دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 13:44

افتتاح 3 پروژه کلان صنعت گاز در سیستان و بلوچستان

افتتاح 3 پروژه کلان صنعت گاز در سیستان و بلوچستان
وزیر نفت از اجرای ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر : 915548

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناری آنا از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۱۷ خرداد) در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی گفت: امروز پروژه‌های ماندگاری در حوزه صنعت نفت و گاز کشور به بهره‌برداری رسیدند؛ ۳ پروژه کلان صنعت گاز در سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان و ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز در کشور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گازرسانی به ۱۴۰ روستا و ۱۳ شهر دیگر را هم در حال اجرا دارد که برخی از این پروژه‌ها تا ۹۰ درصد هم پیشرفت داشته است.

وزیر نفت تصریح کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار نیز به بهره‌برداری رسید که گاز را به نیروگاه چابهار هم‌می‌رساند، فاز نخست خط لوله سربیشه تا نهبندان هم جزو پروژه‌های بهره‌برداری‌شده بود تا شبکه گاز رینگ شرقی تقویت شود همچنین با بهره‌برداری از این خطوط انتقال، گاز طبیعی به ۱۶۰ واحد صنعتی به‌ویژه دو صنعت سیمان رسید که مانع سوختن فرآورده‌های نفتی می‌شود.

اوجی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در این استان بسیار پایین بود، ادامه داد:، اما به همت شرکت ملی گاز ایران، انقلابی در حوزه گازرسانی رقم خورده است که رفاه و اشتغال بیشتر برای مردم در پی دارد.

وی بیان کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان تعهد وزارت نفت برای تخصیص پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان در این استان اجرا شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز وزیر نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته