دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1403 - 08:00
آنا از ستاد انتخابات گزارش می‌دهد؛

پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌ جمهوری/ تعداد نامزدهای قطعی به ۹ نفر رسید+ عکس و فیلم

پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌ جمهوری  تعداد نامزدهای قطعی به ۹ نفر رسید+ عکس و فیلم
در دومین روز از فرآیند اجرایی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ثبت‌نام ۹ نفر از داوطلبان نهایی شد.
کد خبر : 914462

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین روز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ خرداد در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور آغاز شد.

روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (به ترتیب ورود به ساختمان وزارت کشور) آقایان صباغیان، مقتدایی، کواکبیان، حشمتیان و سعید جلیلی توانستند که مراحل ثبت‌نام و تکمیل مدارک را پشت‌سر بگذارند و به عنوان داوطلب پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارند.

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

گزارش تصویری آنا از دومین روز ثبت نام داوطلبان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیئت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

به گزارش آنا، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری/ لاریجانی نامزد انتخابات شد

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام می‌کنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر، رئیس جمهور سخت‌کوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی می‌دارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می‌نمایم.

وی خطاب به مردم ایران افزود: مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است. همه انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد. اما آیا این مشکلات حل شدنی است؟ که می‌گویم آری، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تجارب بین المللی این کار شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشورها وضعی به مراتب بدتر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند، لذا باید از تجارب بین المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است. عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق، حقوق فطری انسان‌ها است که باید دولت زمینه رشد آن را فراهم کند و در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه ساز نیازمندیم.

اسلامی: تاکنون ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتماً در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۶ نفر ثبت نام قطعی شده اند، ادامه داد: تاکنون محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی لاریجانی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

اسلامی تصریح کرد: در این دوره هم ماده ۳۵، ۵۵ و مصوبه ابلاغیه شورای نگهبان برای ملت شریف ایران تشریح شده است. کسانی وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری می‌شوند که دارای حداقل مدرک فوق لیسانس و بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال و همچنین دارای ۴ سال سابقه تصدی مسئولیت‌های مدیریت‌های کلان کشور و فقدان سوء پیشینه باشند.

محمود احمدی‌بیغش در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

ثبت نام نهایی ۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری/ همتی چراغ نهم را روشن کرد+ عکس و فیلم

 محمود احمدی‌بیغش نماینده سابق مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای ثبت نام و نامزدی ریاست جمهوری دوره چهاردهم مراجعه کردم و امید دارم، اگر خواست خداوند باشد که خدمتگزار مردم عزیز ایران باشم، بتوانم به آنچه در قانون اساسی آمده است، عمل کنم.

وی افزود: فصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و ۳۰ اصل از اصول این قانون اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس جمهور و وزرا دارد و اگر در اصل به این اصول به طور واقعی عمل شود، قطعاً پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.

اسلامی: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند نماینده برای ثبت نام بفرستند

پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌ جمهوری/ تعداد نامزدهای قطعی به ۹ نفر رسید+ عکس و فیلم

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح گزارش ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روز دوم، گفت: اگر ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، می‌توانند نماینده یا موکل خود را برای ثبت نام بفرستند.

وی بیان داشت: ۳۳ نفر روز گذشته برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند که تنها ۵ نفر شرایط قطعی ثبت نام را داشتند. خوشبختانه مردم به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور عمل کردند.

اسلامی گفت: تا امروز ۳ خانم برای ثبت نام مراجعه کردند که حائز شرایط نبودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور: ۳۷ نفر برای ثبت نام آمدند که ثبت نام ۷ نفر نهایی شد 

ورود «لاریجانی» به صحنه انتخابات/ حضور ۳ خانم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری

سید محمدتقی شاه چراغی، رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: ۵ روز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است و روز آخر تعیین شده، قابل تمدید نخواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: در ۲ روز گذشته ۳۷ نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مزاجعه کردند که ۷ نفر ثبت نام کردند. به واسطه اینکه بخشی از ثبت نام زمان‌بر است و نیاز به تایید افراد هم دارد، خواهش ما این است که واجدان شرایط حضور خود را به روی آخر موکول نکنند.

خوش چهره در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام نهایی ۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری/ همتی چراغ نهم را روشن کرد+ عکس و فیلم

محمد خوش چهره، نماینده اصولگرای مجلس هفتم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

او در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حامیان محمود احمدی نژاد بود، اما در انتخابات بعدی اعلام کرد که از هواداران او نیست.

خوش چهره در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری در سال 1400 به عنوان داوطلب ثبت نام کرد، که صلاحیت او توسط شورای نگهبان احراز نشد.

محمد خوش‌چهره پس از ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در حضور خبرنگاران اظهار کرد: فاقد شعار انتخاباتی هستم ولی هم برای مجلس و هم برای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تقاضاهای گسترده‌ای که از طرف دوستان و علاقمندان از بنده صورت گرفت، تصمیم گرفتم ثبت نام کنم و حضور یابم.

وی افزود: در حالی که  وظایف مجلس و دولت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره حل مشکلات کشور است، ولی هر چقدر بیشتر پیش می‌رویم شاهدیم که  مسائل پیچیده‌تر شده و از مسئله تبدیل به معضل و از معضل  به بحران تبدیل شده است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اذغان کرد: به عنوان مثال هم اکنون در حوزه اشتغال، بحران اشتغال و بیکاری داریم و این هم چالش امنیتی هم اقتصادی و هم  سیاسی است. همچنین  هم اکنون در بخش مسکن بحران مسکن و قیمتها را دارا هستیم.

بازدید وزیر کشور از ستاد انتخاب کشور

احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام نهایی ۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری/ همتی چراغ نهم را روشن کرد+ عکس و فیلم

عبدالناصر همّتی رئیس اسبق بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران اولین بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد.

در بخشی از بیانیه همتی آمده است: سه سال پیش گفتم امروز جایگاه اقتصادی کشور و رفاه مردم همتراز با آنها نیست امروز بعد از سه سال درستی حرفم را درک می‌کنید.

تورم سرسام‌آور و افسارگسیخته این دوره، کاهش شدید ارزش پول ملی و تشدید ناترازی جدی در شبکه بانکی و ادامه تحریم‌های ظالمانه امکان رشد و پیشرفت کشور را به شدت محدود کرده است.

در این سال‌ها سطوح فقر به شدت افزایش یافته و قدرت خرید مردم به کمتر از نصف کاهش یافته است.

امروز همچنان امیدوار به آینده هستم. امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود. آینده این کشور در دست جوانانی است که به دنبال یک زندگی همراه با عزت و رفاه هستند.

ثبت‌نام ۴ نفر در روز دوم نام‌نویسی‌ها قطعی شد

پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌ جمهوری/ تعداد نامزدهای قطعی به ۹ نفر رسید+ عکس و فیلم

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات کشور شدند و بررسی مدارک صورت گرفت؛ نهایتاً ۴ داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی از جمله چهره‌هایی بودند که ثبت نام کردند.

پایان روز دوم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور ۴ داوطلب

به گزارش خبرنگار آنا، در دومین روز از ثبت نام  انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلبی در این دوره از انتخابات را به ثبت رساندند.

در روز نخست نیز آقایان صباغیان، مقتدایی، کواکبیان، حشمتیان و سعید جلیلی با حضور در ستاد انتخابات و ثبت‌نام در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب پا به عرصه انتخابات گذاشتند.

بر اساس این گزارش تا ساعت 18 امروز9 نفر از افراد واجد شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته