دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 14:21

سازمان ملل: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه است

سازمان ملل: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه است
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اردوگاه النصیرات غزه را به منزله کانون فاجعه‌ای دانست که نوار غزه در حال تجربه آن است.
کد خبر : 916036

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به قتل‌عام روز گذشته رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه، واکنش نشان داد. 

به گفته وی «صحنه‌های کشتار و ویرانی به جا مانده از عملیات نظامی اسرائیل در النصیرات ثابت می‌کند که هر روزی که از این جنگ می‌گذرد، اوضاع وحشتناک‌تر می‌شود».

گریفیتس افزود: «با دیدن اجساد روی زمین، به یاد می‌آوریم که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد. دیدن مجروحان غرق خون در کف بیمارستان‌ها برای درمان به ما یادآوری می‌کند که ارائه خدمات بهداشتی در غزه به یک نخ بند است».

این مسئول سازمان ملل متحد تأکید کرد که «اردوگاه النصیرات امروز مرکز فاجعه‌ای است که غیرنظامیان فلسطینی همچنان از آن رنج می‌برند».

همچنین، گریفیتس خواستار آزادی همه اسرا در غزه، حمایت از غیرنظامیان و پایان دادن به رنج دسته‌جمعی آنها شد.

عصر دیروز رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا و انگلیس و طی یک عملیات ویژه موفق شد ۴ اسیر خود را در مرکز نوار غزه آزاد کند، اما اردوگاه نصیرات را به خاک‌وخون کشید.

ساعتی پیش، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات به ۲۷۴ نفر و تعداد مجروحان به ۶۹۸ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته