ای طراحی کرده ایم، جدول پخش برنامه‌های زنده رادیو انتخاب از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ بامداد روی آنتن است.

دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا خاطرنشان کرد: در رادیو انتخاب، با تاکید بر ۴ گزاره‌ی اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسئولان، مسئولان با مردم و مسئولان با مسئولان اقدام به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخاب کرده‌ایم، باتوجه به سهم بالای مردم در رادیو انتخاب تمامی برنامه‌ها در تعامل با مردم قرار دارد به نحوی که روزانه یک پیامک محوری برای ارتباط منسجم با مخاطب طراحی شده است و همچنین کابین ارتباط با مخاطبان جهت ضبط صدای مردم فعالیت می‌کند.

حضور فعال معاونت صدا در فضای مجازی

به گفته کوچک‌‎زاده، معاونت صدا برای ایام انتخابات در حوزه فضای مجازی هم فعال است و از تمامی ظرفیت‌های استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: همه شبکه‌های رادیویی در بخش‌های مختلف فضای مجازی حضور فعال و موثری دارند. برنامه‌ها با پیام‌ها و ادبیات خاص در حال تولید هستند. سعی کرده‌ایم از ظرفیت اصلی در حوزه رادیو نما که بیشتر مخاطبان صدا و سیما در تلویزیون هستند، استفاده کنیم. همچنین پیام‌رسان‌های داخلی را به خدمت گرفتیم تا از دیگر ظرفیت‌ها بهره ببریم.

مدیر رادیو انتخاب با اشاره به تولید برنامه‌ها و اینکه طراحی آنها به گونه‌ای صورت گرفته تا فراوانی حضور حداکثری مردم، انتظارات و خواسته‌های مردمی را در اختیار ستاد نامزد‌ها قرار داده شود، عنوان کرد: برخی برنامه‌ها به صورت گفتگو محور است. از قالب‌های مستند، برنامه‌های تحلیلی و میزگرد هم بهره می‌بریم. از ساختار‌های نوین برنامه‌سازی با حضور کارشناسان مختلف و مستند‌های رادیویی برای انتخابات استفاده می‌شود. تلاش می‌کنیم در انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم و در آگاهی بخشی موفق باشیم.

دکتر کوچک زاده با تاکید بر این که از ظرفیت‌های همه برنامه‌های موجود در شبکه‌ها بهره برداری می‌کنیم، تصریح کرد: همزمان با این برنامه ها، ویژه برنامه‌های متعدد و شاخص برای انتخابات طراحی شده است. در حال حاضر تمامی ظرفیت‌های رادیو معطوف به حوزه انتخابات شده است، چرا که انتخابات مهم‌ترین رویداد کشور در این روزهاست.

برگزاری مناظره انتخاباتی

دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا از برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور نمایندگان نامزد‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ماموریت‌های هر شبکه‌ای در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری، اجتماعی و اقتصادی و... برنامه مناظره محور پاستور شماره ۱۴ با حضور نمایندگان نامزد‌ها و نه با حضور خود نامزد‌ها برگزار خواهد شد. برنامه هایشان نقد و به چالش کشیده می‌شود و نمایندگان از برنامه‌های نامزد‌های خود دفاع خواهند کرد. برای هر شبکه‌ای حدود سه ساعت و نیم زمان برای حضور نمایندگان نامزد‌ها تعیین شده است، به عبارتی هر شبکه حدود ۲۱۰ دقیقه با عنوان برنامه «پاستور ۱۴» برنامه خواهد داشت.

وی با اشاره به هم افزایی ظرفیت‌های سازمانی یادآور شد: با توجه به فرصت زمانی کم، برنامه ریزی شده ۵ برنامه مناظره زنده نامزد‌ها زنده که اط شبکه هیک بصورت زنده پخش میشود همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب پخش شود؛ و هکچنین برنامه‌های قانونی نامزد‌ها که از شبکه‌های یک و دو سه و همچنین برنامه‌های شبکه خبر از جمله گفتگوی ویژه خبری و صف اول هم از شبکه‌های رادیویی فرهنگ، جوان، ایران، گفتگو و انتخاب پخش حواهد شد.
مدیر رادیو انتخاب تاکید کرد: در این دوره انتخاباتی نامزد‌های انتخاباتی در برنامه‌های رادیویی حضور نخواهند داشت، بلکه با حضور در شبکه‌های سیما، گفتگو‌ها به صورت همزمان از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

راه اندازی پویش انتخاباتی

وی با اشاره به راه اندازی پویش انتخاباتی معاونت صدا اظهار داشت: با حضور تمامی شبکه‌ها پویش انتخاباتی شکل می‌گیرد. ضمن اینکه ممکن است هر شبکه‌ای به صورت مستقل این پویش را برگزار کند.

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر معرفی مجری خاص در انتخابات افزود: هر شبکه رادیویی، مجری خاص خودش را با توجه تخصص و ماموریت هایش در پیشبرد اهداف معرفی خواهد کرد. تلاش می‌شود همه شبکه‌ها با توجه به ماموریت‌ها و جامعه هدف، تضارب آرا و دیدگاه‌های مختلف را در برنامه‌ها طراحی کنند.

مدیر رادیو انتخاب یادآور شد: ما برنامه‌هایی ویژه اقشار مختلف در رادیو انتخاب طراحی کرده ایم. به عنوان مثال برنامه‌هایی ویژه بانوان، جوانان، رای اولی‌ها و... تهیه خواهد شد تا نیاز‌ها و خواسته‌های اقشار مردمی را مدنظر قرار دهیم. در همه برنامه‌ها مردم می‌توانند با توجه به دغدغه ها، خواسته‌ها و انتظاراتشان با برنامه در ارتباط باشند.

کوچک‌زاده از تولید مستند‌های رادیویی توسط نامزد‌ها خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار نامزد‌ها مستند‌های رادیویی را تولید خواهند کرد. نامزد‌ها دو مستند تولید می‌کنند که با توجه زمانبندی جدول پخش، روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته