دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 10:43
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

ضرغامی: آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام تأسیسات گردشگری تصویب شد

ضرغامی: آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام تأسیسات گردشگری تصویب شد
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آیین‌نامه حمایت از ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. در این زمینه خلأ قانونی داشتیم و این آیین‌نامه با دستگاه قضائی هماهنگ شده و در دولت مصوب شده است.
کد خبر : 917865

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: آیین‌نامه حمایت از ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. ما در این زمینه خلا قانونی داشتیم و این آیین‌نامه با دستگاه قضایی هماهنگ شده و در دولت مصوب شده است.

وی افزود: با این آیین‌نامه تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی به سه گروه تقسیم می‌شود.

ضرغامی گفت: تشحیص پرخطر بودن و عدم استحکام یک بنا در یک کارگروه خارج از وزارت گردشگری صورت می‌گیرد و بعد از تشخیص، بانک‌ها باید تامین منابع لازم را داشته باشند و بعد از مدتی باید این کار اجرا شود.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی فردا برگزار می‌شود، این برنامه با هدف تجلیل از نخبگان و  پیشکسوتان و سرمایه‌های کشور در حوزه‌های میراث فرهنگی برگزار می‌شود و از ۸ برگزیده این حوزه تجلیل خواهد شد. همچنین در برنامه ویژه از شخصیت برجسته رئیس جمهور شهید به عنوان حامی بزرگ میراث فرهنگی تجلیل خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در شانگهای نیز برپا می‌شود که اتفاق مهمی است. مسئله جدی ما در این سفر حل موانع گردشگری با چین بود.  

ضرغامی اظهارداشت: ممکن است در طول سالیان گذشته اشخاص مختلف درباره افراد مختلف قضاوتی بکنند ولی این قضاوت‌ها مربوط به سال‌های قبل است که در جایگاه خود محفوظ است ولی در انتخابات نمی‌تواند کسی را راهنمایی کند که به چه کسی رای بدهد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: خانواده‌ام می‌خواهند بین ۳-۴ نامزد قرعه کشی کنند که بد هم نیست. من هنوز تصمیم نگرفتم که به چه کسی رای بدهم. خانواده ام هم هنوز تصمیم نگرفتند. آخرین صحبتی که با خانواده‌ام داشتم دیدم می‌خواهند بین ۳-۴ نفر قرعه کشی کنند البته بد هم نیست قرعه کشی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته