دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 12:44

حسن یزدانی جمعه روی تشک بوداپست؛ کامران قاسم‌پور تنها مسافر ایتالیا؛ اعزام به ساساری در چه حالتی؟

حسن یزدانی جمعه روی تشک بوداپست؛ کامران قاسم‌پور تنها مسافر ایتالیا؛ اعزام به ساساری در چه حالتی؟
درحالیکه حسن یزدانی طی روزهای آینده باید در مجارستان کشتی بگیرد، کامران قاسم‌پور هم تنها کشتی‌گیری است که قرار شده به جام ساساری ایتالیا برود.
کد خبر : 914958

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین و آخرین رقابت‌ رنکینگ‎‌دار اتحادیه جهانی، روزهای 17 تا 20 خرداد ماه در مجارستان برگزار می‌شود و روز جمعه حسن یزدانی قرار است بعد از مدت‌ها دوری و سپری کردن دوره نقاهتِ بعد از جراحی کتف، روی تشک برود.

درحالی که سال هاست وزن 86 کیلوگرم جهان خالی از مدعی جدی شده و رقابت اصلی صرفا بین حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی بوده، عظمت دولتبیکوف قزاق و مایلز امینه از سن‌مارینو جدی‌ترین رقبای یزدانی در این تورنمنت هستند که البته در حالت عادی نباید برای او مشکل‌ساز شوند، همانطور که در سال‌های اخیر همه رقبا غیر از تیلور، شکست‌های یک طرفه‌ای را مقابل یزدانی تجربه کرده‌اند.

چندی پیش کامران قاسم‌پور بعد از ماه‌ها کش‌وقوس در مورد احتمالات بازگشتش به 86 کیلوگرم، رسما برای رقابت با حسن یزدانی در هر میدانی اعلام آمادگی کرد که فدراسیون و کادرفنی در این خصوص واکنش خاصی نداشت تا روز گذشته که محسن کاوه در برنامه تلویزیونی دراین خصوص تاکید کرد طبق چرخه، حسن یزدانی حالا هم ملی‌پوش 86 کیلوست و به بوداپست خواهد رفت تا وضعیت کتفش مشخص شود.

او درواکنش به اعلام آمادگی اخیر کامران قاسم‌پور هم گفت که از همان ابتدا، قاسم‌پور آلترناتیو یزدانی بوده و رقابت مخفیانه‌ای بین آنها نیست. درواقع اگر حسن یزدانی به المپیک نرسید، کامران قاسم‌پور جایگزین او خواهد شد.

در این میان، کامران قاسم‌پور تنها کشتی‌گیری است که برای اعزامش به ایتالیا اقدام شده و در مسابقات ساساری ثبت‌نام شده‌ است؛ اما در چه حالتی او به ایتالیا خواهد رفت؟

به نظر می‌رسد اگر حسن یزدانی به صورت یک‌طرفه و مقتدرانه همه حریفانش را در بوداپست شکست دهد و با نظر فدراسیون و کادرفنی تیم ملی، حضورش در المپیک قطعی شود، احتمال عدم اعزام کامران قاسم‌پور به ایتالیا هم وجود دارد.

او قرار بود در وزن 86 کیلوگرم این رقابت‌ها کشتی بگیرد، اما اگر یزدانی نتواند نظر مساعد کادرفنی را جلب کند، این اعزام به حتم اتفاق می‌افتد تا کامران قاسم‌پور پیش از رقابت احتمالی با حسن یزدانی و یا اعزام به المپیک، در وزن 86 کیلو محک بخورد.

درصورت انتخاب حسن یزدانی برای المپیک، طبق چرخه به کامران قاسم‌پور در وزن غیرالمپیکی 92 کیلوگرم شانس داده خواهد شد و او به رقابت با امیرحسین فیروزپور و مبین عظیمی برای حضور در آلبانی اضافه می‌شود.

 

 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته