دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اخذ مصوبه تاسیس «پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه»

اخذ مصوبه تاسیس «پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه»
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پردیس اختصاصی تربیت معلم پرورشی، تاسیس شده است، از اخذ مصوبه تاسیس پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه، خبر داد.
کد خبر : 914704

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرائی، وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت افزود: شهید رئیسی، اولین رییس جمهوری بودند که در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کردند و مصوبات تحولی بسیاری تصویب شد. ایشان به غایت به تربیت معلم اعتقاد و به آن علاقه داشت. چند ماه بعد، با حمایت شهید آیت الله رئیسی، مجموعه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه، از حیث سیاست‌ها زیرساخت‌ها و محتواها، اتفاق بزرگی را رقم زده است گفت: تصویب نظام سنجش و پذیرش.
هیات جذب مرکزی، آبین نامه اختصاصی ارتقاء، آیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان، افرایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر جذب افرادی که بتوانند بار تحول را به دوش بکشند، از همت و حمایت ایشان از تربیت معلم صورت گرفت.

وزیر آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را بخش کلیدی اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، موتور پیش برنده سند تحول و نرم افزار تربیتی کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده است، چون معلمان آینده ساز هستند از تاسیس پردیس اختصاصی تربیت معلم پرورشی خبر داد و اعلام کرد: همچنین مصوبه تاسیس پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه، اخذ شده است.

صحرائی در ادامه مدیران مدرسه را اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مدیران کشور خواند و تاکید کرد که دانشگاه فرهنگیان در حوزه تعلیم و تربیت و در تربیتِ معلم باید مرجعیت ثابت و عملی پیدا کند. مرجعیت در تعلیم و تربیت و تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان هویت می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، معلمانی باید تربیت کند که همسو با تغییرات، دانش آموزان را تربیت کند. اگر نسل فکور، خلاق، کارآفرین، متعهد و ... بخواهیم، باید معلمی این چنین تربیت کنیم و تربیت ۶ ساحتی کار کسی است که ۶ ساحتی تربیت شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه شبکه شدن مدیریتی و ساختاری با دیگر ارکان نظام تعلیم و تربیت، وظیفه مهم دانشگاه فرهنگیان است خاطر نشان کرد: شبکه شدن معلمان با یکدیگر با سُنت هم آموزی از یکدیگر با محوریت دانشگاه فرهنگیان از دیگر ماموریت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وی در پایان گفت: سال گذشته، کانون‌های ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد که ۵۰ هزار نفر را برای انتخاب بهترین‌ها برای شغل معلمی، ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته