دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 15:10

اسلامی: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌‌ای یک برنامه راهبردی برای ایران است

اسلامی: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌‌ای یک برنامه راهبردی برای ایران است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای ایران توسعه صنعت هسته‌ای و ایجاد قابلیت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک امر مسلم و یک برنامه راهبردی است و در این راستا برنام‌های اجرایی خود را تنظیم کرده و آن را دنبال می‌کنیم.
کد خبر : 918123

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (پنجشنبه) ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد ساغند در استان یزد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به ملت ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار داشت: امروز در ادامه فعالیت‌های معدنی سازمان انرژی اتمی در استان یزد یکی دیگر از برنامه‌های خودمان را با مشارکت بخش خصوصی در معدن زمان آباد آغاز کردیم.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران، توسعه صنعت هسته‌ای و ایجاد قابلیت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک امر مسلم و یک برنامه راهبردی است و در این راستا برنام‌های اجرایی خود را تنظیم کرده و آن را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: برای حرکت موثر در مسیر تولید برق هسته‌ای به عنوان طرح کلان و گسترده ملی، یکی از اقدامات؛ توسعه فعالیت‌ها در بخش معدنی است تا بتوان با اکتشاف عناصر پرتوزا و پس از فرآوری، در چرخه سوخت هسته‌ای مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از سال ۱۴۰۰ توانستیم فعالیت‌های معدنی خود را از ۳ معدن فعال که کار استخراج از آنها انجام می‌گرفت را به ۲۰ معدن فعال برسانیم. رشدی که حکایت از یک اراده مصمم دارد که در راستای تحقق این برنامه گام برداشته و معرف این تحول در رونق اقتصادی معادن است.

اسلامی تصریح کرد: در این صنعت، تجهیزات هسته‌ای به دلیل استاندارد و کیفیت بالایی که دارند، سبب ارتقای کیفیت بخش تجهیزات مورد نیاز صنایع شده و اکنون شاهد یک تراز علمی و فناوری بالا در این حوزه هستیم. موضوعی که در مرحله دوم فاز فعالیت ما قرار داشته و مراحل برنامه‌ریزی و اجرایی شدن آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته