دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

دانشجویان در توسعه محور مقاومت نقش پررنگی دارند

دانشجویان در توسعه محور مقاومت نقش پررنگی دارند
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای نامه به دانشجویان حامی فلسطین اشاره‌ای دارند مبنی بر اینکه شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و اشاره می‌کنند به اینکه محور مقاومت در حال توسعه هست و شما هم بخشی از محور مقاومت هستید.
کد خبر : 915327

مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی فلسطین، اظهار کرد: نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای یک نامه کوتاه و مختصر، اما حاوی نکات متعدد و قابل تفسیر از زوایای مختلف است، نامه‌ای است که هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ تشریح شرایط موجود در نظام بین‌الملل و تشریح شرایطی که به لحاظ تاریخی با آن مواجه هستیم، می‌تواند برای ما و بسیاری از کشور‌های جهان راهگشا باشد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای نامه خطاب به دانشجویان اشاره‌ای دارند مبنی بر اینکه شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید و اشاره می‌کنند به اینکه محور مقاومت در حال توسعه هست و شما هم بخشی از محور مقاومت هستید.

وی افزود: اگر همین یک جمله که «شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید» و تاریخ در حال ورق خوردن است را به لحاظ علمی بخواهیم مورد بررسی قرار بدهیم تعداد زیادی کتاب و مقاله و همایش‌های مختلف می‌توان در این رابطه برگزار کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: یا در جایی که مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند به اینکه در شکل گیری رژیم صهیونیستی، انگلیسی‌ها کمک کننده بودند ولی بعد‌ها آمریکایی‌ها پشتیبانی اصلی این رژیم شدند، خوب این‌ها جای تحقیقات بسیار زیادی دارد، اینکه چرا آمریکایی‌ها به لحاظ اقتصادی، نظامی و سیاسی مهم‌ترین پشتیبانی این رژیم شدند و چرا به‌رغم اینکه با نسل کشی در سرزمین فلسطین مواجه هستند، سکوت کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: چرا به‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی به صراحت به حقوق بین الملل و سازمان‌های بین الملل پشت پا زده و هیچ احترامی به حقوق بین الملل قائل نیست، آمریکایی‌ها با تمام قدرت از این رژیم حمایت می‌کنند که همه از لحاظ علمی قابل بررسی و مطالعه هست.

عباسی درباره تاثیر نامه رهبر انقلاب در مجامع علمی جهان، گفت: اگر مجامع علمی جهان روی محور‌های این نامه از جمله محور مقاومت و مبارزه با ظلم، مقابله تروریزم دولتی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین، توجه به عدم رعایت حقوق بشر دوستانه در تجاوز این رژیم به مردم بی دفاع فلسطین، تاکید مقام معظم رهبری بر توصیه دانشجویان غربی به اینکه به قرآن توجه کنید که این آموزه داده شده که ظلم نکنید و ظلم را نپذیرید همه قابل بررسی در مجامع علمی بین المللی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته