دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«سنگ رو سنگ»؛ رویدادی برای شناسایی فعال استعدادهای برتر حوزه دانش‌آموزی است

«سنگ رو سنگ»؛ رویدادی برای شناسایی فعال استعدادهای برتر حوزه دانش‌آموزی است
معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه «سنگ رو سنگ» نوعی طراحی الگوی کنشگری اجتماعی مبتنی بر تدبر قرآنی است، گفت: این رویداد با هدف ارتقاء کنشگری اجتماعی دانش‌آموزان و بر مبنای سه آسیب رایج در سنین نوجوانی، ناامیدی، انفعال و خودباختگی، طراحی و اجرایی شده است.
کد خبر : 916006

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول محمدقلی، معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرح «سنگ رو سنگ» در سطح دانش‌آموزی، گفت: این رویداد با هدف ارتقاء کنشگری اجتماعی دانش‌آموزان و بر مبنای سه آسیب رایج در سنین نوجوانی، ناامیدی، انفعال و خودباختگی، طراحی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد سنگ رو سنگ در برنامه‌های هدایت عمومی دسته‌بندی می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد پس از مشاهده ویدئو‌های آموزشی و راهنمایی‌های بارگذاری شده در سامانه شاد، با مراجعه به قرآن سه آسیب ذکر شده را از نگاه قرآن علت‌‎یابی می‌کنند و نحوه مواجهه، آسیب‌شناسی و پیشگیری قرآنی و همچنین راهکار‌های قرآن برای مقابله با این سه آسیب را بررسی می‌کنند. در واقع رویداد سنگ رو سنگ نوعی مفهوم‌کاوی قرآنی در سطح دانش‌آموزی و در سنین نوجوانی است.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: شرکت‌کنندگان بر اساس اطلاعات کسب‌شده، طرح خود را نوشته و پیاده‌سازی می‌کنند و با بارگذاری هر مرحله از فعالیت‌های خود در سامانه شاد، از راهنمایی راهبران برخوردار می‌شوند تا در نهایت نمونه کار نهایی حاصل شود.

وی با بیان اینکه سنگ رو سنگ، نوعی طراحی الگوی کنشگری اجتماعی مبتنی بر تدبر قرآنی است، تصریح کرد: پس از داوری اولیه توسط هیات انتخاب، آثار راه‌یافته به صورت جمع‌سپاری توسط خود دانش‌آموزان مورد قضاوت قرار می‌گیرد و در نهایت برگزیدگان نهایی از بین این آثار توسط هیات داوران انتخاب می‌شوند.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در طول برگزاری رویداد، جوایزی به صورت هفتگی به شرکت‌کنندگان برگزیده تعلق می‌گیرد و در پایان نیز در اواخر تابستان، برگزیدگان نهایی به اردو خواهند رفت تا ضمن تشویق، در دوره‌های آموزشی تکمیلی شرکت کنند. شبکه‌سازی از برگزیدگان تشکیل هسته‌های مربی‌محور با محوریت برگزیدگان در محل سکونت و در نهایت حمایت از این هسته‌ها، از دیگر برنامه‌هایی است که در این رویداد دنبال می‌شود.

محمدقلی رویداد سنگ رو سنگ را گامی به سمت شناسایی فعال استعداد‌های برتر حوزه دانش‌آموزی دانست و تاکید کرد: هسته‌های مربی‌محور زمانی تشکیل می‌شوند که افراد واجد شرایط برای محوریت این هسته‌ها، از طریق رویداد‌های معتبر مانند سنگ رو سنگ انتخاب و شناسایی شده باشند.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب چالش در این رویداد، تناسب بین چالش و توان و دسترسی دانش‌آموزان را شرط اولیه طراحی چالش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گرچه در این چالش برگزیدگان به صورت فعال شناسایی می‌شوند، اما در حین برگزاری رویداد نیز شرکت‌کنندگان به نوعی در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی ارزشمند شرکت خواهند کرد که این خود یک دستاورد محسوب می‌شود.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ورود به رویداد سنگ رو سنگ برای عموم آزاد است، خاطرنشان کرد: برگزیدگان نهایی این رویداد در اولویت برنامه‌های توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان مانند شرکت در هسته‌های مربی‌محور قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته