دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود بیش از ۹۳ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی/ عملیات اعزام زائران فردا تمام می‌شود

ورود بیش از ۹۳ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی  عملیات اعزام زائران فردا تمام می‌شود
شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی از مرز ۸۱ هزار نفر گذشت.
کد خبر : 915932

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ورود حدود 81 هزار و 700 زائر ایرانی به سرزمین وحی بیش از 93 درصد حجاج کشورمان به عربستان انتقال یافتند.

طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، عملیات اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ فردا دوشنبه (۲۱ خرداد) پایان می‌یابد. 

تا بامداد امروز 46 کاروان به تعداد  5994 زائر در مدینه و 549 کاروان به تعداد 75712 نفر هم در مکه حضور دارند و همه زائران مدینه قبل برای انجام اعمال و مناسک در مشاعر مقدسه تا 22 خرداد به مکه منتقل خواهند شد. 

زائران مدینه قبل ۵ روز در شهر پیامبر اقامت دارند و پس از محرم شدن در میقات شجره با قطار راهی مکه مکرمه می‌شوند و از 50179 زائر ورودی‌ به مدینه منوره، تاکنون بیش از 44180 نفر به مکه رهسپار شده اند.

بر اساس این گزارش، زائران ایرانی سرزمین وحی تا بامداد امروزجمعا با 362 پرواز از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

تا بامداد امروز 75 هزار و 712 زائر در بیش از 60 هتل در جوار بیت الله الحرام اسکان یافته اند که از این تعداد 31 هزار و 529 نفر از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از محرم شدن در میقات جحفه برای انجام اعمال عمره تمتع رهسپار مکه مکرمه شدند.  

امسال قرار است حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور یابند و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی این ایام را که به تقویم عربستان از روز جمعه ۲۵خرداد با حرکت به سوی عرفات (یوم ترویه)آغاز می شود، انجام ‌دهند.

شنبه ۲۶خرداد روز عرفه؛ وقوف در عرفات، یکشنبه 27 خرداد روز عید سعید قربان، دوشنبه ۲۸خرداد بیتوته در منا و عصر سه‌شنبه ۲۹خرداد بازگشت از منا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته