دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 14:45
قائدی:

امام خمینی(ره) روحیه شجاعت، مقاومت و مبارزه را به سراسر دنیا پمپاژ کرد

امام خمینی(ره) روحیه شجاعت، مقاومت و مبارزه را به سراسر دنیا پمپاژ کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد: انقلاب اسلامی روحیه شجاعت، مقاومت و مبارزه را به سراسر دنیا پمپاژ کرد و این جرئت و قدرت مقابله مسلمانان در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی برخاسته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره) است.
کد خبر : 915253

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی مراسمی به همت دانشکده بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی این دانشکده و استادان بین‌الملل این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این مراسم با اشاره به آموزه‌های جدیدی که انقلاب اسلامی به نظام بین‌الملل وارد کرده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی آموزه‌هایی را به نظام بین‌الملل افزود که تا قبل از آن وجود خارجی نداشت و این آموزه‌ها منجر به اتفاقات بزرگی شده که به طور مثال در سرزمینی مانند غزه گروه کوچکی با مقابله در برابر رژیم جعلی صهیونیستی، الهام‌های برگرفته از این آموزه‌ها و این انقلاب را نمایانگر می‌شوند.

محمدرضا قائدی افزود: این روحیه شجاعت، مقاومت و مبارزه را انقلاب اسلامی به سراسر دنیا پمپاژ کرد و این جرئت و قدرت مقابله مسلمانان در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی برخاسته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره) است.

وی با گرامی‌داشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد: خون‌های بسیاری در راه انقلاب اسلامی ریخته شده و در تداوم همین راه ۳۶ هزار شهید در غزه ادامه‌دهنده راه این انقلاب هستند.

رئیس دانشیعه  سنیشیعهشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: هرچند آمریکا و انگلیس سعی می‌کنند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، اما بحث وحدت مسلمانان که توسط امام راحل مطرح شد به هیچ وجه یک تاکتیک نبود، بلکه یک راهبرد مطرح شده توسط امام راحل بود و اینجاست که شاهدیم تفکرات آن امام امروزه توسط اهل تسنن در غزه در حال پیگیری و اجراست.

قائدی مطرح کرد: اگر امروزه شاهد این هستیم که نظام بین‌الملل دچار تغییر و تحولاتی می‌شود این تحولات از ناحیه کشور‌های بلوک شرق نیست؛ هرچند آنها هم در این تغییر نظام بین‌الملل نقش دارند، اما دگردیسی نظام بین‌الملل و نظم تک قطبی قدیم آن که در حال جایگزینی با یک نظم چند قطبی است با پدید آمدن قدرت‌هایی مانند چین، هند و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال مشارکت پیدا کردن در نظام بین‌الملل آینده هستند و این اتفاقات در ۵۰ سال گذشته بی‌نظیر است و همه نشئت گرفته از تفکرات انقلابی امام راحل است.

وی با اشاره به آرامش حاکم در کشور بعد از حادثه شهادت رئیس جمهور، این آرامش را ناشی از تدابیر مقام معظم رهبری به‌عنوان خلف صالح امام خمینی (ره) برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته