دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 10:00

اشکانی: تمامی اوزان کشتی فرنگی شانس کسب مدال المپیک هستند

اشکانی: تمامی اوزان کشتی فرنگی شانس کسب مدال المپیک هستند
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در تمامی اوزان کشتی فرنگی این شانس را داریم تا در المپیک پاریس مدال بگیریم.
کد خبر : 916261

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد ملی‌پوشان کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی مجارستان اظهار کرد: با توجه به نگاه کادرفنی که انتخابی بود در برخی اوزان با دو تا سه فرنگی‌کار به مجارستان رفته بودیم. به برخی از کشتی‌گیران فرصت داده شده بود تا خود را محک بزنند تا در کوران آمادگی قرار بگیرند. در مجموع عملکرد ملی‌پوشان قابل قبول بود و اتفاقات بزرگی در جریان مسابقات افتاد. از جمله انتخاب سعید اسماعیلی به عنوان نفر اول وزن ۶۷ کیلوگرم و همین طور باخت غیرمنتظره او برابر حریف کوبایی در حالی که تا ثانیه‌های پایانی برنده بود، اما با تصور برتری کشتی را رها کرد که تجربه بسیار ارزشمندی را قبل از المپیک به دست آورد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی افزود: برد و باخت‌هایی داشتیم که در برخی موارد انتظار نبود. مثلاً در ۶۷ کیلوگرم شکست محمدرضا گرایی رخ داد و به مدال برنز رسید. در ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری به فینال نرسید و در نهایت به مدال برنز بسنده کرد. البته برای کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی حضور در این مسابقات بازخورد خیلی خوبی داشت. ملی‌پوشان را به خوبی ارزیابی کردند. ماحصل حضور در چنین مسابقاتی را باید در المپیک دید. امیدوارم در پاریس هم شاهد نمایش بسیار خوبی از سوی نمایندگان کشورمان باشیم. 

اشکانی درباره اینکه می‌توان امیدوار بود تا در المپیک پاریس، همانند المپیک لندن مدال‌های خوشرنگ مسابقات نصیب فرنگی‌کاران ایران شود، عنوان کرد: یقیناً این شانس را داریم تا در المپیک پاریس مدال طلا بگیریم. شرایط تیم ملی کشتی فرنگی نسبت به ۱۲ سال قبل به مراتب بهتر است. قاسم رضایی که طلا گرفت در آستانه مسابقات به تیم پیوست. امید نوروزی شرایط ۵۰-۵۰ را داشت. حمید سوریان پیش از مسابقات بخت بیشتری داشت، اما در نهایت ۳ مدال طلا گرفتیم. در ترکیب تیم ملی قهرمانان جهان و المپیک را داریم.  

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کردند: در همه اوزان می‌توانیم امیدوار به کسب مدال طلا باشیم ولی در اوزان ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ بیشترین انتظارات کسب مدال وجود دارد. در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۸۷ هم امید زیادی داریم و نمی‌توانیم نمایندگان خود را در این اوزان بدون شانس بدانیم. برادران گرایی طبق فرایند تنظیم شده انتخابی تیم ملی فرصت حضور در المپیک را از دست دادند، اما با توجه به اینکه در گذشته برای کشورمان مدال آوری کردند، می‌توانند خود را به سطحی برسانند که در مسابقات آتی به تیم ملی کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته