دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 10:11
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

نرخ باسوادی اتباع افغانستانی در ایران 56 درصد افزایش داشته است

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، از آموزش بیش از 700 هزار نفر از اتباع افغانی طی 30 سال گذشته در نهضت سواد آموزی خبر داد.
کد خبر : 91610

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی باقرزاده در نشست مشترک با معاون سواد آموزی وزارت معارف افغانستان با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته بالغ بر 700 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران از برنامه‌های سواد آموزی استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: نرخ باسوادی اتباع افغانستانی در ایران را از 6 درصد به بیش از 62 درصد افزایش داده‌ایم.


وی با تاکید بر اینکه اوایل انقلاب بیشتر اتباع افغانستان در ایران باسواد و تحصیل کرده بودند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر وضعیت سواد معکوس شده و اغلب مهاجرین اتباع افغانستان بی‌سواد و یا کم سواد هستند.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، با بیان اینکه خدمات ایران فقط منوط به سواد آموزی نمی‌شود، افزود: ایران در آموزش رسمی بالغ بر 300 هزار دانش آموز در مدارس کشور طی چند سال گذشته سازماندهی کرده است و امسال هم حدود 430 هزار دانش آموز اتباع افغانستان در کلاس‌های درس مدارس ثبت نام شده‌اند.


باقرزاده به دیدار رئیس جمهور افغانستان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستور دادند تا اتباع افغانستانی همانند اتباع ایرانی در مدارس ثبت نام شوند و هیات دولت نیز ماه گذشته این موضوع را تصویب کرد و به عنوان یک مصوبه اجرایی ابلاغ شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته