دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 16:01

دانشجویان از ولنگاری افراد در فضای مجازی جلوگیری کنند

دانشجویان از ولنگاری افراد در فضای مجازی جلوگیری کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: ولنگاری که در فضای مجازی وجود دارد در هیچ جای جهان نمونه ندارد و این می‌طلبد که دانشجویان مهارت به‌کارگیری فضای مجازی و چگونگی اعتماد به آن را بیاموزند.
کد خبر : 916917

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوی فرهنگی ورزشی تفریحی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به همت ستاد شاهد و امور ایثارگران این دانشگاه و با همکاری و پشتیبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به تفکیک در روز اول ویژه خواهران و روز دوم ویژه برادران دانشجو برگزار شد.

محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این اردو با اشاره به نقش مهم و جایگاه مرجعیت دانشجویان و دانشگاهیان اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت همچنان قشر دانشگاهی به عنوان گروه مرجع جامعه شناخته می‌شود و در این میان دانشجویان نیز بخشی از این گروه مرجع جامعه هستند که نگاه بقیه جامعه به سمت و سوی آنهاست؛ بنابراین هر حرکتی که از سوی شما دانشجویان انجام پذیرد می‌تواند برای دیگر اجزای جامعه الگو باشد.

وی تأکید کرد: در دنیای واقعی و فرامجازی همچنان دانشگاهیان و دانشجویان اثرگذارند و این گروه نخبه باید در هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد پیشرو باشند یکی از نمونه‌های این پیشرانی، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ابراز امیدواری کرد که جامعه با انتخابی درست بتواند رئیس جمهوری را انتخاب کند و راه خادم جمهور را تداوم بخشد ادامه داد: به برکت وجود شهدا و پدران و برادران مردم در سراسر جهان امروزه جرئت و جسارت نقد نسبت به اسرائیل را پیدا کرده‌اند و این علاوه بر اثرات خون شهدا از برکات و تدابیر مقام معظم رهبری نیز هستند که باید به حق ایشان را خادم ملت بدانیم.

قائدی با توصیه به دانشجویان اینکه در استفاده از فضای مجازی مراقبت بسیاری را اعمال کنند، توضیح داد: گستره فضای مجازی مراقبت‌های بسیار زیادی را می‌طلبد؛ زیرا ولنگاری که در کشور در فضای مجازی وجود دارد در هیچ جای جهان نمونه ندارد و این می‌طلبد که دانشجویان مهارت به کارگیری فضای مجازی و چگونگی اعتماد به آن را بیاموزند در کنار آن نیز مهارت‌های رفتاری از جمله مهارت نه گفتن را در خویش تقویت کنند.

لزوم توجه به پیشرفت‌ها و توسعه جمهوری اسلامی ایران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین گفت: اینکه چرا رهبری کلمه جهاد را به این عبارت افزوده‌اند و اینکه امروزه چه ضرورتی به فرایند تبیین وجود دارد نکات مهمی است که باید آن را مورد بررسی قرار داد.

ابراهیم بیانی ادامه داد: ابتدا باید ببینیم که کشور تا پیش از انقلاب اسلامی در چه جایگاهی بوده و چه شرایطی داشته و اکنون چه شرایطی دارد و باید ببینیم که چرا دشمن تلاش می‌کند ملت و جوانان را از گذشته خودشان دور کند.در این زمینه باید تمرکزی را که دشمن بر تخریب رهبری جمهوری اسلامی در پیش گرفته به دقت بررسی کرد و فارغ از نگاه‌های گروهی، حزبی و تأثرات ناشی از فضای مجازی با واقع نگری به موضوع بنگریم و به طور ویژه به پیشرفت‌ها و توسعه جمهوری اسلامی توجه کنیم.

 وی به مقایسه بین وضعیت معیشتی مردم در پیش از انقلاب سلامی با وضعیت کنونی جامعه پرداخت و مطرح کرد: اگر به طور ویژه به بررسی دوران پهلوی از نظر سطح زندگی مردم، تکریم آنان، وضعیت عمرانی و رفاهی ایران بپردازیم و آن را مورد مطالعه قرار دهیم، مشاهده می‌کنیم که سطح امکانات موجود در شهرستان‌ها و نقاط دور افتاده ایران در فاصله بعد از استقرار جمهوری اسلامی و قبل از آن قابل قیاس نیست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تاکید کرد: باید با نگاه واقع بینانه این تفاوت‌ها را به شیوه‌ای آزادمردانه ببینیم و با مشاهده و قضاوت حقایق و واقعیت‌ها خود را مسلح کنیم.

بیانی یکی از نمونه‌های این تفاوت در دوران پهلوی و دوران جمهوری اسلامی را نبود تجهیزات دفاعی در اوایل دوران دفاع مقدس برشمرد و تشریح کرد: این در حالی است که انبوه تولیدات تسلیحاتی و دفاعی اعم از موشک‌ها و پهباد‌ها که اکنون در ایران اسلامی تولید و ساخته می‌شود با پیش از این دوران قابل قیاس نیست. در جهاد تبیین مسائل را دقیق ببینیم و بدانیم که ایران هراسی که دشمن ایجاد می‌کند ناشی از آن است که آنها خوب می‌دانند جوانان ایران اسلامی بی‌شک در آینده جهان یکی از قدرت‌های مهم دنیا خواهند بود.

وی با اشاره به عوامل پیشرفت کشور عنوان کرد: سه عامل مهم به پیشرفت کشور کمک می‌کند که یکی از آنها دانش است، همان دانشی که شما دانشجویان باید برای فراگیری، ارتقا و توسعه آن تلاش کنید. دومین عامل پیشرفت روحیه جهادی و سومین عامل حس خودباوری است. کسانی که توانسته‌اند امروز کشور را در لبه تکنولوژی جهان قرار دهند هر سه این ویژگی‌های پیشرفتی را دارا بودند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از دانشجویان خواست که قدردان خود و ایثارگران جامعه خود باشند و حس خودباوری که دشمن تلاش می‌کند با راه‌های مختلف از ما بگیرد را با قدرت حفظ کنید.

به گزارش آنا، در این اردوی دو روزه که به تفکیک در روز اول ویژه خواهران دانشجوی جامعه هدف ایثارگری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و روز دوم ویژه برادران این جامعه هدف برگزار شد برنامه‌های متنوعی از جمله طبیعت گردی در فضای زیبای شهرستان سپیدان، مسابقات ورزشی، قرائت زیارت عاشورا، زیارت حرم مطهر امامزاده سید نورالدین شهرستان سپیدان، سخرانی روسای دانشگاه و بنیاد شهید و اهدای لوح یادبود و هدایای برگزیدگان به همه شرکت کنندگان در این اردو اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته