دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین آمار اعزام زائران به سرزمین وحی

آخرین آمار اعزام زائران به سرزمین وحی
بیش از ۸۳ هزار و ۸۰۰  نفر از زائران کشورمان تا بامداد امروز وارد سرزمین وحی شده‌اند.  
کد خبر : 916153

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ستاد مکه از انتقال ۸۳ هزار و ۸۹۷ نفر از زائران کشورمان تا پایان وقت روز یکشنبه (۲۰ خرداد) به سرزمین وحی خبرداد که در این میان سهم فرودگاه مدینه بیش از ۵۰ هزار نفر بوده است.

پرواز‌های اعزام زائران حج تمتع  کشورمان که از بامداد ۲۴ اردیبهشت به سرزمین وحی آغاز شده طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، امروز دوشنبه (۲۱ خرداد) پایان می‌یابد.  

براساس اطلاعیه ستاد مکه، طی این مدت ۳۶۵ کاروان به مدینه منوره وارد شدند که به این کاروان‌ها مدینه قبل گفته می‌شود؛ در حال حاضر تنها ۲۹ کاروان شامل ۳۹۲۹ زائر در مدینه بسر میبرند که تا فردا سه شنبه  (۲۲ خرداد) پس از محرم شدن در مسجد شجره به دیگر زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام ملحق خواهند شد.

طی این بازه زمانی ۴۶ هزار و ۲۴۹ نفر در قالب ۳۳۶ کاروان از مدینةالنبی به مکه مکرمه اعزام شده‌اند که کار انتقال همه این زائران با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توسط قطار سریع‌السیر حرمین انجام شد.  

وضعیت زائران ایرانی در مکه مناسب گزارش شده و هم‌اکنون ۵۸۰ کاروان  شامل ۷۹ هزارو ۹۶۸ زائر در هتل‌های مکه اسکان یافته‌اند که از این تعداد  ۳۳ هزارو ۷۱۹ زائر از طریق فرودگاه جده به عربستان انتقال یافتند. این زائران ابتدا در میقات جحفه احرام بستند وسپس با اتوبوس برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه مکرمه شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید طی این مدت ۲۲۰ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۵۱ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است و تا پایان امروز نیز ۱۴ کاروان به تعداد ۲۱۹۰ زائر با ۹ پرواز وارد فرودگاه جده می‌شوند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته