دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1403 - 08:00
آنا از ستاد انتخابات گزارش می‌دهد؛

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید  قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
مرحله نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از پنج‌شنبه ۱۰ خرداد شروع شده بود، ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید. امروز ۴۳ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در این پنج روز، مجموع داوطلبان به ۸۰ نفر رسید.
کد خبر : 915087

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گفته محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشورمجموعا طی چهار روز گذشته تعداد ۱۳۷ نفرداوطلب ثبت نام در انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که ۱۵ نفر خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند که در مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان قطعی  تا پایان روز چهارم ۳۷ نفر هستند.

به گزارش آنا، تاکنون آقایان سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان و محمدرضا صباغیان از چهره‌هایی بودند که در روز اول با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام قطعی کردند.

آقایان علی اردشیر لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی از جمله اشخاصی بودند که در دومین روز ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام قطعی کردند.

آقایان سید احمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، سید محمدرضا میرتاج الدینی، حبیب الله دهمرده، علیرضا زاکانی، فداحسین مالکی و خانم  زهره الهیان نیز در سومین روز ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

آقایان محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سید محمد مقیمی، ایرج شاهوردی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری و سیدغنی نظری ۲۰ نفری بودند که روز گذشته ثبت‌ نام خود را قطعی کردند.

حال باید منتظر ماند و دید که امروز کدام چهره‌های سیاسی برای رقابت در این دوره، وارد گود انتخاباتی می‌شوند. 

نادران: با شعار نجات اقتصاد ایران آمده‌ام

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

الیاس نادران، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ سال در انتخابات‌های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزد‌ها توصیه‌هایی به آنها داشتم، اما متاسفانه در عمل آنچه که در سیاست‌های راهبردی و توصیه‌ها بود عمل نشد و اقتصاد کشور به آن نقطه مطلوب که باید می‌رسید نرسید.

وی افزود: احساس وظیفه کردم خودم آستین بالا بزنم و در راه خدمت به این مردم وارد صحنه شوم. بنا بر این دارم که مطابق با قانون اساسی ان‌شاءلله راهبرد‌های تامین نیاز‌های اساسی مردم که جزو اصول بر زمین مانده قانون اساسی است در اجرا با انحراف مواجه شده سرلوحه کارم قرار دهم.

«حسن سبحانی» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) و در آخرین روز از مرحله ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد.

«دستجردی» وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

«حسن کامران دستجردی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

 حسن کامران صبح دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «من به پاکدستی اعتقاد دارم» اظهار کرد: امروز متاسفانه کارچاق کن‌ها بروز و ظهور دارند و هنوز هم کسی نتوانسته آنطور که باید با آنها مقابله کند؛ بر همین اساس نیز پاکدستی در چینش افراد بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه من همیشه در ۶ دوره مجلس با فساد   مقابله کردم، گفت: دولت بعدی باید سخت‌کوش، پرکار، مردم‌دار و ساده زیست باشد؛ نمی‌شود که شعار عدالت بدهیم اما سر سفره رنگین بنشینیم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتقادات امام خمینی (ره) از افزایش هزینه‌های جاری کشور، بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره پروژه‌های بر زمین مانده تذکر دادند.

«احمد اکبری» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

حجت الاسلام احمد اکبری، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارو ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

 حجت‌الاسلام احمد اکبری نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری پس از تکمیل ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: اکنون جمهوری اسلامی به دنبال حل مسائل کشور است اما دستانی پنهان این تورم را به ما تحمیل کرده است و اجازه نمی‌دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند.

وی افزود: وقتی به خودمان نگاه می‌کنیم از اینکه این تورم باعث رنج مردم ما شده است، احساس ناراحتی می‌کنیم. بنابراین این فشار اقتصادی را برای مردم ایران رد می‌کنیم و دستان کسانی را که این تورم را برای مردم به وجود آوردند، قطع خواهیم کرد.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رئیس جمهور شوم، تمام مسئولان دولت شهید رئیسی را ابقاء خواهم کرد و این راه را ادامه خواهم داد.

وی افزود: جوانان ما نباید هرگز به کمک خارجی اعتقاد داشته باشند. ما باید جایگاه مردم ایران را با کمک جوانان قدرتمند ایران اسلامی بالا ببریم. ما می‌خواهیم مردم ایران قدرتمند، ثروتمند و الگو برای جهانیان باشند. مأموریت بزرگ این است که ایران اسلامی را طی ۴ سال به قدرت اول جهان در ابعاد سیاسی، فرهنگی و دفاعی برسانیم.

زرآبادی: باید انسجام ملی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

سیده حمیده زرآبادی، نماینده ادوار مجلس صبح امروز (دوشنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

زرآبادی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ابتدا یاد و خاطر سرکار خانم طالقانی و شجاعی را گرامی می‌دارم. خودشان بین ما نیستند و نتیجه تلاش‌هایشان را دیدیم امیدوارم روحشان در آرامش باشد. برنامه من تغییر سیاست خارجی از دیپلماسی انزواگرایانه و ترسان در مواجهه دیپلماتیک با قدرت خارجی و تبدیل آن به دیپلماسی شجاع و متکی کار به نیرو‌های توانمند، جهان‌شناس و منع نهاد‌های دیگر از دخالت در آن است.

وی افزود: اولویت دادن به سیاست تنش زدایی جمهوری اسلامی، صلح در جهان و توسعه مردم سالاری در منطقه جزو برنامه‌های من است.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همچنین حاکم کردن شایسته گزینی و شایسته سالاری و تعطیل کردن سلطه پنهان امنیتی و نظامی بر شئونات و انتصابات از دیگر برنامه‌ها است.

محمد ناظمی اردکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون دولت نهم و رئیس سابق سازمان ثبت احوال صبح امروز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و داوطلب این دوره از انتخابات شد.

محمد ناظمی اردکانی بعد از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست وارد جمع خبرنگاران شد و گفت: با صدای رسا می‌گویم و با ادبیات خودشان که دوران مدیریت سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد، اما دولت «پیشرو و خدمتگذار» که من با عنایت الهی تشکیل خواهم داد، متعهد به انجام موارد ذیل است.

وی ادامه داد: امروز در امتداد مسیری در جهت اعتلای اسلام قرار گرفته ایم و برای ادای دین شهیدان باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه‌ای برای اداره کشور در اختیار داشته باشیم.

ناظمی اردکانی بیان کرد: لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند، در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم. به اصول ۶ گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.

وی ادامه داد: در دولت پیشرو و خدمتگذار، دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچ گونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشور‌های همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین ادامه خواهد یافت.

«سید قاسم جاسمی» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد 

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

 سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم در این دوره از انتخابات شرکت کنم این است که ما در یک دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی ناظر بر اعمال دولت بودیم و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس بودم و من را به اسم می‌شناسند.

وی افزود: سخنگوی فراکسیون پاسخگویی وزیران و مدیران به نمایندگان مجلس بودم و نسبت به عملکرد افراد بیش از گذشته رسیدگی می‌کردیم. این افتخار را داشتم که عضو شورای نظارت و شورای گفتگو در بهش خصوصی باشم لذا نسبت به کارکرد دولت کاملاً آشنایی دارم.

علی‌رضا ورناصری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

علی‌رضا ورناصری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری هدف اصلی است.

حمید کریمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

حمید کریمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حمید کریمی  صبح دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: بعد از شهادت رئیس جمهور بر اساس تکلیف و احساس رسالت و مسئولیتی که کردم برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافتم و امیدوارم با توکل به خداوند سبحان اگر توفیق داشتم به عنوان رئیس جمهوری و خادم ملت انتخاب شدم، با برنامه‌های مدون ایرانی سرافراز، قوی و مقتدر بسازیم.

وی با بیان اینکه «ما کشوری غنی و مستعد از لحاظ نیروی انسانی و ذخایر خدادادی هستیم، اما متاسفانه مردم ما مانند مثل یک کشور بهره مند و برخوردار زندگی نمی‌کنند» افزود: من از بطن مردم هستم و از بطن مردم برخاستم و از مهران قهرمان که از محروم‌ترین نقاط کشور است، آمده‌ام.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سوابق خود عنوان کرد: الان ذخایر ارزی اعم از نفت و گاز و کانی‌های مختلف سرشار است، اما سطح زندگی و معیشت مردم از مردم افغانستان خیلی پایین تر است. امیدوارم با مدیریت قوی و تیم منسجم اقتصادی و برنامه‌های مدون علمی بتوانیم منابع و ذخایر خدادادی را از ذخیره به فعلیت درآوریم و مردم ما غنی و بهره‌مند باشند. همانطور که امروز در بعد نظامی و دفاعی کشور  حرف اول را می‌زنیم باید در اقتصاد و صنعت نیز حرف اول را بزنیم.

 نماینده مردم قوچان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شده و در حال انجام فرایند ثبت‌نام در این انتخابات است.

 علی آذری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از حضور در وزارت کشور و ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: همه می‌دانیم ایران و وطن عزیز ما وجودش مورد افتخار تک تک ایرانیان عزیز است اما مهمترین مسأله برای ما این است که در این ایام خادمی باشیم که ایران عزیز و شهدای پروازش به ما افتخار کنند.

وی عنوان کرد: در حکمرانی، تعداد عرصه‌های خدمت دولت متعدد است و ما نیز به دنبال این نیستیم که رییس جمهوری انتخاب کنیم که عامل به تمام امور باشد. رییس جمهور باید فردی باشد که علم توانمند سازی و اعتماد سازی برا ی ارتباط میان مسائل کشور را داشته باشد.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: رییس جمهور باید بتواند شرایط را به نفع مردم و جامعه مدنی به کار گیرد. برنامه ما این است که شخص رییس جمهور در چهار مسند و مرجع تصمیم ساز و تصمیم گیرنده و مدیر باشد. اول اینکه روابط بین قوا و جامعه مدنی را به نفع مردم توسعه دهد.

آذری افزود: برای اینکه بتوانیم رویه واحدی برای توسعه کشور به کار ببریم به حضور نخبگان و متخصصان نیاز حتمی داریم. در بحث فساد و مدیریت اعتراض‌ها و ظرفیت قانون اساسی از برنامه‌های ما در حوزه روابط بین قوا در جامعه مدنی است.

وی تاکید کرد: سنگینی بدنه دولت از دلایل عدم توسعه ما است و رییس جمهور باید بتواند چابک سازی دولت را در اسرع وقت انجام دهد.

محمدرضا اسکندری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 محمدرضا اسکندری وزیر کشاورزی دولت نهم در حاشیه ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: شرایط کنونی کشور شرایط حساسی است. علی رغم تلاش دولت‌های پیشین و حمایت همیشگی و همه جانبه رهبر معظم انقلاب، کماکان با کاستی‌ها و کمبودها و مأموریت‌های نیمه کاره و نیمه تمام مواجه هستیم.

وی افزود: این کمبودها و کاستی‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد ارزیابی شده است و قابل تأمل است.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت کشور در ابعاد گوناگون در سطح یک تمدن بزرگ تعریف می‌شود. مأموریت دولت تحول و تعامل در این برهه تاریخی بسیار حساس و بزرگ است. این مأموریت با استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی در امر تولید و پیشرفت محقق خواهد شد.

وی افزود: کمک و پشتوانه مردمی جهش‌های بزرگی را در عرصه تولید، اقتصاد و رفاه برای نسل‌های آینده ایران عزیز رقم خواهد زد.

اردشیر مطهری کاندیدای ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

اردشیر مطهری، نماینده سابق مردم گرمسار در مجلس برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شد.

اردشیر مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران در عرصه بین المللی اثرگذار است مشکلات متعدد در داخل کشور وجود دارد. آنچه که باعث پیشرفت کشور می‌شود خواست و اراده مردم اتحاد و همدلی است که نقطه عطف آن انتخابات است.

وی افزود: در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی دیدیم همه توان به ظرفیت‌های داخلی توجه داشت و کشور را معطل برجام و برجام‌ها نگه نداشت و هم با سیاست خارجی منطقه محور و بهبود ارتباطات با کشورهای متحد، کشور را از حالت انزوایی که پس از خروج آمریکا از برجام دچارش شده بود پیگیری کرد.

مطهری تصریح کرد: رئیس جمهور می‌تواند حضور میدانی و در بین مردم داشته باشد. رئیس جمهور می‌تواند دولت را مدیریت کند و ولایتمداری را در حد اعلا پیاده کند و هم از ظرفیت‌های بسیار بالایی که قانون اساسی در اختیار رئیس جمهور و دولت قرار داده است بهره ببرد.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم با محوریت شهید جمهور فرصت‌های و بسترهای ایجاد شده است. ما قطعاً در دولت خدمت بی‌منت از این بستر استفاده خواهیم کرد.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبارزه ریشه‌ای با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی‌توجه به قیل و قال اصحاب رانت ادامه پیدا کند. رعایت عدالت در توزیع ثروت و امکانات و امکانات در اقشار پایین از جمله کارمندان و کارگران و کشاورزان باید ادامه یابد و مبارزه داخلی با اثرات تحریم لازم است دنبال شود.

وحید جلال‌زاده‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

وحید جلال‌زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وحید جلال زاده رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به دولتی بستند که با میثاق با امام راحل پیشرفت همه جانبه و قابل لمس به ویژه در مسائل معیشتی برسد.

وی عنوان کرد: دولت مردم مدار در تلاش خواهد بود تا سیاست خارجی فعال و عزتمندانه را به کار گیرد. افزایش اقتدار و امنیت داخلی و منطقه‌ای و رسیدن به گفتمان مناسب با تمامی کشورهای جهان غیر از دول متخاصم خواهد بود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دولت مردم مدار خود را وقف ایران و مردم خواهد کرد و رأی مردم را امانتی گران بها می‌داند که پاسخ آن ارتقای شاخص‌های گوناگون رفاع، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

جلال زاده خاطرنشان کرد: قطعاً حرکت در چنین مسیری نیازمند تحول بنیادین در زمینه‌های گوناگون است که برای تحقق آن باید همدلی با مسئولین به خوبی برجسته شود. دولت مردم خود را موظف می‌داند برای خدمت به مردم از دانش شایستگان بهره مند شود. اقتصاد علمی را جهت رفع فقر برقر کند و به دنبال توسعه آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان باشد. اعتلای بانوان برای حضور بدون تبعیض در تمامی عرصه و الگو برداری از سیاست خارجی فعال و عزتمندانه در امتداد سیاست خارجی و تقویت کامل بنیه دفاعی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی از اهداف دولت مردم مدار است.

اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

جهانگیری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا شما کاندیدای اصلاحات هستید؟ پاسخ داد: من اصلاح طلبم ولی ملی فکر میکنم. 

 اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده‌اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

وی با ابراز این عقیده که «حال ایران خوب نیست»، افزود: همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم، نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند. تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد؛ پایداری مسائلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی، احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد، کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت، رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی؛ ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحقق این امر مشروط این است که مدل حل مسائل بنیادین و ابرچالش‌ها باید بر اجماع سازی در میان همه ارکان نظام و تامین مشارکت فعال آنان بر وجود مساله و راه‌حل آنها و به کارگیری تیم مدیریتی کاردان، مبتنی باشد، بهره‌گیری از روش‌های علمی و تجربه‌های موفق ملی و جهانی صورت بگیرد، سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی احیاء شود و همه ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور به‌کار گرفته شود. تکیه بر توان ملی، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران از دیگر شروط پشت‌سر گذاشتن بحران‌ها است.

محمد وحدتی هلان ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمد وحدتی هلان، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

محمد وحدتی نماینده مجلس دهم شورای اسلامی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی بر خود فرض دانستم تا با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت ثبت نام به عنوان نامزد، در مقابل ملت شهید پرور سر تعظیم فرود آورم.

وی بیان کرد: مقاومت مردم عزیز چهره استکبار جهانی خبیث را برای دنیا آشکار ساخته و خون جدیدی بر پیکره وجدان‌های بیدار دمیده شده است. جوانان عالم حتی در چند قدمی کاخ سفید علیه استکبار جهانی قیام کردند.

این داوطلب ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما با توسعه دیپلماسی بین المللی و ارتباط با تمام کشورهای جهان به جز اسراییل منحوس موجبات توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گشته و با محو باقیمانده تحریم‌ها باعث تقویت حرکت‌های نوپدید جهان برای مبارزه با استکبار جهانی خواهیم شد.

وحدتی اضافه کرد: با مبارزه بی امان با فساد اقتصادی و اداری و با نهادینه کردن ضابطه و قانون و شفاف سازی در تمام امورات کشور عدالت را برای همه فراهم نموده و جهت حل مشکلات موجود در جامعه مخصوصاً مشکلات معیشتی و بیکاری تلاش خواهیم کرد و این امر با حضور پای صندوق‌های رای عملی خواهد شد.

 حسن نوروزی داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

 حسن نوروزی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

حسن نوروزی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال در بودجه سنواتی ۱۵ تا ۲۰ درصد به حقوق ها افزوده می شود که باعث افزایش تورم می شود. بنابراین لازم است بودجه ریزی اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ایران 27 تریلیون دلار منابع طبیعی و معدنی سرمایه دارد. پنجمین کشور از نظر سرمایه های طبیعی و معدنی اما رتبه 128 کشورهای جهان از نظر فقر هستیم.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اینکه جایگاه کشور از نظر فقر اینگونه است، تحمیل از خارج است؟ مربوط به خودمان است. تا بودجه نویسی سنتی تغییر نکند، وضع همین است؛ 12 سال در مجلس بوده ام هر سال 10 تا 20 درصد افزایش حقوق داریم. یعنی همین میزان تورم به تورم های قبل اضافه می شود.

نوروزی گفت: تا کِی می خواهیم یارانه های گوناگون بدهیم؟ 300 همت یارانه به نان می دهیم در حالی که باید این هزینه برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ببریم تا مشکل را حل کند.

رویانیان با حضور در ستاد انتخابات داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمد رویانیان رئیس اسبق پلیس راهور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

محمد رویانیان ظهر دوشنبه  - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: من به دنبال ایجاد ایرانی قوی، ملتی قوی با فرهنگی متعالی و اقتصاد پایدار و دانش بنیان هستم.

وی افزود: در نظم جدید جهانی که در حال تغییر و افول نظام اقتصادی سیاسی از اروپا به سمت آسیا در حال گسترش است، باید با تکیه بر مردم بزرگ و تاریخ پویای چند هزار ساله کشورمان ایرانی قوی و نوین در جهان جدید ایجاد کنیم. معتقدم در نظام مدیریتی کشور برای رسیدن به آرمان‌های خود تغییرات ایجاد شود.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشور کاملاً مردمی شود، گفت: حکومت دولت بر اقتصاد چیزی است که به پایداری اقتصاد و مردمی‌سازی آن و همچنین مشارکت مردم در اعتلای کشور آسیب می‌زند. همچنین معتقدم طبقه‌بندی اجتماعی باید تغییر کند و من معلمان، کارگران، مدافعان، پرستاران و خدمتگزاران کشور را در ۵ رتبه اول طبقه بالای کشور می‌دانم.

رویانیان عنوان کرد: من معتقد به دولت پاسخگو هستم و برنامه ریزی کرده‌ام که هر سه ماه یکبار در تلویزیون به صورت شفاف انتقاد و حرف مردم را بشنویم و پاسخ دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که ما در کنار قدرت نظامی به قدرت ملی نیاز داریم و قدرت ملی در گروی پایداری انسجام و اتحاد ملت ایران است و برای این اتحاد باید به مردم اهمیت دهیم.

حسین گروسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

حسین گروسی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حسین گروسی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: عرصه اجرا قطعاً نیازمند افرادی است که بتوانند در حوزه اجرایی تصمیمات صحیح و سریع اتخاذ کنند. بنده افتخار داشتم در سمت‌های اجرایی در خدمت ایران اسلامی باشم. از بخشداری و فرمانداری تا مجلس شورای اسلامی اقدام کردم.

وی عنوان کرد: تمام اقتصاد دانان توسعه را از پیرامون به مرکز صحیح می‌دانند. من هم مدلی را برای رفاه در حوزه اشتغال و مسکن طراحی و تدوین کردم و در اشل‌های مختلف استانی و کشوری اجرایی کردم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز که پا به عرصه گذاشتیم برای مردم فهیم خود عرض می‌کنم اینجا حوزه اجرا و تصمیم گیری است و قطعاً اگر توان حضور داشته باشم ایده‌هایی برای رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی دارم. اقشار غنی و ضعیف نیازمند درمان صحیح هستند.

گروسی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال هم نیاز همگان است و غنی و ضعیف را شامل می‌شود. در بحث تحصیل نیز باید طبق قانون اساسی باید برای تمام اقشار فراهم شود. امیدوارم بتوانیم در این حوزه‌ها خدمتگزار باشیم.

وکیلی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمدعلی وکیلی، نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس دهم برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

 محمدعلی وکیلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: مردم عزیز ایران می دانم خسته از تقلای اصلاح و تمنای تغییر هستید. در گذشته منابع تصمیم ساز بود اما امروز تصمیم ها منابع ساز هستند. بدیهی است روزنه اصلاح با چند تصمیم درست می شود.

وی عنوان کرد: تصمیم درست یعنی درس گرفتن از گذشته و نه گفتن به اشتباهات. این کشور نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن مردم در امور با هر طرز تفکری دارد. باید ایران را از خطر زیست پذیری نجات داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تامین کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اداره غیر تخصصی کشور مورد تخریب شده و باید مشارکت سیاسی تقویت شود تا دیگر شعرا نسرایند دیری ست طفلی به نام شادی گمشده است. سالها است گوش مردم از شعار پر شده تا منابع در اختیار همه مردم و ایران برای همه ایرانیان باشد.

وکیلی خاطرنشان کرد: آمده ام تا رییس جمهور تمام مردم، آن گونه که هستند باشم نه آن گونه که می پسندم کشور درگیر ناترازی های تلف شده اما مهمترین آن ناترازی در بحث اشتغال است. وقتی کشور گرفتار چالش و ابر چالش می باشد باید مدیر درست انتخاب شود. آمده‌ام با رفع ناترازی ها، ابر چالش ها را برطرف کنم.

مهدی شیخ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد
 
ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

حجت‌الاسلام مهدی شیخ، نماینده سابق مجلس برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت نام کرد.

 مهدی شیخ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: در عرصه اجرا مهمترین امر برای تحقق هر برنامه‌ای مشارکت هر چه بیشتر مردم از طریق شیوه‌های نوین اقتصادی می دانم. در گزینش مدیران ملاک اصلی من برنامه و توان اجرایی آنها خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر دولت‌ها از اندازی به ثروت‌های عمومی دست بردارند می‌توان به پیشرفت اقتصادی کشور امید داشت. برای تحقق ایران پیشرفته مجبور به بهره مندی از علوم مختلف هستیم.

محسن کوهکن در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
 
ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم
 
محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محسن کوهکن نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: هر کس که در انتخاباتی ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند باید بداند که بر اساس قانون دارای اختیاراتی است لذا طرح بعضی مسائل مثل درخواست رفراندوم و اینها درست نیست.

وی افزود: او باید بداند در چهارچوب آنچه که در قانون اساسی آمده است رفتار کند و به قوانین بالادستی پایبند باشد.

کوهکن ادامه داد: علت انتخاب آخرین ساعات ثبت نام این بود که منتظر بودم اگر آقایانی که ثبت نام کردند به برنامه محوری اشاره می‌کنند خودم را معاف کنم.

وی عنوان کرد: به واسطه تعاملاتی که با کارآفرینان داشتم و حقوق خواندن باعث شد ثبت نام کنم و شاید حرف‌های متفاوتی بزنم لذا فرد داوطلب باید به دنبال اجرای تمام و کمال قانون باشد. فرهنگ، تحول، مصلحت مردم و رضایت مردم اصولی است که باید مورد توجه فرد قرار گیرد.

کوهکن خاطرنشان کرد: شروع فرهنگ، از همین فرهنگ ثبت نام و فرهنگ صحبت داوطلبین، فرهنگ گفتگو و فرهنگ پذیرش مخالف نشأت می‌گیرد. ناهموار کردن حل مشکلات به مسائل فرهنگی برمی گردد. تذکر مقام معظم رهبری به رعایت اخلاق به همین بداخلاقی‌ها در انتخابات باز می‌گردد.

وی افزود: ایشان فرمودند بداخلاقی به اعتبار شخصی و ملی لطمه می‌زند. از شرایط ریاست جمهوری مدیر و مدبر بودن است. مدبر بودن یعنی کار‌ها کم هزینه انجام شود و بدانیم در کجا چه حرفی بزنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری تاکید کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید مدبر باشد یعنی وظیفه خود را بداند و بر همین اساس از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

علیرضا افشار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

علیرضا افشار پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت اجرایی کشور باید دارای تخصص‌های چند جانبه باشد زیرا که مسائل بین بخشی است. مدیری موفق است که بتواند دستگاه‌ها را با یکدیگر پیش ببرد.

وی با اشاره به ضرورت مردمی سازی دولت گفت: دولت‌ها در طول این سال‌ها توسعه کمی پیدا کردند و باید تصدیگری داشته باشند. کسانی می‌توانند مردمی شدن را تعقیب کنند که اولاً مردم را باور داشته باشند.

وی افزود: دولت با رویکرد مردمی و برونسپاری به بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی باید امور را واگذار کند. ما نباید نیروهای مجرب توانمند و متخصص را به بهانه جوانگرایی کنار گذاریم. این افراد باشند و در کنار آن‌ها جوانان با استعداد از تجاربشان استفاده کنند.

نامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

 امیر نامی، رئیس ستاد مدیریت بحران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمدحسن نامی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهمترین چالش امروز ما بحران اقتصادی و معیشتی است  می‌خواهیم  با اتکا به ظرفیت‌های داخلی گره‌های کور اقتصادی را بگشاییم و سفره مردم را وسعت بخشیم.

وی افزود: باید از انبوه ظرفیت‌های کشور در این مسیر استفاده کرد. ایجاد دولت هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های ماست.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به‌عنوان نقطه قوت کشور، موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک و همچنین ظرفیت ممتاز ژئواکونومیکِ ایران، می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایفا کند.

نامی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش سرعت و ظرفیت اینترنت برای عموم مردم و به‌ویژه نسل جوان، از دیگر اولویت‌های مهم خواهد بود.

وی اظهار کرد: توجه ویژه به جوانان و زنان به عنوان سرمایه‌های اصلی این کشور نیز از اولویت‌های مهم برنامه‌های اینجانب خواهد بود. همچنین توجه به مسئله فقر و حمایت از محرومان و مستضعفان نیز از جمله سیاست‌های کلان دولت ما خواهد بود.

نامی گفت: در «دولت اقتصاد مردمی و ایران هوشمند» با اتخاذ راهکارهای کارآمد در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی گام‌های موثری در جهت ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب پذیر برخواهیم داشت.

محمدمهدی زاهدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم تحقیقات وفناوری در دولت نهم و نماینده دوره‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سابقه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی از جمله سوابق مدیریتی زاهدی به‌شمار می‌آید و وی در حال حاضر رئیس اتحادیه‌ای اندیشمندان تقریب مذاهب جهان اسلام است. 

محمد مهدی زاهدی وزیر اسبق علوم و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و با کوله باری از تجربه پا به این عرصه گذاشتم. از وزارت تا سفارت از معلمی تا استاد دانشگاه و سه دوره نمایندگی مردم در خانه ملت و همچنین حضور شورای اسلامی شهر و وزارت آموزش و پرورش آمدم.

وی افزود: می‌توانیم در کنار یکدیگر و دست در دست هم با تدبیر و تعقل و با صداقت و صمیمیت بر بسیاری از چالش‌ها و مشکلات فائق آییم.

زاهدی گفت: برنامه و کارنامه خودم را در معرض تماشای شما گذاشتم. رده‌های مدیریتی و مسئولیتی را پله پله طی کردم و نه آسانسوری و ناگهانی و جهشی. اکثر مسئولیت‌هایم با اعتماد و رای اعتماد مردم بوده است.

وی افزود: باور دارم برخی موانع کشور ریشه در غفلت در استفاده موثر از فرصت‌ها و سرمایه‌ها است. مهمترین آن سرمایه‌ها سرمایه انسانی است.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاستجمهوری گفت: گماشتن افراد کوچک به کارهای بزرگ و خانه نشینی افراد کاردان ثمره‌اش خسران و تباهی است.

وی افزود: کشور نیازمند آرامش و انسجام ملی است تندروی‌ها و حضور افراد تندرو کشور را به قهقرا می‌برد.

زاهدی گفت: حضور افراد سازش کار منجر به ارتفاع تخیلی و بدون دستاورد خواهد شد.

اصغر سلیمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

اصغر سلیمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

اصغر سلیمی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در توزیع منابع نباید به استان‌های برخوردار صرفاً نگاه کرد. امروز همه ما می‌دانیم مشکلات مردم چی است. ظرفیت‌های کشور را همه می‌دانیم قابلیت‌ها را می‌دانیم.

وی افزود: رئیس جمهوری که باید بیاید و سکان مدیریت اجرای کشور را به دست بگیرد باید اولویت‌بندی کند.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور نمی‌تواند تمام مشکلات کشور را در طول ۴ سال حل کند ولی اگر شاخص‌بندی و اولویت‌بندی کند قطعاً می‌تواند خیلی از مسائل با مشکلات را حل کند
مشکلاتی را در کشور داریم که زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

وی افزود: امروز یکی از اولویت‌های کشور ما بحث فرزندآوری است. قبل از ازدواج باید اشتغال پایدار وجود داشته باشد و فرد بتواند معیشت خودش و خانواده را تامین کند.

سلیمی تصریح کرد: در بحث مسکن باید یک اقدام انقلابی و جهادی انجام دهیم مسکن موضوع اصلی کشور ما است. اگر بحث مسکن حل شود خیلی دیگر از مسائل کشور حل خواهد شد.

مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مصطفی پورمحمدی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: سرشار از آرزوهای بالا بلند بودیم اما آیا در آن جایگاهی هستیم که آرزویش را می‌کشیدیم بی‌گمان گام‌های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکار ناپذیری را به دست آوردیم. اما ناکامی‌ها و کاستی‌های آزاردهنده نیز کم نیست.

وی افزود: امروز کسی با شما سخن می‌گوید که فراز و فرودهای سیاست گذاری کشور را می‌شناسد. کسی که می‌تواند بگوید در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خرد و کلان داخلی و خارجی آشنا است.

وی افزود: کسی که ایران عزیز و پهناور و شهر به شهر مناطق گوناگون آن را دیده است و با مسائلش آشنا است. نظام اداری ایران و چالش‌هایش را درک می‌کند.

پورمحمدی گفت: با مدیران کارآزموده کشور از نزدیک زیسته است. من به توانایی ایرانیان برای ایجاد قدرت ثروت و عدالت ایمان دارم. معتقدم خداوند نعمت را بر ما تمام کرده است.

وی افزود: می‌توانم از عظمت ایران و ایرانی و انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی سخن بگویم. زیرا از دور دستی بر آتش نداشتم.

پورمحمدی گفت: غصه‌ها، گله‌ها، تلخکامی‌ها و نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم چون می‌توانستیم در شرایط بهتر از این باشیم اندوهگینم. قرار نبود بسیاری از شما مردم نگران گذران زندگی خود باشید. قرار نبود شما بسیاری از جوانان به ناامیدی دست و پنجه نرم کنید. قرار نبود سیاست بر دیانت مقدم شود و اخلاق راه قدرت شود. قرار ما این نبود که عدالت قربانی مصلحت شود.

وزیر اسبق دادگستری گفت: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت‌های آن عدالت ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این سه اولویت کلیدی است.

شمس‌الدین حسینی ثبت نام کرد
 
ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

شمس‌الدین حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و نماینده مجلس با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شمس الدینی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران و در تشریح مواضع خود اظهار داشت: مردم بزرگ‌حادثه اخیر دو پیام داشت. اول ظرفیت بزرگ فرهنگی مردم که حکمرانان را دوست داشته و دوم اینکه نشان داد حتی فقدان رییس جمهور با حضور رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند سبب خلل در حکمرانی شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های کشور با مشارکت ملت و مشارکت ملت با راستی و کارآمدی حکمرانان رقم می‌خورد. من برای تحول اقتصادی به صحنه آمدم. توسعه ایران را از مسیر گشایش فرزانگی می دانم نه سیاست زدگی.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: چهره‌های سیاسی بر اولویت یافتن اقتصاد در بیان اتحاد دارند اما آیا اقتصاد دان بودن رییس جمهور را اولی می‌دانند؟ تورم و نقدینگی بالا سبب رانت، فساد، نابرابری در توزیع درآمد شده است.

حسینی افزود: سفره‌های شما کوچک و کوچک‌تر شده و به عنوان متخصص اقتصاد رنج معیشت شما را می بی نم و به پشتوانه دانش اقتصادی راه غلبه بر آن را می‌دانم. به دیوان سالاری اشراف داشته و متخصصان را می‌شناسیم. خود را در منظر شما قرار دادم چون می دانم می‌توانم نیازهای اساسی شما را تامین کنم.

وی در پایان افزود: گشایش اقتصادی، امنیت پایدار و گره گشایی سیاست خارجی سه محور اولویت دار در برنامه‌های اینجانب است.

ضرغام صادقی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

ضرغام صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

چنارانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

هاجر چنارانی، نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات چهاردهمین دورت ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او سومین زنی است که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

هاجر چنارانی ظهر دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در چند دهه اخیر مشکلات اساسی که داشتیم این بوده که دولت‌های منتخب به رقبا و جریانات قبل خود می‌تاختند و از او انتقاد می‌کردند اما دولت بعدی هیچ بهانه‌ای برای ناختن به دولت قبل ندارد.

وی افزود: در همه دولت‌ها حلقه مفقود داشتیم و امروز با توکل به خدا و تجربه دو دوره نمایندگی مجلس آمده‌ام تا با عزمی راسخ تشکیل دولتی انقلابی بر پایه آشتی ملی احزاب و گروه‌های سیاسی و استفاده از همه گروه‌ها و جناح‌ها داشته باشیم. همچنین بعد از ۴۵ سال یک حرف مهم بزنیم و آن اینکه با توجه به اینکه ۵۰ درصد پتانسیل جمهوری اسلامی ایران را زنان تشکیل می دهند آمده‌ام تا سهم زنان را از کرسی‌های سیاسی به ویژه بزرگترین کرسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران مطالبه‌گری کنم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمده‌ام تا بگویم در جامعه ما به اندازه پتانسیل و شایستگی مردان مان، زنان باتجربه، اندیشمند و شایسته داریم و متاسفانه در این سال‌ها کمتر توانسته‌ایم بالاترین کرسی‌های سیاسی را در کمتر از یک درصد به زنان جامعه اختصاص دهیم و حتی در مجلس شورای اسلامی در این سال‌ها بیشترین میزان حضور زنان سهم کمتر از ۶ درصد جامعه زنان بوده است.

چنارانی عنوان کرد: مشارکت مردم حلقه مفقوده‌ای است که تقریباً اکثر دولت‌ها آن را به فراموشی سپرده‌اند و یکی از گام‌های اساسی مشارکت مردم در سالی است که رهبری آن را با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند. جهش تولید فقط با مشارکت مردم امکان‌پذیر است و برای داشتن آینده‌ای بهتر باید روی آموزش و پرورش استعدادهای بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

قالیباف داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ ثبت نام ۳۷ نفر تا پایان روز چهارم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۱۴ خرداد ماه) پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن گرامیداشت یاد شهید دکتر رییسی و شهدای اردیبهشت در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود اظهار داشت: در آغاز درباره دو نگرانی با شما سخن می گویم. نگرانی تول مربوط به کشورمان ایران و نگرانی دوم مربوط به صحنه امروز انتخابات هستم.

وی عنوان کرد: نگرانی اول مربوط به همه ما است. همه ما به شرایط پیچیده کشور نگاه می‌کنیم و از خو می‌پرسیم کدام رویکردها باید تداوم پیدا کند و کدام موارد باید تغییر کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چه کسی می‌تواند در این شرایط مسیولیت به سرانجام رساندن امور را بر عهده گیرد. در این عرصه نسبت دشواری کارهای زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است.

قالیباف بیان کرد: این نگرانی‌ها دلیلی شد تا جمعی از نخبگان و کارآفرینان و سایر دلسوزان با شناختی که از کارنامه بنده داشتند من را به انتخابات دعوت کنند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با توجه به سپرده شدن کرسی مجلس به اینجانب صحنه خودمت را آنجا می‌دیدم اما با توجه به دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردم جمعی از فرزندان و خانواده شهدا که آنها را امین خود می دانم، بنده را به جمع بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب انتخابات نشوم کاری را که از چند سال گذشته شروع کردیم و زمان ثمردهی آن رسیده ناتمام می‌ماند.

عبدالرحیم بهاروند داوطلب انتخابات شد

 عبدالرحیم بهاروند، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

بهاروند پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حماسه انتخابات همچون حماسه بدرقه شهدا است.

رئیس سابق بنیاد مسکن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: با افتخار ۲۵ سال در قوه مجریه در مسئولیت‌های مختلف خدمتگزار مردم بوده‌ام و دو سال نیز در قوه مقننه به عنوان مشاور خادم مردم بودم و با مسائل و مشکلات کشور آشنا هستم و در طول مدت خدمت‌گذاری همواره عملکردم در معرض دید مردم عزیز در رسانه‌ها و مطبوعات بوده است.

نیکزاد افزود: در طول ۲۷ سال مسئولیت در رده‌های مختلف با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو شدم و برای حل آن مسائل به صورت شبانه روزی با همکاران عزیزم وقت گذاشتیم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز موضوع ناترازی انرژی، مشکل ناترازی درآمد و هزینه و همچنین درآمد و بیکاری جوانان و ثبات اقتصادی و معیشت مردم با الهام گرفتن از نهضت آیت الله رئیسی با راهبرد محوری قانون مداری، برنامه محوری، شفاف سازی، تمرکز زدایی و افزایش مسئولیت مردمی با داشتن نیروی انسانی توانمند و جوان کشور با این همه منابع کار بسیار دشواری نیست به شرط اینکه بر اساس آموزه‌های نهضت آیت الله رئیسی حرکت کنیم، قابل حل است.

نیکزاد همچنین سه مشخصه اصلی دولت شهید رئیسی را همدلی با همه احزاب و گروه‌ها، سخت کوشی و تلاش شبانه روزی و دغدغه‌مندی رفاه همه مردم عنوان کرد.

سید احمد موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق کشورمان در سوریه با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 سید احمد موسوی عصر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: آنچه که به اعتقاد بنده اگر اصلاح شود، بر سایر بخش ها تاثیرگذار خواهد بود، بحث شایسته سالاری و مدیریت و کاربلدی است به گونه ای که هرکسی سر جای خود باشد.

وی افزود: در قرآن کریم خداوند دو مدیریت را برای ما مثال زده است؛ یک مدیریت حضرت یوسف و دیگری مدیریت حضرت موسی به عبارت دیگر تاکید شده که به اشخاص کاربلد و پاکدست مسئولیت داده شود.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر موتور انقلاب به افراد کاربلد سپرده شود، یقیناً تحول شگرفی در اداره مملکت صورت خواهد گرفت. مردم خواسته ها و امیدها دارند؛ درخواست دارند که اقتصادشان رونق بگیرد و گرانی افسارگسیخته محدود شود. قبل از اینکه از آینده صحبت شود باید گفته شود مسئولان در مدتی که مسئولیت داشتند، چه عملکردی داشته اند.

موسوی  گفت: گذشته باید برای مردم بیان شود؛ با بیان گذشته، آینده روشن خواهد شد. عملکرد و اقدامات من موجود است؛ از جمله اقدامات بنده در سازمان حج ساماندهی حج عمره و حذف سهمیه‌ها بود.

اسلامی: داوطلبان کاندیداتوری به ۵۹ نفر رسیدند
 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
 
محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: امروز ۸۶ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که ثبت‌نام ۲۲ نفرشان قطعی شد. در بین این ۲۲ نفر، یک زن و ۲۱ مرد حضور دارند.

وی افزود: در مجموع تاکنون ۵۹ داوطلب ثبت‌نام شده داشتیم و مجموعأ ۲۱۳ نفر در این پنج روز به ستاد انتخابات مراجعه کرده‌اند. این فرایند تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: اسامی کسانی که امروز تا این ساعت ثبت‌نام کردند الیاس نادران، احمد اکبری، حسن سبحانی، حسن کامران، سیدقاسم جاسمی، سیده حمیده زرآبادی، محمد ناظمی‌اردکانی، علی آذری، علیرضا ورناصری، حمید کریمی، محمدرضا اسکندری، اردشیر مطهری، وحید جلال‌زاده، اسحاق جهانگیری، محمد وحدتی، حسن نوروزی، محمد رویانیان، حسین گروسی، مهدی شیخ، محمدعلی وکیلی، محسن کوهکن و محمدحسن نامی هستند. مهلت نهایی ثبت‌نام داوطلبان، امروز است و تمدید نمی‌شود.
 
ابراهیم عزیزی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد
 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
 
ابراهیم عزیزی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ابراهیم عزیزی عصر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: با استفاده از همه ظرفیت ها و فرصت ها بر پایه پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بر خواهم برداشت. تداوم علم و پژوهش، مبارزه با فساد، خودکفایی و استقلال، حکمت و مصلحت باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت امتداد گفتمان راه شهید جمهور باید مبنا قرار گیرد، افزود: جوانان موتور محرک انقلاب اسلامی هستند و با همت نخبگان و توزیع نقش بین آنان جهش تولید اجرایی خواهد شد.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: شعارهای دولت ما شعارهای انقلاب اسلامی است که با همت شهید جمهور به گفتمان ملت تبدیل شده است. در حماسه تاریخی تشییع سیدالشهدای خدمت عهد مردم با دولت مردمی امضاء شد؛ این راه را با توان مضاعف دنبال خواهیم کرد.

عزیزی همچنین با تاکید بر لزوم برقراری همدلی و هم افزایی در جامعه اظهار کرد: نباید کارهای ناتمام دولت در این فرصت تاریخی زمین بماند؛ بنده از سال های قبل با شهید جمهور ارتباط داشتم. برای امتداد دولت، با خستگی ناپذیری و کارآزمودگی با همراهی ملت امیدوار و احیای سرمایه اجتماعی، حماسه پیشرفت و خدمت شکل خواهد گرفت.

 
علی وقفچی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد
 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
 
علی وقفچی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.
 
وقفچی ظهر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: انتظار داریم تمام ملت ایران به خصوص خواص در انتخابات شرکت کنند و معتقدیم پویایی یک کشور به حضور همگانی در صحنه‌های مختلف در دفاع واقعی از خون شهدایی است که برای سربلندی کشور ریخته شده و ما عملاً باید مدافع این عزیزان باشیم.

وی افزود: اگر امروز دنیا بحران‌ها و چالش‌های بسیاری دارد به دلیل این است که متاسفانه از انسانیت به دور هستیم و امیدواریم با دست به دست هم دادن تلاش کنیم تا با ایجاد عدالت، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و سایر زمینه‌ها همه تلاش‌هایمان بر آن شود که چالش‌های پیش روی کشور را برطرف کنیم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مشکل کشور ما از دیروز و امروز نیست، بلکه از روزی است که پایه‌های اقتصاد کشور غلط چیده شده و سیاست‌های اقتصادی به جای سرانه جمعیت بر اساس میزان برخورداری تدوین شده است و تا زمانی که بر اساس سرانه جمعیتی به جای میزان برخورداری ثروت کشور تقسیم نشود، تا ده‌ها سال دیگر نیز این مسیر غلط ادامه پیدا می‌کند.

وقفچی اظهار کرد: باید تلاش کنیم و بدانیم اولین اصلاح مسیر اقتصاد کشور توزیع عادلانه کشور است و در ادامه چالش‌های بیکاری مسکن و چالش‌های دیگر به دلیل این آن است که متاسفانه تصمیمات ما در کشور ضد تولید است؛ به عنوان مثال وقتی عرض ترجیحی دولتی به وارد کنندگان می‌دهیم به این معنا است که فساد رانت و ویژه خواری را در کشور ترویج می‌کنیم راه اصلاح این مسیر آن است که با تک نرخی کردن ارز این مسیر بسته شود و از تولید داخل حمایت شود

وی در پایان گفت: متاسفانه امروز کسانیکه سپرده گذاری می‌کنند حداقل ۲۳ درصد تضمین سود دارند سوال این است که چند درصد سود برای تولید کشور تضمین شده‌است است؟ معتقدیم که مسیر تضمین سود را باید از سپرده گذاری به سمت تولید ببریم.

عباس آخوندی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد
 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
 
عباس آخوندی وزیر شهرسازی دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 
آخوندی پس از ثبت‌نام برای داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، اظهار کرد: اینک هیچ راهی فراروی ملت ایران جز توسعه وجود ندارد. اینک، تنها دولتی می‌تواند منافع ملی ملت ایران را تامین کند که بر مبنای یک گفتمان ملی چون ایده‌ ایران، توسعه را هدف قرار دهد و نه هیچ چیز دیگر.

وی افزود: دولتی که متعهد شود تمام سنگ‌های فراروی توسعه ملی ایران را یکی یکی از سر راه بردارد، می‌تواند منافع ملی ایران را تامین کند و مابقی، جز شعارهای توخالی هیچ چیز دیگری نیست.
 
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: رئیس جمهور باید به حقوق شهروندان اعتراف کند و تعهدات خود به شهروندان را به وضوح بگوید. با توجه به دانش نظری و تجربه عملی در بزرگترین طرح‌های توسعه و عمرانی کشور، طرح توسعه‌ بندرهای ایران، نوسازی سیستم ناوبری هوایی و توسعه شبکه فرودگاه‌های ایران و راه‌اندازی راه‌آهن حومه، کلانشهرها و نوسازی و توسعه سسیستم ناوبری ریلی ایران به میدان می‌آیم.

آخوندی تاکید کرد: به میدان می‌آیم تا با رفع تبعیض در دسترسی به اعتبارات و اطلاعات، بازتعریف نظام یارانه‌ها و سهولت کسب‌وکار ظرفیت اشتغال را افزایش دهم و با اجرای برنامه‌های توسعه ملی با تکیه بر توسعه‌ مناطق از شدت فقر ملت ایران بکاهم.
 
 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 داود منظور پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: با قلبی اندوهگین از فقدان یکی از بهترینهای زیر این آسمان و یا گامی استوار و مستحکم برای ادامه مسیر روش و امیدبخش رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات می‌گذارم تا حافظ میراث و سنت ارزشمند به یادگار مانده از ایشان که همانا دولت تراز انقلاب اسلامی است. باشم.

وی افزود: در سنت شهید رئیسی دیوارهای تحریم فرو می‌برد و دیپلماسی عزت از آسیای مرکزی تا آمریکای لاتین و از قعقار تا آفریقا را در می‌نوردد در این ست فرهنگ در اربعین هنر در مشارکت مردم سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه می‌کند.

منظور تأکید کرد: در این سنت اقتصاد ایران پس از یک دهه رکود و بی عملی رونق می‌گیرد و سه سال پیایی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه می‌کند بیکاری به حداقل تاریخی خود می‌رسد، موانع پیش پای واحدهای تولیدی برداشته شده و شروع کسب و کارهای جدید برای آحاد مردم تسهیل می‌شود.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در سنت رئیسی نیروهای مسلح پر افتخار قدرتمندانه عملیات وعده صادق را به اجرا در آورده و خانه عنکبوت را در هم می‌کوبند. سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاق‌مداری،صدق وعده، خستگی‌ناپذیری، کارآمدی، عدالت‌محوری خدمت جهادی فتح قله ‌ای پیشرفت و رسیدن به قله شهادت است.

وی افزود: این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی دمیدن هوای تازه وحدت ملی دیپلماسی اقتدار و عزت مردم محوری مدیریت جهادی تحول‌گرایی ترکیب بهینه میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرائی انقلابی و واقع‌نگری است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: این گفتمان پایانی بر دوران ترسهای خود ساخته شیشه های دودی گروگان دادن اقتصاد به دست تحریم گران و تاراج هفت تپه ها و هیکوها است.

وی افزود: گفتمان شهید رئیسی راه سومی را برای پیشرفت معرفی می‌کند که نه از جاده های شرق و غرب بلکه از بزرگراه ولایت مداری و مردم گرایی می گذرد. در این گفتمان متن فدای حاشیه نمیشود و با تمام توان بر کار خستگی ناپذیر متمرکز می‌شود و با فعال سازی استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع رشد و بالندگی کشور محقق می‌شود.

 
ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

مهرداد بذرپاش عصر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت اظهار کرد: با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین قدم در این راه سخت می گذارم و قرار من با رئیس جمهور شهید هنوز برقرار است؛ شهید زنده است و خللی بر عهدمان ایجاد نشده است. شهیدی که قول داده بود تا مساله حل کن باشد و در میدان و کنار مردم. سیدالشهدای خدمت به ما آموخت که میدان خدمت به مردم، میدان جانفشانی است.

وی با تاکید بر اینکه ما پای وعده های رئیس جمهور شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد، افزود: اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند؛ تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون اشتغال در سال، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دولت، حل ناترازهای کشور در بخش‌های انرژی و اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه های کشور و سایر قول‌ها و وعده های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت پیشرفت ایران، دهیاران بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیارشان افزایش خواهد یافت و قدرت تصمیم گیری بیشتری پیدا خواهند کرد. همچنان که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین را به مردم واگذار کرده‌ایم، ان‌شاءالله در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می نماییم. در کشور پهناوری که تنها با الحاق دو درصد از زمین‌های قابل استفاده آن ۲۴۰ هزار هکتار زمین جدید تامین می‌شود، دلیلی برای احتکار زمین وجود ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی داوطلب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

امیرحسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت‌نام کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد امام راحل و رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: تصور نمی‌کردم پس از سه سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم. زمانی که آیت‌الله رئیسی به من اعتماد کرد، از نزدیک دیدم که او با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم، شبانه‌روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

وی افزود: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها شده است؟

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: مردم می‌دانند که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی‌گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست‌خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نیست.

صولت مرتضوی هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

صولت مرتضوی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: یاد و نام امام راحل و شهدای عزیز خصوصا شهید جمهور جاودان باد که در صف‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی سمت مردم ایستاد و تمام دغدغه‌اش خدمت به مردم بود.

وی افزود: ایران اسلامی و انقلابی ما در گام دوم با اعتماد به توانمندی خود و اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی است که می‌تواند با قدرت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند.

مرتضوی تاکید کرد: بپذیریم که تنها راه ورود و حرکت در نظم نوین جهانی با اقتصادی درخور نام ایران جهش تولید با مشارکت مردم است و رئیس‌جمهور باید پرچمدار تولید باشد.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: با اتکال خداوند، تمسک به قرآن و اهل بیت و درک شرایط موجود، امید به آینده و متعهد بر تداوم‌ مشی سید محرومان پای در این عرصه نهادم. به محضر ملت ایران عرضه می‌دارم با وجود همه مشکل‌سازی‌های داخلی در دهه‌های گذشته ومانع‌تراشی‌های خارجی، دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد ایران را به حرکت درآورد.

مرتضوی تاکید کرد: احیای کارخانه‌ها، رونق تولید، هوای تازه در کسب‌وکار، پی‌ریزی و ساخت خانه‌ها، بروزرسانی و تقویت یارانه‌ها، تحرک در اشتغال و کاهش بیکاری و ارتباط موثر و عزتمندانه با دنیا خصوصاً همسایگان، نتیجه وگواه تلاش‌های شبانه‌روزی در دولت مردمی است.

علی نیکزاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم شد.

علی نیکزاد پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداش یاد و خاطره شهید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت اظهار کرد: من علی نیکزاد سرباز ولایت و نوکر مردم، فرزند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز و در این زمان آمده‌ام تا نه از سر تکلیف بلکه برحسب وظیفه هر آنچه در طول سال‌های عمر خدمتی‌ام در کشکول تجربه اندوخته‌ام در فعل زمان صرف کنم.

وی گفت: من نظریه پرداز نیستم بلکه  مهندس عمران و آبادانی هستم و با ارقام و آمار و هندسه و واقعیات و تجربه‌ام در دولت‌ها و مجلس آموخته‌ام که مهندسی حساب شده وقتی در زمانِ دقیق اجرا شود، نتیجه هرچه باشد، درست خواهد بود؛ چه در توسعه و پیشرفت، چه در ثُبات اقتصادی و چه در ارتباط با دنیا و از همه مهمتر در عدالت اجتماعی؛ اینها همه بستری است که باید با شناخت و تدبیر میسر شود نه با شعار؛ مهندسی نرم در تعامل با مردم و مهندسی سخت در برخورد با فساد و همچنین مهندسی معکوس  در مواجهه با بحرانِ معیشت و رفع تحریمها در کمترین زمان و نیز معماری خردمندانهی بنای امنیت منطقه را باکشورهای دوست و همسایه استوار کنم.

این داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: آمده‌ام بار دیگر همانند موفقیت در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر برای ۱۶.۵ میلیون ایرانی با عمل واژه‌سازی کنم، نه با حروف و برای صرفه‌جویی در زمان با اعتراف به ندانستنِ آنچه نمی‌دانم به جای داشتن توهم دانای کل و سپردن امور تخصصی به متخصصین زبده و توجه واقعی به توانمندی بخش خصوصی وطن‌دوست و احیای دوباره شایسته سالاری به جای فامیل‌سالاری، خصوصی‌سازی به جای خصوصی‌بازی و حقیقت به جای هیاهو دولت خود را به پشتوانه رای مردم آسیبدیده از گردنکشی‌های جناحی، برقرار کنم.

نیکزاد اظهار کرد: در این دورانِ عیانِ بی‌حاجت به بیان، با احترام به تمامیِ دولتها رویکرد دولت پیشنهادی من این است که دولتمرد باید به جای پرسشگری ومقصریابی پاسخگویی و پذیرش را سرلوحه کار خود قرار دهد و اِعمال سلیقه‌ها را حقیقتاً به زباله‌دانِ تاریخ بسپارد؛ در این دولت تنها مسئله‌ای که مهندسی نخواهد داشت، پاسخگویی دولت به ملت است‌. با این تفاسیر، دولت را پس از مجاهدت و مراقبت و کار  کرامت، «دولتِ مردم و زمان» نامگذاری مینمایم.

علی حسینی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

علی حسینی یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سیدعلی حسینی نیشابوری عصر دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دلبستگی خود را به ملت ایران به عنوان سرباز و آمادگی خود را برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه جذب در حداکثر اعلا و دفع در حداقل ضرورت را باید در دستور کار داشته باشیم، عنوان کرد: تا حدود زیادی از آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم، تعداد متخصصان و کارشناسانی که از نظرات آنها استفاده می‌شود بسیار کم است و ما باید به آرمان‌های اصیل انقلاب بازگردیم.

رفعت بیات داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

رفعت یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

 رفعت بیات داوطلب انتخابات ریاست جمهوری پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: سه سال در دوران دفاع مقدس مسئول خواهران بودم. من فرزند انقلاب هستم در دوران دانشجویی در خارج از کشور قبل از انقلاب فعالیت سیاسی به همراه همسرم داشتم.

وی افزود: هیچ موقع از مسیر انقلاب و قانون اساسی خارج نشده‌ام.

وی افزود: چرا داوطلب ریاست جمهوری شدم؟ چون می‌بینم از منابع و امکانات مادی و معنوی و منابع انسانی یک کشور استفاده کامل و مناسب نمی‌شود؛ از جمله حضور زنان و جوانان عزیز کشورمان مدیرانی که منابع ارزشمند ما هستند در جای خود آنطور که باید استفاده و هدایت نمی‌شوند.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قوانین و مقررات مزاحم موجب حبس این توانمندی‌ها و سرمایه ملی مردم و بخش خصوصی شده است.

پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از پنج‌شنبه ۱۰ خرداد شروع شده بود، ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید. چندین داوطلب در ستاد انتخابات هستند که نام‌نویسی از آنان ادامه دارد. 

امروز ۴۳ نفر در انتخابات ثبت‌نام داشتند. در این پنج روز، مجموعاً ۸۰ نفر برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

اسامی نامزدهای این دوره به ترتیب روز ثبت نام به شرح زیر است: 

داوطلبان روز اول ثبت‌نام انتخابات:

- محمدرضا صباغیان
- مصطفی کواکبیان
- عباس مقتدایی
- ⁠قدرت‌علی حشمتیان
- سعید جلیلی

داوطلبان روز دوم ثبت‌نام انتخابات:

- علی اردشیر لاریجانی
- محمود احمدی بیغش
- محمد خوش‌چهره
- عبدالناصر همّتی

داوطلبان روز سوم ثبت‌نام انتخابات:

- سیداحمد رسولی‌نژا‌د
- وحید حقانیان
- مسعود پزشکیان
- حبیب‌الله دهمرده
- علیرضا زاکانی
- حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی
- زهره الهیان
- فداحسین مالکی

داوطلبان روز چهارم ثبت‌نام انتخابات:

- محمدمهدی اسماعیلی
- مسعود زریبافان
- حسین افشارزاده
- محمود احمدی‌نژاد
- حسینعلی قاسم‌زاده
-  محمود صادقی
- صادق خلیلیان
- سیدمحمد مقیمی
- ایرج شاهوردی
- محمدحسن قدیری ابیانه
- حسن محمدیاری
- سیدمجتبی محفوظی
- شهریار حیدری
- علی صوفی
- محمدرضا پور ابراهیمی
- حسین میرزایی
- غلامحسین رضوانی
- محمد شریعتمداری
- جلیل جعفری
- سیدغنی نظری

داوطلبان روز پنجم ثبت‌نام انتخابات:

-الیاس نادران
- حسن سبحانی
- حسن کامران
- احمد اکبری
- حمیده زرآبادی
- محمد ناظمی اردکانی
- سید قاسم‌جاسمی
- علیرضا ورناصری
- حمید کریمی
- علی آذری
- محمدرضا اسکندری
- وحید جلال زاده
- اردشیر مطهری
- اسحاق جهانگیری
- محمد وحدتی
- حسن نوروزی
- محمد رویانیان
- حسین گروسی
- مهدی شیخ
- محمدعلی وکیلی
- محسن کوهکن
-محمدمهدی زاهدی
- علیرضا افشار
-محمدحسن نامی
- مصطفی پورمحمدی
-اصغر سلیمی
- شمس الدین حسینی
- علیرضا افشار
- ضرغام‌صادقی
- هاجر چنارانی
- محمدباقر قالیباف
-عبدالرحیم بهاروند
- اکبر نیکزاد
- سید احمد موسوی
- ابراهیم عزیزی
- عباس آخوندی
- داوود منظور
- سیدعلی نیشابوری
- مهرداد بذرپاش 
- علی وقفچی
- امیرحسین قاضی زاده هاشمی
- سیدصولت مرتضوی
- علی نیکزاد
- رفعت بیات

وزیر کشور: ۸۰ نفر موفق به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری شدند

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

احمد وحیدی وزیر کشو،ر در پایان مهلت قانونی ۵ روزه نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

در ادامه  وزیر کشوربا حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات اظهار کرد: بیانات امروز مقام معظم رهبری راهگشای همه ما و همه داوطلبان عزیز که خود را برای حضور در این صحنه آماده کرده‌اند، است.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: در این ایام همه چهره جدیدی از ثبت نام را شاهد بودند که حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران است. به لطف خدا این مرحله از کار با خوبی و انضباط و با نظم خیلی ارزشمندی انجام شد و داوطلبان در ستاد انتخابات فرصت پیدا کردند تا به شکل مختصر اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند و این مطالب نیز به خوبی منعکس شد. ان شاءالله همچنان شاهد حضور خردمندانه و اخلاق مدارانه با نگاه به وضعیت و حساسیت‌های کنونی کشور باشیم. در فقدان شهید رئیسی مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما و داوطلبان عزیز قرار گرفته تا بتوانیم راه شهید عزیز را ادامه دهیم و فضای پاک و منزه حاصل از شهادت شهدای خدمت همچنان در ادامه راه حفظ شود و بتوانیم شاهد انتخاباتی تراز باشیم.

شاهچراغی: ۲۸۷ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند

ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی رسید/ قالیباف و جهانگیری وارد عرصه انتخابات شدند

محمدتقی شاهچراغی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر ارتقای کیفیت اجرایی ثبت‌نام گذاشتیم و تمام مسائل دوره‌های بعد پیش‌بینی‌ شد و آنچه به اذعان مراجعه‌کنندگان و داوطلبان رسیده این است که رشد داشتیم و وضعیت بهتر از گذشته داشته‌ایم.

وی یادآور شد: تعداد مراجعه‌کنندگان در سال ۱۳۹۶ تا ۱۶۳۶ نفر بود که در سال ۱۴۰۰ به ۵۹۲ نفر کاهش یافت و در طول این پنج رو نیز ۲۸۷ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام را بودند.

شاهچراغی تاکید کرد: پس از این هفت روز شورای نگهبان فرصت بررسی وضعیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات را دارد تا در نهایت اسامی کاندیداهای انتخابات اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اسامی افراد تایید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب