دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام حیدری کاشانی؛

هرکس رحمت، برکت و مغفرت می‌خواهد باید به محضر امام جواد(ع) برود

هرکس رحمت، برکت و مغفرت می‌خواهد باید به محضر امام جواد(ع) برود
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: هرکس که رحمت، برکت و مغفرت می‌خواهد باید به محضر امام جواد(ع) برود.
کد خبر : 915513

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،مراسم سالگرد شهادت جواد الائمه(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در هتل محل بعثه مقام معظم رهبری در شهر مکه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام برگزار شد، حاج امیر عارف، خادم الرضا و از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در غم شهادت امام جواد(ع) مرثیه‌سرایی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، از خطیبان بعثه با بیان اینکه هدف‌گذاری حج باید ارتباط خالصانه با خداوند متعال باشد، اظهار داشت: اخلاص بالاترین اعمال است و فردی که زندگی او برای خدا و تقرب به درگاه الهی باشد، حق تعالی به او برکت و رحمت و خیر می‌دهد.

وی افزود: انجام اعمال و مناسک حج زمانی عظمت پیدا می‌کند که برای خدا باشد. انجام صحیح این فریضه معنوی و مقبولیت آن منجر به رسیدن رزق و روزی به انسان و دورشدن فقر و تنگدستی از زندگی او خواهد شد.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که زائران میهمان ویژه خداوند متعال هستند و دعای آن‌ها مستجاب است، گفت: ثواب حج مقبول چیزی جز بهشت نیست و در قرآن حدود 100 آیه در مورد بهشت و مراتب آن ذکر شده است.

این خطیب بعثه با اشاره به این که امام زمان(عج) در تمامی لحظه‌های اعمال حج از جمله در سعی صفا و مروه، طواف خانه خدا، مشعرالحرام و عرفات و منا حضور دارد، از زائران خواست که در کنار کعبه دعای عهد بخوانند، چرا که هر واژه از این دعا هزار حسنه ثواب نصیب انسان می‌ نماید و هزار بدی را از بین می‌برد.

وی در پایان شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و تأکید کرد: هرکس که رحمت، برکت و مغفرت می‌خواهد باید به محضر امام جواد(ع) برود.

پایان‌بخش این مراسم، نوای دلنشین حاج امیر عارف، از ذاکران اهل بیت(ع) بود که به مناسبت شهادت جواد الائمه(ع) مداحی کرد و ضیوف الرحمان اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته