دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انتخاب رشته بیش از ۳۶۷ هزار نفر از متقاضیان دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته بیش از ۳۶۷ هزار نفر از متقاضیان دانشگاه فرهنگیان
مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: بیش از ۳۶۷ هزار نفر از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان انتخاب‌رشته اقدام کرده‌اند. این داوطلبان تا ۱۸ خرداد برای انتخاب‌رشته فرصت دارند.
کد خبر : 915308

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آزمون پذیرش دانشجومعلم روز‌های ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد بودند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نوشته بودند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند. اکنون همه این افراد می‌توانند انتخاب‌رشته کرده و کدرشته محل‌های مد نظر را با توجه به دفترچه انتخاب‌رشته انتخاب کنند.

وی افزود: زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان از هشتم تا دوازدهم خرداد مقرر شده بود، اما با اعلام سازمان سنجش تا شانزدهم خرداد تمدید شد و تاکنون بیش از ۳۶۷ هزار داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند و این مهلت دیگر قابل تمدید نیست. 

کریمیان تصریح کرد: ضرورت دارد متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش مراجعه و با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای مذکور، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: قبولی نهایی داوطلبان در این آزمون براساس نمره کل نهایی شامل نمره آزمون اختصاصی تربیت معلم، نمره آزمون سراسری، سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود.

وی گفت: داوطلبان ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، انتخاب رشته را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته