دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه
راه‌اندازی 9 مکتب برای هدایت گمشدگان به سمت چادرهای ایرانی، استقرار نیرو با کاورها و پلاکاردهای زردرنگ، اختصاص شماره تلفن و ماشین برقی از جمله اقدامات واحد راهنمایان ستاد مکه برای ایام تشریق در حج 1403 است.
کد خبر : 916806

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری، مسئول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه، درباره آخرین تمهیدات این واحد برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

وی افزود: در رابطه با فعالیت واحد راهنمایان در مشاعر مقدسه به ویژه در عرفات و منا، جلساتی با دست اندرکاران کشور میزبان و اعضای ستاد بحران و تدارکات برگزار شد.

اژدری اضافه کرد: چادر واحد راهنمایان در عرفات روبروی چادر بعثه مقام معظم رهبری قرار دارد و مناطقی را که پیش‌بینی می‌شود زائران در آنجا گم شوند شناسایی و نیروهای خود را در آن مناطق مستقر خواهیم کرد که از جمله این اماکن، ورودی و خروجی «جبل الرحمه» است که با توجه به حضور گسترده زائران، این منطقه برای ما بسیار حساس و مهم است.

مسئول واحد راهنمایان ستاد مکه در ادامه از زائران ایرانی خواست در صورتی که لزومی ندارد به سمت جبل الرحمه نروند، و اگر به این مکان مراجعه کردند از نیروهای ایرانی که با کاورهای زردرنگ مستقر هستند، راهنمایی بگیرند.

وی گفت: 10 نیروی ایرانی با پلاکاردهای زردرنگ بزرگ با عنوان «به سمت چادرهای ایرانی» در ورودی جبل الرحمه مستقر می شوند و در خیابان 600 و 602 عرفات نیز برای انتقال زائران، دو ماشین برقی مستقر خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام اژدری گفت: در هر مکتبی در عرفات دو نیرو حضور خواهند داشت و با توجه به این که نیروهای این مکاتب آشنا به مسیرها و چادرها هستند، گمشدگان را به چادرهای محل استقرار خود راهنمایی و تحویل می‌دهند.

وی یادآور شد: فعالیت ما در عرفات از ظهر روز هشتم ذی‌الحجه به افق عربستان آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر روز نهم ذی‌الحجه که زائران به سمت منا حرکت می‌کنند، ادامه دارد.

حجت‌الاسلام اژدری درباره فعالیت این واحد در منا گفت: عمده کار این واحد در منا مربوط به بحث جمرات است که شیفت‌بندی لازم در این زمینه صورت گرفته و نفرات مشخص شده‌اند و در نقاط رفت و برگشت جمرات راهنمایان ایرانی مستقر خواهند شد.

مسئول واحد راهنمایان از زائران ایرانی خواست که در مسیر رفت و برگشت جمرات به راهنمایان ایرانی با کاور زردرنگ توجه کنند و از مسیری که آنها مشخص می‌کنند، استفاده کرده و در مسیرهای انحرافی تردد نکنند. 

وی افزود: زائران ایرانی در صورتی که در جمرات مسیر را گم کردند می توانند با شماره تلفن همراه 0561966238 تماس بگیرند و موقعیتشان را به ما اعلام کنند.

اژدری تصریح کرد: کارت نُسُک طراحی شده از سوی وزارت حج عربستان ، در بحث شناسایی موقعیت زائران در مشاعر مقدسه کمکی نخواهد کرد، بنابراین ما از زائران می‌خواهیم در صورت گم کردن مسیر در عرفات و منا حتما به 9 مکتبی که در مشاعر مقدسه داریم، مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر زائران ایرانی جایی احساس کردند که مسیر را گم ‌کرده‌اند و نیروهای ایرانی با کاورهای زردرنگ حضور ندارند، خیلی به مسیر خود ادامه ندهند و در صورت امکان به نیروهای پلیس مستقر مراجعه و یا با شماره تلفن همراه ذکرشده تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته