دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرجانیان تأکید کرد؛

کنترل سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در 3 مرحله کلیدی

کنترل سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در 3 مرحله کلیدی
معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در 3 مرحله صورت می‌گیرد.
کد خبر : 916140

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رؤیا مرجانیان، معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی با بیان به اینکه یکی از وظایف سازمان غذا و دارو نظارت بر سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است، افزود: این سازمان ضوابط و دستورالعمل‌هایی را به منظور اطمینان از سلامت این محصولات تدوین کرده و بر آنها نظارت دارد.

وی ادامه داد: سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز در سه قسمت کلیدی از جمله کارخانه، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو مورد نظارت قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: در اولین مرحله تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، واحد تولیدی باید اصول GMP و پارامترهای دیگر را رعایت کند تا محصول خروجی سالم و بدون آلایندگی میکروبی باشد.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های سازمان غذا و دارو در سطح دوم بر محصولات آرایشی و بهداشتی کنترل ماده اولیه، سلامت آن، عدم استفاده از مواد مضر در ترکیبات و به‌کارگیری مواد از گرید مناسب دنبال می‌شود، گفت: همچنین ویژگی و شاخص‌های سلامت بر اساس نوع و ماهیت محصول تعیین و آزمون‌های تخصصی نیز انجام می‌شود تا مطمئن شویم با شاخص‌ها مطابقت دارد، در این صورت اگر محصول تمامی مراحل را با موفقیت طی کرد، پروانه ساخت دریافت و وارد بازار می‌شود.

مرجانیان اظهار کرد: پس از ورود محصولات به بازار، مجدداً کارشناسان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از محصول در سطح عرضه نمونه‌برداری کرده تا از سلامت و ایمنی آن مطمئن شوند، همچنین در صورت هرگونه مغایرت، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته