دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 10:57
ولیلو تأکید کرد؛

سوق دادن رویکرد‌های فرهنگی به‌سمت نیاز‌های جوانان و جامعه

سوق دادن رویکرد‌های فرهنگی به‌سمت نیاز‌های جوانان و جامعه
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی بر ضرورت سوق دادن رویکرد برنامه‌های فرهنگی به سمت رفع چالش‌ها و نیاز‌های اجتماعی جوانان و جامعه تأکید کرد.
کد خبر : 915226

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو در نشست معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های مراکز استان آذربایجان‌غربی با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم قم واقعه‌ای مهم در تاریخ معاصر کشورمان است که می‌توان آن را مبدأ انقلاب اسلامی ملت ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی نسل جوان به دنبال توانمندی است، ادامه داد: در حال حاضر بیشترین ثبت‌نام دانشجویان در رشته‌هایی است که در کوتاه‌مدت در زمینه‌های تخصصی توانمند شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه اگر دنبال توانمندسازی جوانان هستیم باید ابتدا در خودمان تغییر ایجاد کنیم، افزود: ضروری است در شرایط فعلی، رویکردهای آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز جوانان تغییر پیدا کنند؛ همچنانکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس برخی از دانشکدگان تخصصی مانند هوش مصنوعی، حکمرانی اسلامی، کوانتوم و ... توانمندسازی جوانان متناسب با نیاز‌های روز جامعه را دنبال می‌کند.

ولیلو با اشاره به تحصیل ۸۷ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: جوانان دانشجو، الگویی برای نسل جوان و تمام اقشار مختلف جامعه هستند و الگوپذیری اقشار جامعه از دانشجویان بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر اهمیت نگرش متفاوت به دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز انسان‌ساز، تاثیرگذار و تولیدکننده علم و قدرت در جامعه، عنوان کرد: تکالیف فرهنگی دانشگاه‌ها باید رویکرد‌های جدید و موثرتری برای جوانان را دنبال کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه سال جاری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم و همچنین انتخاب اصلح تمام توان خود را به کار گیرند و به‌دلیل عدم تغییر در برنامه امتحانات دانشجویان، باید برنامه‌ریزی‌های متفاوت‌تری برای مشارکت و اثرگذاری جوانان در این انتخابات تعریف شود.

ولیلو همچنین بر ضرورت سوق دادن رویکرد برنامه‌های فرهنگی به سمت رفع چالش‌ها و نیاز‌های اجتماعی جوانان و جامعه تأکید کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه هم در این نشست بیان کرد: فرهنگ و رسالت‌های فرهنگی به مثابه رسالت‌های آموزشی و پژوهشی است که باید به یک اکوسیستم تبدیل شود.

محمدحسن جوادی با بیان اینکه عرصه فرهنگی از لحاظ ساختار، تشکیلات و منابع انسانی نیازمند مشارکت و بسترسازی تمام اجزای استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه است، افزود: تمام این سه رکن دانشگاه، مأموریت فرهنگی دارند، چراکه امور فرهنگی یک حرکت جمعی است که در تمام اجزا و ابعاد جامعه موثر است.
وی با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی در دانشگاه، مختص گروه خاصی نیست و برای فعالیت و اثرگذاری در این زمینه، نیازمند همدلی همه ارکان دانشگاه هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه با تقدیر از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نسبت به مسائل فرهنگی، فعالیت‌های این واحد دانشگاهی را در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی موثر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته