دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 15:04

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است
کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل با ارائه گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
کد خبر : 916713

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه نوار غزه، مرتکب جنایت «نابودسازی» فلسطینیان شده است.

در این گزارش تصریح می‌شود که مقامات اسرائیلی مسئول جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که در جریان عملیات و حملات نظامی علیه غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به این‌سو انجام شده است.

این کمیسیون می‌افزاید: مقام‌های رژیم صهیونیستی، مسئول جرایمی، چون استفاده از گرسنگی به‌عنوان یک روش جنگی، کشتار عمدی فلسطینیان و حملات عمدی به مواضع غیرنظامیان و اسرای فلسطینی، خشونت جنسی، تعقیب و اذیت بر مبنای جنسیت علیه مردان و پسران فلسطینی، کوچ اجباری، شکنجه و رفتار غیرانسانی و ظالمانه علیه مردم غزه، بازداشت خودسرانه و حمله به شأن فلسطینیان هستند.

سازمان ملل تأکید کرد که تعداد تلفات انسانی در غزه و تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی در این شهر، نتیجه راهبردی است که هدف آن، اعمال حداکثر آسیب بوده است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در مسیر تحقیقات سازمان ملل در خصوص جرائم جنگی، مانع‌تراشی و از دسترسی بازرسان سازمان ملل به مکان‌های مختلفی از اراضی اشغالی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته