دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

نظم و انضباط در حوزه‌های امتحان نهایی حاکم است

نظم و انضباط در حوزه‌های امتحان نهایی حاکم است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خوشبختانه نظم و انضباط خاصی در حوزه‌های امتحان نهایی حاکم است و مسئولان برگزاری امتحان نهایی تمام دقت خود را به‌کار بردند تا تقلبی صورت نگیرد.
کد خبر : 915413

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از روند برگزاری امتحانات نهایی و یکی از حوزه‌های برگزاری امتحان بازدید کردند.

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه خوشبختانه نظم و انضباط خاصی در حوزه‌های امتحان نهایی حاکم است، اظهار کرد: مسئولان برگزاری امتحان نهایی تمام دقت خود را به‌کار بردند تا تقلبی صورت نگیرد. همچنین شاهد بودیم که رمز سوالات نزدیک به شروع پاسخ به سوالات واصل شد، بلافاصله در قرنطینه شروع به تکثیر سوالات کردند و پس از لاک و مهر در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اقدامات مناسبی برای برگزاری صحیح امتحانات و پیشگیری از هرگونه تقلب انجام داده است، ادامه داد: در بدو ورود از اینکه دانش‌آموزان وسیله الکترونیکی به همراه نداشته باشند، اطمینان حاصل می‌کنیم.

از جمله اینکه قبل از تکثیر سوالات امتحانی، همه دانش آموزان در صندلی‌های خود قرار گرفته و درب حوزه‌های امتحانی بسته می‌شود، سپس چند دقیقه قبل از شروع امتحان بصورت همزمان رمز سئوالات در اختیار حوزه امتحانی قرار گرفته و بلافاصله در اتاق قرنطینه نسبت به تکثیر اوراق امتحان اقدام شده و اوراق در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. همچنین از داش‌آموزان درباره چگونگی برگزاری و طرح سوالات و میزان سختی و آسانی امتحان سوالاتی پرسیدیم. معتقد هستم این اقدامات برای اینکه دانش‌آموزان را به مطالعه کتاب درسی سوق دهد، بسیار موثر است.

در ادامه یکی از عوامل اجرایی از روند برگزاری امتحانات نهایی گفت: دانش‌آموزان به سالن‌های برگزاری امتحان طبق شماره‌های صندلی متفاوت هر روز به صورت جداگانه هدایت می‌شوند و جایگاه برای آن‌ها انتخاب می‌شود. سوالات امتحان نهایی از یک دریچه پلمپ در اختیار ما قرار می‌گیرد و پس از ثبت، شروع به پرینت سوالات می‌کنیم؛ اما باید مجدد مهر حفاظت از آزمون و ثبت ساعت انجام شود. همچنین در جریان این بازدید از دانش‌آموزان پیرامون نحوه برگزاری امتحانات و نظم و ترتیب آن سوالاتی پرسیده شد که پاسخ های به دست آمده حکایت از رضایتمندی آن‌ها داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته