دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طنین تلاوت قاری ایرانی در جوار غار حرا + فیلم

طنین تلاوت قاری ایرانی در جوار غار حرا + فیلم
قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» اعزامی به سرزمین وحی، آیاتی از سوره «علق» را در جوار غار حرا قرائت کرده است.
کد خبر : 915646

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یوسف قنبری، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» اعزامی به سرزمین وحی، آیاتی از سوره «علق» را در جوار غار حرا بر روی کوه نور (جبل النور) قرائت کرده است.

غار حرا بر بلندای جبل‌النور (کوه نور) به عنوان عبادتگاه و میعادگاه آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص) با جبرئیل بوده است. نزول آیات سوره «علق» به عنوان نخستین آیات الهی در این غار واقع شده است.

مسلمانان از گذشته تا به امروز به زیارت غار حرا می‌روند. برخی ورود به غار حرا را جزو مستحبات ذکر می‌کنند؛ و شیعیان و به ویژه زائران ایرانی در هنگام زیارت‌های حج و عمره، علاقه زیادی به تماشای این غار دارند. زائران غار حرا بر این عقیده‌اند که هنگام زیارت این مکان، آرامش خاصی به آنها دست می‌دهد.

بر اساس برخی روایات درباره غار حرا، حرکت به‌سمت این غار سبب بیرون رفتن اندوه از دل انسان می‌شود.

یوسف قنبری، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور بر فراز جبل النور و در کنار غار حرا، ۵ آیه نخست سوره علق «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ﴿۱﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾ اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ ﴿۳﴾ الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾ عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ﴿۵﴾» به عنوان نخستین آیات نازل شده بر نبی اکرم (ص) را قرائت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته