دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 13:38
حیدری اعلام کرد؛

اشتغال ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد خمینی‌شهر در بنگاه‌های اقتصادی

اشتغال ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد خمینی‌شهر در بنگاه‌های اقتصادی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر از اشتغال ۶۰۰ دانشجوی این دانشگاه در بنگاه‌های اقتصادی و صنایع مختلف در قالب طرح پویش خبر داد.
کد خبر : 914654

علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل طی دو روز در محل مرکز رشد این دانشگاه اظهار کرد: در طرح پویش، دانشجو در حین تحصیل در محیط کار حرفه‌ای و متناسب با رشته تحصیلی خود مشغول به کسب دانش عملی و مهارتی می‌شود. طرح پویش یکی از راهکار‌های موفق در برون رفت از چالش بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و نقطه امیدی به دانشجویان برای ماندن در کشور و تاثیر گذاری در جامعه به شمار می‌رود.

وی به بیان نقش دانشگاه در پیوند دانشجو با بازار کار اشاره کرد و ادامه داد: در طرح پویش سه ضلع «دانشگاه»، «دانشجو» و «بازار کار» به یکدیگر پیوند می‌خورند و هرکدام از این سه مؤلفه به رسالت خود عمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر عنوان کرد: دانشگاه به‌عنوان پیونددهنده دانشجو با بازار کار، با متناسب‌سازی آموزش با نیاز بازار کار، کیفی‌سازی آموزش و برگزاری دوره‌های تحصیلی کارآمد نقش خود را در مسیر تربیت نیروی متخصص، ماهر و نیاز بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌ها و شرکت‌ها ایفا می‌کند.

حیدری از مزایای طرح پویش نام برد و افزود: این طرح برای شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و صنایع مختلف درراستای تأمین نیروی متخصص و ماهر بسیار ارزشمند است، از سویی دانشجویان با کسب مهارت‌های تخصصی در کنار آموزش‌های دانشگاهی‌ می‌توانند علاوه بر تأمین هزینه‌های تحصیلی که توسط کارفرما پرداخت می‌‌شود در مسیر دستیابی به شغل پایدار و استخدام خود گام بردارد.

وی با اشاره به اشتغال ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر در بنگاه‌های اقتصادی و صنایع مختلف در قالب طرح پویش بیان کرد: این دانشگاه با برگزاری همایش اشتغال همزمان با تحصیل موجب ارائه فرصت‌های شغلی در پیش روی دانشجویان شده و دانشجویان را درراستای انتخاب شغل مورد علاقه و ظرفیت خود کمک کرده است.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر هم از ویژگی‌های این دوره نمایشگاه بزرگ طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل با نام رویداد صدرا سخن گفت و افزود: برای نخستین‌بار این نمایشگاه در محل مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد که علاوه بر شرکت‌هایی که از خارج دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده بودند، شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه نیز در این طرح مشارکت داشته باشند.

خدادادی، تنوع بسیار زیاد رشته‌های تحصیلی مورد تقاضای شرکت‌ها را به‌عنوان ویژگی دیگر این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به استقرار ۱۲ شرکت فعال در زمینه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، خدماتی و مهارتی در کنار چندین شرکت و مرکز فناورانه مستقر در مرکز رشد دانشگاه و ایجاد صد‌ها فرصت شغلی، بیش از ۵۰۰ دانشجوی رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی ساخت و تولید، حقوق، روانشناسی، مشاوره، مددکاری اجتماعی، طراحی و دوخت، گرافیک و انیمیشن در این رویداد حضور یافته و متناسب با نیازمندی‌های اعلام شده در فراخوان پویش ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته