دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد

سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد
وزیر جهادکشاورزی ظرفیت منابع موجود در کشور را مهیای توسعه شیلات و آبزی‌پروری دانست و افزایش سهم تولیدات شیلاتی را به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی هدفی دست‌یافتنی عنوان کرد.
کد خبر : 916158

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت افزود: شیلات نه تنها در کشاورزی که در اقتصاد کشور، بیشترین فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در تولید، اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری و توسعه صنایع را به همراه دارد.

وزیر جهادکشاورزی بیشترین طرح‌های زودبازده کشاورزی را متعلق به حوزه شیلات دانست و اظهارداشت: همین زمان کوتاه در بهره‌برداری می‌تواند بیشترین تاثیر را در اشتغال و کنترل تورم داشته باشد.

وی افزایش سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد سهم کل تولیدات کشاورزی را گامی جهشی و پرشتاب به سمت توسعه این صنعت و بهره‌مندی از مواهب آن دانست و گفت: چنین حرکت جسورانه‌ای امکان پذیر است و با کمک موسسات علمی _ پژوهشی، سازمان تات، شورای راهبردی علوم شیلاتی، جوانان و نخبگان، صاحبان سرمایه و مشارکت مردم، این هدف، دست یافتنی است.

نیکبخت گفت: رودخانه‌های دایمی و فصلی، سواحل و منابع آب داخلی مهیای آبزی‌پروری است و با تلاش بیشتر و برنامه منسجم رسیدن به ده برابر ظرفیت کنونی قابل دسترس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته