دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 15:03

امام خمینی(ره) روحیه اعتماد به نفس را به امت‌های اسلامی هدیه کرد

امام خمینی(ره) روحیه اعتماد به نفس را به امت‌های اسلامی هدیه کرد
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد که یکی از ویژگی‌هایی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برای دنیا به دنبال آورد، تزریق روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و امت‌های اسلامی بود.
کد خبر : 915255

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی مراسمی به همت دانشکده بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی این دانشکده و استادان بین‌الملل این دانشگاه برگزار شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد و همچنین شهدای خدمت اظهار کرد: یکی از ویژگی‌هایی که انقلاب اسلامی ایران به تبع رهبری امام خمینی(ره) برای دنیا به دنبال آورد، تزریق روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و امت‌های اسلامی بود.

 حجت الاسلام مهدی یعقوبی افزود: تا قبل از سال ۵۷ بسیاری از کشورهای غیر ابرقدرت تصورشان این بود که نمی‌توانند در سرنوشت دنیا اثرگذار باشند، اما انقلاب اسلامی نشان داد که ملت‌ها در کنار رهبر الهی و رهبر دینی نه‌تنها می‌توانند سرنوشت خودشان را تغییر دهند، بلکه سرنوشت دنیا را نیز تغییر خواهند داد.

وی متذکر شد: استقلالی که در پی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته، الگوی موثری برای سایر کشورهای آزادی‌خواه قرار گرفت.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فراگیر بودن خطاب‌های امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) تعابیری همچون مستضعفین جهان و مانند آن را ابداع کردند که برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دارای نگاه جهانی و بین‌المللی بود.

یعقوبی افزود: از جمله این نگاه‌های جهانی توجه به موضوع فلسطین و مقابله با غصب آن توسط رژیم جعلی صهیونیستی بود که با ابداع روز قدس شکل گرفت.

وی متذکر شد: درباره تبیین اندیشه‌های امام راحل سخنرانی‌ها و بیانات بسیاری عنوان شده، اما یکی از بهترین تبیین‌ها سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام است که هر سال نکته جدیدی از اندیشه‌های امام را تبیین می‌کنند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: به‌عنوان مثال طرح بحث امید که سال گذشته توسط مقام معظم رهبری به عنوان نرم‌افزار موفقیت امام مطرح شد همان نکته‌ای است که ناشی از اعتماد به نفس دادن به ملت‌ها و امت‌هاست و این همان نگاه غالب و قاطع امام راحل بود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: اثرگذاری که امام خمینی (ره) در سایر کشورها و ملت‌ها ایجاد کرد و گاهی قابل قیاس با تأثیرگذاری ایشان در داخل ایران نیست و نگاه استقلال‌طلب امام در سایر کشورهای مسلمان جهان تأثیرگذارتر بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در فضای دانشگاه با توجه به وظیفه دانشگاهیان در طرح مباحث علمی، توجه به نکات علمی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری برگرفته از بیانات و سیره امام راحل در میان دانشگاهیان و خصوصاً دانشجویان پررنگ‌تر و غالب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته