دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 11:02

افشای مشارکت آمریکا و انگلیس در کشتار النصیرات

افشای مشارکت آمریکا و انگلیس در کشتار النصیرات
یک رسانه آمریکایی از نقش اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا و انگلیس در عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات خبر داد که به آزادی ۴ اسیر صهیونیست و شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی منجر شد.
کد خبر : 915954

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک روز پس از قتل‌عام اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه به بهانه آزاد کردن ۴ اسیر اسرائیلی، مقامات مسئول آمریکایی و اسرائیلی از کمک اطلاعاتی ایالات متحده در این عملیات خونین خبر دادند. 

یک مقام آمریکایی در گفتگو با «نیویورک تایمز» اظهار داشت که یک تیم متشکل از آمریکایی‌های متخصص در بازیابی گروگان‌ها که در فلسطین اشغالی مستقر هستند، به ارتش اسرائیل برای نجات چهار اسیر با ارائه اطلاعات و سایر پشتیبانی‌های لجستیکی کمک کرده است. 

به گفته یک مقام صهیونیست، «تیم‌های جمع‌آوری و تحلیل اطلاعاتی از ایالات متحده و بریتانیا در طول جنگ در اسرائیل حضور دارند تا به اطلاعات اسرائیل در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به گروگان‌ها کمک کنند».

ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز بود که از بازگرداندن ۴ اسیر خود پس از گذشت بیش از ۸ ماه از جنگ ویرانگر غزه و پس از انجام یک عملیات خونین در مرکز نوار غزه که به شهادت بیش از ۲۲۰ شهروند فلسطینی و مجروحیت بیش از ۴۲۰ تن دیگر منجر شد، خبر داد.

به گزارش رسانه‌های غربی و اسرائیلی، اسرائیل اطلاعات جمع‌آوری شده توسط پهپاد‌ها بر فراز غزه، رهگیری‌های ارتباطی و سایر منابع در مورد محل احتمالی اسرای اسرائیلی را پیش از انجام این عملیات بررسی کرده بود. 

یک مقام اسرائیلی در این خصوص گفت که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اطلاعاتی را از هوا و نیز فضای سایبری تهیه کرده بودند که «اسرائیل به تنهایی قادر به جمع آوری آنها نبود». 

مقامات آمریکایی می‌گویند که حمایت اطلاعاتی آنها از اسرائیل روی مکان اختفای اسرای اسرائیلی و فرماندهی عالی حماس متمرکز است، زیرا به ادعای آنها، بهترین راه متقاعد کردن اسرائیل برای توقف جنگ، بازگرداندن اسرا و بازداشت یا کشتار فرماندهان ارشد حماس است. یک مقام اسرائیلی نیز گفت که تیم‌های آمریکایی و انگلیسی در برنامه‌ریزی یا اجرای عملیات نظامی روز گذشته در النصیرات نقشی نداشتند، اما اطلاعات ارائه شده توسط آنها، ارزش افزوده‌ای در روند موفقیت این عملیات محسوب می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته نیز برخی منابع گزارش دادند که رژیم صهیونیستی برای نفوذ به اردوگاه النصیرات، از پوشش کامیون‌های یخچال‌دار مخصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق اسکله شناور ساخته شده توسط آمریکایی‌ها استفاده کرده و تصاویر منتشر شده در این خصوص نیز صحت این خبر را تأیید می‌کند.

اسکله‌ای که با وعده کمک‌رسانی و انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم شمال غزه ایجاد شد و حماس از همان ابتدا اعلام کرد که هدف از ساخت آن حمایت از تل‌آویو است نه کمک‌رسانی به مردم غزه. 

خبر‌ها حاکی از آن است که روز گذشته یک نیروی ویژه از اشغالگران صهیونیست با استفاده از کامیون کمک‌های بشردوستانه از طریق اسکله شناور آمریکایی به صورت مخفیانه وارد النصیرات شد و به محض لو رفتنشان در این اردوگاه، نیرو‌های مقاومت با آنها درگیر شدند. در این لحظه نیروی هوایی اسرائیل به کمک اشغالگران آمد و بازار النصیرات و مناطق مختلف این اردوگاه را که مملو از مردم غیرنظامی بود، بمباران کرد تا راه فرار باز شود.

اشغالگران در نهایت بار دیگر خود را به اسکله شناور آمریکایی رساندند و یک بالگرد به کمک آنها آمد تا منطقه را فوراً ترک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته