دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1403 - 00:02
عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم استفاده از مجری‌کارشناس در مناظرات انتخاباتی با هدف گرم‌شدن تنور انتخابات

لزوم استفاده از مجری‌کارشناس در مناظرات انتخاباتی با هدف گرم‌شدن تنور انتخابات
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه باید از مناظرات گلخانه‌ای و فانتزی در انتخابات فاصله گرفت، گفت: بهتر است از ظرفیت یک مجری‌کارشناس آگاه به موضوعات و بی‌طرف استفاده کرد تا تنور انتخابات داغ و شعار‌ نامزدها به بوته نقد گذاشته شود.
کد خبر : 915593

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار کرد: ابتدا باید بگویم مردم ایران مردمی بامعرفت و شایسته‌ای هستند که ارزش حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را به خوبی درک می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران اثبات کرده‌اند در شرایط حساس حتماً به میدان می‌آیند و نسبت به کشور و آینده آن احساس تکلیف و وظیفه دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه برای تقویت حضور پرشور مردم در انتخابات باید چند اقدام صورت گیرد، گفت: ازجمله این اقدامات مربوط به تنوع نامزدهاست؛ طوری که باید همه سلایق و اندیشه‌ها در چارچوب قانون اساسی، مصالح و منافع کشور و ارزش‌های انقلاب در میدان انتخابات حضور داشته باشند.

عباس‌زاده مشکینی بیان کرد: انتخابات مانند بازاری است و وقتی شلوغ خواهد شد که مردم آنچه را به دنبالش هستند پیدا کنند و به عبارت آنچه که می‌خواهند در آن عرضه شده باشد و لذا امیدوارم با سعه صدر شورای محترم نگهبان در بررسی و تأیید صلاحیت نامزدها، فضا و آرایش انتخاباتی به‌گونه‌ای باشد که همه مردم مطلوب خودشان را در این بازار پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کسی که وارد عرصه انتخابات می‌شود قطعاً به دنبال جلب رأی مردم است، گفت: در این میان امکان دارد کاندیدایی مباحث و سخنانی را طرح کند که باب میل مردم باشند و مردم از آن استقبال کنند و به عبارت بهتر در فضای انتخابات، نامزدها برای جلب نظر مردم پیام‌های شیک انتخاباتی از خود صادر می‌کنند و این یک امر طبیعی است و در اینجا باید سیستم به گونه‌ای تنظیم باشد و نظارت کند که نامزدها را مجبور سازد در چارچوب منطق کارشناسی وعده و وعید سر دهند و سخن بگویند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بیان کرد: در این میان صداوسیما نقش مهمی در گرم کردن تنور انتخابات دارد و اگر یک مجری‌کارشناس برای مناظره‌ها انتخاب کند قطعاً شرایط بهتری در مناظرات رقم خواهد خورد و از سوی دیگر به نظر من بهتر است این مجری‌کارشناس از میان مسئولان سابق کشور که سابقه اجرایی داشتند و اعلام بی‌طرفی می‌کنند انتخاب شود.

عباس‌زاده مشکینی گفت: وقتی یک مجری معمولی انتخاب شود و اشراف کامل به موضوعات مطرح‌شده نداشته باشد و صرفاً در مقام سؤال‌کننده قرار داشته باشد، قطعاً نمی‌تواند سخنان و ادعا‌های فرد نامزد انتخابات را که سابقه اجرایی و مدیریتی داشته به چالش بکشد و او را مجبور به پاسخگویی کند و صرفاً در مقام شنونده قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال امکان دارد یک نامزد ریاست جمهوری شعاری سر دهد و در اینجاست که مجری‌کارشناس باید سریعاً وارد شود و بگوید منابع این شعار از کجا تأمین خواهد شد؟ چگونه اجرایی می‌شود؟ سازوکارش چیست؟ آیا در حوزه اختیارات قانونی شما هست؟ و از این دست موضوعات که بسیار است و باید آنها را در نظر داشت.

وی تأکید کرد: قرار نیست گفت‌وگوی گلخانه‌ای و فانتزی در مناظرات انجام شود و مجری از هشت نفر یک سؤال را بپرسد؛ بلکه نامزدها ضمن حفظ حرمت یکدیگر باید ایده‌هایشان مورد نقد مجری‌کارشناس و دیگران قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته