دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل/ تهران ۲ هزار مسجد کم دارد

تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل  تهران ۲ هزار مسجد کم دارد
نشست خبری برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر : 914701

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) برنامه‌های شهرداری تهران در آیین گرامیداشت این روز و نیز آغاز مسابقات «قهرمان‌شهر۳» و برنامه‌های تابستانی طرح «آرمان» مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با عنوان «آرمانی‌شو»، نشست خبری این سه برنامه را برگزار کرد.

مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران درباره برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ره اظهار داشت: ستاد بزرگداشت ارتحال امام در آستانه امام خمینی (ره) هرساله تشکیل می‌شود و مجموعه شهرداری تهران اقدامات گشترده‌ای در ستاد دارد.

وی افزود: امسال بر اساس تدبیر شهردار تهران ستاد درمعاونت فرهنگی اجتماعی شکل گرفت که‌همه مجموعه‌های شهرداری در آن دخیل اند و فقط بار مسئولیت برعهده معاونت است.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: ستاد بزرگداشت حضرت امام از دو ماه قبل شکل گرفت و کمیته‌های مختلف تشکیل شد و شش کمیته اصلی امور را پیگیرند.

به گفته وی، هرکدام از کمیته‌ها فعالیت‌های متنوعی طراحی کرده و نود و پنج درصد از اقدامات انجام شده است، در معاونت خدمات شهری از اماده سازی پارکینگ‌ها و پسماند و نیروهای خدماتی جهت پاکسازی و تأمین خودروهای برقی و آمادگی سازمان بهشت زهرا به عنوان میزبان اغلب فعالیت‌ها را راهبری خواهند کرد.

زیبایی‌نژاد تاکید کرد: سازمان زیباسازی ورکشاپ آماده و از روز گذشته اکران شهری را آغاز کرده است، کمیته‌های فعال دیگر مانند فنی عمرانی به امور زیر بنایی پرداختند، تا برای میزبانی از زائران امور مبنایی انجام شود، حمل و نقل زائران از نکات دیگر بوده که در این راستا مترو شبانه روز به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: رویکرد ما «امام قدس» است، لذا با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر حج برائت، لذا در مراسم سالگرد حضرت امام مبنای کار در این راستا پیش رفت، شعار دوم «امام وعده‌های صادق» است لذا بر این اساس پنج پردیس در محوطه حرم امام و دو پردیس در منطقه یک و بیست مهیا شده است.

پخش «آسمان غرب» برای زائران

زیبایی‌نژاد گفت: پخش فیلم «آسمان غرب» برای زائران تدارک شده است، ویژه‌برنامه‌های کودکان و‌نوجوانان را با همکاری سازمان ورزش و کودک در نظر گرفته‌ایم. غرفه نمایشگاه اقوام را خواهیم داشت و در نهایت نماز جماعت و نشستهای تبیینی خواهیم داشت. برای رفاه مادران محترم اتاق مادر و کودک  هم آماده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: با شبکه‌های پنج و قرآن سیما هماهنگ شده تا برنامه‌ها از طریق نمایشگر‌های بزرگ تلویزیونی برنامه‌ها پخش شود، برنامه‌ها از ساعت شش و سی دقیقه صبح چهارده خرداد آغاز می شود، در این راستا کتاب چند رسانه ای «سلام روح الله» نیز چاپ شده که توزیع می‌شود.سه عنوان کتاب با مشارکت ستاد مهیا شده  و در کنار آن وصیت‌نامه امام هم منتشر و توزیع خواهد شد. با توجه به نزدیکی فصل تابستان، ویژه‌برنامه‌هایی برای نوجوانان در تدارک هستیم، در این راستان طرح «آرمان» برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

تهران ۲ هزار مسجد کم دارد

حجت‌الاسلام شیری‌نژاد رییس مرکز فعالیت‌های دینی در این نشست بیان کرد: ۲۱۱۸ مسجد در شهر تهران داریم و با توجه به حجم شهر تهران حداقل دو هزار مسجد در سطح شهرتهران کم داریم، شورای توسعه مساجد این کار را به شکل مشارکتی در حال انجام است بنابراین سالی صد مسجد را احیا میکنیم اما در دوره مدیریت جدید بخش نرم افزاری هم به ان اضافه شد قرارگاه تعلیم و تربیت برای نقش‌آفرینی نرم‌افزاری شکل گرفت از این رو قرارگاه شهید «آرمان علی وردی» تاسیس شد تا حتی نهادهای دینی خارج از شهرداری به واسطه کارهای فرهنگی بتوانیم در قالب تعلیم و تربیت از شکل گیری آسیبها جلوگیری کنیم؛ مساجد کمک حال شدند تا ۴۴۰ مسجد به این طرح ملحق شدند.

وی گفت: این طرح با استقبال ۴۴۰ مسجد انجام شده، اما در تیرماه به پانصد مسجد و ۶۰۰ مدرسه خواهیم رسید.

در ادامه، حسین اجاقی ادامه داد: برنامه‌های سازمان ورزش در سال ۱۴۰۳ به لحاظ کمیّت و کیفیت متفاوت خواهد بود.

وی درباره «قهرمان شهر» تصریح کرد: نزدیک یک میلیون نفر در ده رشته ورزشی آقایان و بانوان ثبت نام داشتیم، ما سعی کردیم مراکز را در ۲۲ منطقه به صدها مرکز سوق دهیم از این رو مساجد آرمانی هم ثبت نام و هم اجرا را برعهده خواهند داشت.

به گفته اجاقی، مساجد آرمان مدرسه پسرانه و دخترانه و بوستان‌ها را راهبری می‌کند، از این رو اوایل تیر افتتاحیه خواهیم داشت، آن‌چه مردم در شهر نیاز دارند نشاط اجتماعی است، از این رو با توجه به فرصت مغتنم استعداد یابی نوجوانان مسجد می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ جشنواره بازی‌های دیجیتال را به مناسبت دهه ولایت خواهیم داشت، جشنواره تفریحی ورزشی تابستانه از دیگر برنامه‌هایی است تا اردوگاه‌های ورزش تابستان را فراهم کنیم، مسابقات فوتسال جام رسانه از دیگر برنامه‌ها است، که از یکم تا  هفدهم مرداد ماه خواهیم داشت.

اجاقی افزود: در بخش جانبازان با معلولین یا پاراقهرمانشهر نیز برنامه هایی داریم. چهار مجموعه اختصاصی در تهران تجهیز و آماده سازی برای این قشر خواهد شد، با مجوزهای لازم در منطقه ۱۰،  منطقه ۱۹ و منطقه ۸ و ۱۵ در حا ل مهیا کردن سالن‌های اختصاصی برای جانبازان و معلولان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته