دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات وعده‌های غذایی حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه

جزئیات وعده‌های غذایی حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه
در ایام تشریق و حضور زائران ایرانی در مشاعر مقدسه، علاوه بر توزیع وعده‌های غذایی، میوه و بسته‌های مکمل نیز با هدف تأمین کالری حجاج توزیع خواهد شد.
کد خبر : 916497

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اصغر حاجی زاده، مسئول تغذیه و تدارکات ستاد مکه، جزئیات وعده‌های غذایی حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

وی افزود: برنامه غذایی تمامی ایام حج طی سلسله جلساتی که در تهران و با حضور کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه، مدیران آشپزخانه‌ها و کارشناسان تغذیه و بهداشت برگزار شد، تدوین شده که وعده‌های غذایی ایام تشریق نیز بخشی از این برنامه است.

مسئول تغذیه و تدارکات ستاد مکه یادآور شد: در شهر مکه نیز جلساتی برای تغذیه زائران در ایام تشریق برگزار شد و در آخرین جلسه با حضور آقای سیدعباسی حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت مسائل مربوط به نحوه پخت و توزیع غذا میان حجاج در مشاعر مقدسه بحث و بررسی شد.

حاجی زاده گفت: لوبیا پلو، عدس پلو، کنسرو مرغ، ماست و خیار، چلوگوشت و جوجه کباب از جمله غذاهایی است که همراه با بسته مکمل شامل خرما، کیک، بیسکویت و آبمیوه و... در میان حجاج توزیع خواهد شد.

جزئیات وعده‌های غذایی حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه

وی با اشاره به این که در شام 12 ذی‌الحجه به افق عربستان(29 خرداد) تمامی حجاج به هتل‌های محل اسکان در شهر مکه منتقل می‌شوند، گفت: امروز سه‌شنبه آخرین ورودی زائران به شهر مکه انجام می‌شود و 5 تا 15 ذی‌الحجه به افق عربستان(22 خرداد تا اول تیرماه) پیک حضور زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه است.

حاجی زاده در پایان گفت: بسته مکملی که قرار است در کنار غذاها در میان حجاج توزیع شود در اختیار مجموعه‌ها در هتل‌ها قرار گرفته که به مرور در حال انتقال به مشاعر مقدسه هستند و سعی شده است وعده‌های غذایی پیش‌بینی شده، تأمین کننده کالری زائران در ایام تشریق باشد. همپنین توزیع میوه در عرفات و منا هم ادامه خواهد داشت و صبحانه کاملی برای زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته