دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهفر عنوان کرد؛

پایش مستمر و ارزیابی سلامت مواد غذایی

پایش مستمر و ارزیابی سلامت مواد غذایی
مدیرکل نظارت بر فرآوده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از اجرای برنامه‌های پایش و ارزیابی‌های مستمر جهت ارتقای سلامت و ایمنی غذا خبر داد.
کد خبر : 915924

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم‌وفناوری آنا، عبدالعظیم بهفرمدیرکل نظارت بر فرآوده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در همایش روز جهانی ایمنی غذا اظهار کرد: ایمنی غذا یک موضوع جدی برای کشور‌هایی است که در حوزه تولید غذا فعالیت می‌کنند. منظور از ایمنی غدا این است که وقتی غذا بر اساس مصرف، تهیه می‌شوند آسیبی به افراد نرساند.

وی افزود: فراورده‌ها ممکن است سه خطر شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی برای افراد داشته باشند.

مدیرکل نظارت بر فرآوده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یادآور شد: ارزیابی و شاخص‌های ایمنی و سلامت در غذا، شناسایی تقلبات درمواد غذایی، ارزیابی و پایش افزودنی‌های خوراکی در کارخانه‌ها، پایش و ارزیابی شاخص‌های موثر بر میزان اسید چرب، ترانس و... پایش حلیت در مواد اولیه نظیر ژلاتین و غنی سازی مواد غذایی و پایش محصولات غنی‌شده و فراسودمند مهمترین برنامه‌های ارتقا سلامت غذا در دولت سیزدهم بود.

وی اظهار کرد: از سال ۹۲ ارزیابی کارخانجات انجام شد و در دولت کنونی نیز این کار ادامه پیدا کرد. همچنین انبار‌های مواد غذایی در کشور مورد پایش قرار گرفت.

او با بیان اینکه برخی فراورده‌ها در خطر بیشتری هستند، گفت: سعی کرده‌ایم، شاخص‌ها را در این حوزه‌ها ارتقا دهیم. ضمن اینکه بازرسی‌ها در تمام سطوح از جمله عرضه انجام می‌شوند.

وی یاداور شد: ۲۵‌هزار و ۹۳۱ نمونه پایش شده آفت‌کش، ۳۸ هزار و ۸۵۷ نمونه‌های پایش شده فلزات سنگین و نیترات انجام شده است. همچنین ۲ هزار و ۷۳۷ مورد پایش تراریختگی و ۲ هزار و ۲۸۲ نمونه مواد خوراکی پایش شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته